2018-07-18, 07:36
Medlem
Fullsizemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaGretahorny
Har klargjort detta för mig själv och mitt samvete och det är en stor tragedi alltihop. En sak är säker och det är att detta skulle aldrig hänt om medborgarna tog sitt ansvar. Malmös medborgare speciellt står för en stor skuld i detta!

Visst är et en tragedi!
En tragedi de själva skapat och därmed förtjänar...
Vi gör alla våra val i livet, de val påverkar oss givetvis...
Så sluta lägg skulden på alla andra!!!
Egenansvar, hört talas om de???
Citera
2018-07-18, 07:44
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Har klargjort detta för mig själv och mitt samvete och det är en stor tragedi alltihop. En sak är säker och det är att detta skulle aldrig hänt om medborgarna tog sitt ansvar. Malmös medborgare speciellt står för en stor skuld i detta!

Det där var det dummaste jag läst, vilken idiot du är. Men visst, försök du att ta ditt ansvar och medla med dessa avskum. Lycka till
Citera
2018-07-18, 07:53
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ja, hade inte svenskarna klippt sig för 50 spänn hade detta aldrig hänt. Det gäller att få ihop den egna världsbilden (och samtidigt glömma att man är så dum att klasskamraterna skrattade åt en alla år).
Citera
2018-07-18, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q---
Om det är så att denna talang verkligen har gjort misstaget att kidnappa judens bror så borde ju både han och polis sett deras öde komma....

Vem var mer med i denna kidnappning? Det är inte första gången någon gett sig på honom och sedan försvunnit 😂🙉🙊

Om det var fler involverade hade jag krupit till korset eller packat väskan.

Q är den ända här som vet vad han pratar om. Dom som vet dom vet. Inte lönt att spekulera.
Citera
2018-07-18, 08:48
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngryForeigner
Polisen måste skärpa dessa lagar med livstids utvisning samt livstidsfängelse. Och grova straff för narkotika handel.

Lagstiftningen är inte polisens sak, utan politikernas. Och från politiskt håll så är intresset noll noll noll, med SD och Medborglig Samling som enda undantag. Tvärtom så ses kriminella blattar av många politiker som något spännande och positivt.
Ta Stefan Löfvën som exempel: Det enda mordoffer han ägnat någon tid var en smågangster i Göteborg. När han reste tid för att hedra hans minne höll han på att bli lynchad av lokalbefolkningen...
Inget blir bättre förrän i princip hela riksdagen, chefsperoner inom rättväsende och liknande byts ut mot sådana som faktiskt vill ha ett fungerande samhälle och ett slut på våldet.
Citera
2018-07-18, 08:56
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Hur klarar de av att mörda rent mentalt? Är de påverkade när de utför dåd?

Droger, har en bekant som suttit inne för mord och han va kraftigt påverkad av droger. Finns en del som gör det utan droger, folk som är känslokalla och saknar spärrar
Citera
2018-07-18, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Vrf. Han är anonym.
Hane som en cykelpump och amir är.däcket han ska blåsa luft i haha

Japp Anonym fram tills han lånar ut sin lur till någon polare som snokar lite och ser att det är han som loggar in med just det Nick'et, eller lånar ut paddan eller datorn tex, sedan blir ovän med polaren, vi vet nu att folk säljer varandra till höger och vänster här i Malmö. och DÅ........... en A.M mindre!!
Citera
2018-07-18, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
ca 205 st personer enligt expressen

https://www.expressen.se/kvallsposten/polisen-om-hemliga-listan-pa-205-kriminella-ungdomar/

Någon som har tillgång till denna "fokuslista" det skrivs om? kan ju inte vara lätt för polisen att hålla den för sig själv. Någon borde ha läckt den!
Citera
2018-07-18, 09:38
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Det som händer i malmö är det yttersta beviset att våld bara föder våld och att alla inblandade till 99% drabbas av det i slutändan. Den enda lösning till ett så pass utbrett problem är att uppfostra nästa generation till normala människor. Detta är såklart föräldrars ansvar i första hand, men samhället måste hjälpa till.

Samhället har försökt med det mesta för att "hjälpa till" i många många år och jag tror lokalbefolkningen börjar bli rätt så trött på att "hjälpa till" medan de själva och deras behov av trygghet ignoreras.

Det är inte alltid samhällets fel.
Det är individen som väljer.

Många har haft en taskig uppväxt med alla odds emot sig, men ändå haft gott i hjärtat och gjort rätt val. Och blivit bra människor.

Det handlar inte bara om samhället. Vad fan gör föräldrarna. Ska vi behöva lära ut hur man fostrar barn? Det ger ju ändå ingenting om inte viljan finns där.

Så trött på såna inlägg.
Malmö har blivit helt jäkla förstört. Synd på en sån vacker stad.
Citera
2018-07-18, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoneyBadger.
Q är den ända här som vet vad han pratar om. Dom som vet dom vet. Inte lönt att spekulera.
Vet du om det var den familjen som renoverade huset i Furulund eller var det förra ägarna? Det var mycket bråk med kommunen om detta vill jag minnas. De höll på i år att göra det pampigt. Om jag minns rätt är det gamla läkarvillan.
Citera
2018-07-18, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q---
Papo och Hamade, för grovt narkotikabrott, det målet som uppmärksammades med att försvarsadvokaten smugglade ut bevis osv.

så mycket skit du snackar!!!
du vill få det att se ut som om du kan och vet allt på Lindängen, men du har så fel på flera punkter, tänker inte rätta dig i alla, men en punkt som är klar och tydlig är att det var ahm*d bröderna som smugglade ut brevet med advokaten , Om*r skickade ut brevet till B*h* genom advokaten .
sen snackar du om på din lista att Grodan skulle vara död eller grönsak, FEL igen, han var på begravningen av dom 3 som föll på Galaxy.
sluta spela som om du vet o kan allt, du bara förvirrar folket här inne med falsk info

*=a
Citera
2018-07-18, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tobbejonk
Blir förvånad över att det inte är många som genomskådar dessa småpundarnas försök till att sprida rykten om sig själva på fb. För er som inte vet så är Flashback väldigt populärt bland förortskidsen i Malmö.

Så detta är alltså sanningen, man får en bild av arabiska klaner som pga av bidragssystemet flödar i rikedomar, hela trapp uppgångar där samtliga lägenheter ockuperas av klanen.

Där klanen på ett systematiskt sätt suger ut bidrag och "äger" hela området.

Sanningen är att vuxna män sover i våningssäng i barnrummet....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in