• 43 288 online
  • 1 188 521 medlemmar
  • 61 497 008 inlägg
2018-07-11, 15:50
Medlem
Hej

Jag skulle flytta över massa mail från en dator till en annan och skapade personlig mapp (PST fil).
Nu när jag försöker flytta över filerna till ny dator kräver Outlook lösenord, trots att jag inte minns att jag har lösordskyddat filen.
Går denna fil att låsa upp trots att jag inte minns lösenordet?
Citera
2018-07-12, 08:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
Jag skulle flytta över massa mail från en dator till en annan och skapade personlig mapp (PST fil).

Markera mailen du vill kopiera och Dra dem sen till en ny mapp -- som du har Öppen
i Utforskarens högra fönster redan! -- bara, sen kopierar du den mappen istället.

Mail brukar få Filändelsen .EML och kan sen Dras in i ditt nya mailprg.

Eller så markerar du alla mail och och högerklickar och väljer Exportera, och exporterar dem då till den nyskapade mappen enligt ovan.

Och i ditt nya mailprg så väljer du då således Importera.
Citera
2018-07-14, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Markera mailen du vill kopiera och Dra dem sen till en ny mapp -- som du har Öppen
i Utforskarens högra fönster redan! -- bara, sen kopierar du den mappen istället.

Mail brukar få Filändelsen .EML och kan sen Dras in i ditt nya mailprg.

Eller så markerar du alla mail och och högerklickar och väljer Exportera, och exporterar dem då till den nyskapade mappen enligt ovan.

Och i ditt nya mailprg så väljer du då således Importera.

Jag har inte tillgång till den gamla datorn längre. Det är mail från skoltiden, jag har inte tillgång till den datorn längre.
Kan alltså inte öppna mailen, när jag försöker ta exportera dessa till outlook i nya datorn måste jag skriva ett lösen om jag inte minns...
Citera
2018-07-15, 08:13
Avstängd
Citat:
Jag har inte tillgång till den gamla datorn längre. Det är mail från skoltiden, jag har inte tillgång till den datorn längre.
Kan alltså inte öppna mailen, när jag försöker ta exportera dessa till outlook i nya datorn måste jag skriva ett lösen om jag inte minns...

Då får du väl leta efter ett prg som kan cracka lösenet åt dig.

Kod:
https://www.google.com/search?q=crack+password+for+.pst+file

Men en del, eller de flesta, av de där, kostar nog pengar...

Men det brukar ju fina crackade versioner av cracker-prg'en, så det får du då leta efter på t ex Piraten, 1337 och Rarbg, men då ska du vara försiktig med vad annat skit (Virus/Trojans) som kan råka hänga med ...

=== Ha Ha Ha - NU hade du TUR! ===

För nu ser jag att Nirsoft faktiskt har en Cracker, och hans prg är helt 100% säkra, så hämta denna:

Kod:
http://www.nirsoft.net/utils/pst_password.html

Han har mängder med andra prg som kan göra diverse med olika Microsoft prg, så kolla i listan till vänster:

Citat:
All Utilities
Password Tools
System Tools
Browser Tools
Programmer Tools
Network Tools
Outlook/Office
64-bit Download
Citera
2018-07-17, 08:35
Avstängd
Citat:

Nå, har du alltså hämtat Nirsofts prg enligt mitt inlägg ovan?
Citera