2018-07-14, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Stötte på det "dreamies" skrev om. Finns att läsa på s. 23 i tråden.

Japp det är mannen jag menar. Han körde svart taxi i Mariestad. Mycket speciell "gubbe"
Citera
2018-07-14, 22:22
Medlem
Jo och ALLT som står i tidningen är ju sant. Men är det någon som vet vart bilen är i dag? OM det skulle vara så NFC har den kvar KAN det då vara möjligt att vissa spår fanns i bilen? Även om det inte står i tidningen?
Varför skulle dessa två gossar sitta utanför hemmet och lyssna på musik och snick snacka i bilen. När det är slute dax på statt och party på Ekudden. Mer troligt att det stått där på torget och spanat på brudar eller ja killar.

Sen tänker jag för visst sa LGWP att hon åkt bil från statt? Var väll när han var med i nyhetsmorgon tro jag. Då tänker jag hur 100% säkert är då "bro vittnet" som sett HA och Pilot gående på bron? För om det inte stämmer så finns det ju ingen pilot?

Hej hopp
Citera
2018-07-14, 23:23
Medlem
Prinzezzan anropas. Nu har jag väntat länge på att få svar på min fråga jag ställde. Du har påstått i tråden att BW hade motiv och att du visste vad motivet var. Kan du vara så vänlig att svara på frågan. Om inte så finns det bara en slutsats jag kan dra angående din medverkan i denna tråd.
Citera
2018-07-15, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreamies
Varför skulle dessa två gossar sitta utanför hemmet och lyssna på musik och snick snacka i bilen. När det är slute dax på statt och party på Ekudden. Mer troligt att det stått där på torget och spanat på brudar

Alla skeden har sin tid i livet. Kanske de nyligen fått körkort och mestadels åkte runt på stan?Minns själv hur många timmar av dygnet man tillbringade i bilen de första månaderna efter man fått körkort.

Själv ser jag inget konstigt med det. Gör du, Pilot?
Citera
2018-07-15, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreamies
Japp det är mannen jag menar. Han körde svart taxi i Mariestad. Mycket speciell "gubbe"

Hur såg han ut vid tiden, hårfärg, frisyr, osv..?
Brukade hans son eller släktning vara med i bilen på kvällarna?
Isfl, beskriv utseendet han hade då...
Citera
2018-07-15, 11:32
Medlem
Jag hittar inte det påstådda motivet ang BW. Har heller inget minne av att jag läst det...
Vilket inlägg gäller det från Prinzzezan eller var det via privat pm?
Citera
2018-07-15, 12:30
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Jag hittar inte det påstådda motivet ang BW. Har heller inget minne av att jag läst det...

Det skvallrades någonstans i tråden om att BW skulle vart intresserad av H mer än som kompis och om han nu var lite "nere" i henne kanske ett tänkbart motiv vart svartsjuka. Men jag har heller inget minne av att det skulle vart nämnt som någon sorts motiv.
Citera
2018-07-15, 12:59
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Prinzezzan anropas. Nu har jag väntat länge på att få svar på min fråga jag ställde. Du har påstått i tråden att BW hade motiv och att du visste vad motivet var. Kan du vara så vänlig att svara på frågan. Om inte så finns det bara en slutsats jag kan dra angående din medverkan i denna tråd.

Hej!

Jag är och har varit upptagen av semester - även från tråden. Jag kanske skulle ha bett om tillåtelse?

Jag ska svara på din fråga. Det måste vara 6-7 år sedan jag skrev det i tråden. Det var i alla fall en hel del år sedan. Det var minst två uppgiftslämnare som sa att BW en tid före Helenas försvinnande hade "fattat tycke" för henne, mer än som kompis. Om det var så, kan jag inte svara på, men det var i alla fall vad uppgifterna sa.

En sak bara, jag har kollat, och ca fyra dagar innan du ställde frågan till mig i tråden, så skrev du att att mina uppgifter var lögn eller efterkonstruktion. Om det är din uppfattning av mig och mina uppgifter, då undrar jag varför du vill att jag ska svara på din fråga.

Nåja, nu har du fått svar på din fråga.
Citera
2018-07-15, 13:01
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist

Det var ett inlägg från omkring 2012. Se mitt svar till divadnil ovan, där jag svarar på hennes fråga.
Citera
2018-07-15, 13:05
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Det skvallrades någonstans i tråden om att BW skulle vart intresserad av H mer än som kompis och om han nu var lite "nere" i henne kanske ett tänkbart motiv vart svartsjuka. Men jag har heller inget minne av att det skulle vart nämnt som någon sorts motiv.

Ja, det var om detta som uppgifterna kretsade: ett ev. svartsjukemotiv. Om det verkligen var så, det vet jag inte, men uppgifterna från ul talade om detta.
Citera
2018-07-15, 13:16
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Alla skeden har sin tid i livet. Kanske de nyligen fått körkort och mestadels åkte runt på stan?Minns själv hur många timmar av dygnet man tillbringade i bilen de första månaderna efter man fått körkort.

Själv ser jag inget konstigt med det. Gör du, Pilot?

Sedan kan det ju ha varit så också, att de varit ute och åkt på kvällen/natten, den ene skulle släppa av den andre vid dennes bostad, men att före det satt de kvar en stund för att snacka och spela musik. Det hände ju ibland på den tiden.

Jag ser inte heller något märkligt med detta. Dessa killar har säkert kollats, och om något avvikande kommit upp, så hade nog situationen sett annorlunda ut. Det som kan kännas lite osäkert, dock, är deras tidsangivelse. Men de kanske precis kollat på klockan innan den vita/ljusa bilen körde förbi på cykelvägen, om det t ex var dags att runda av kvällen. Eller så kanske de hade någon annan referensram.
Citera
2018-07-15, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Hej!

Jag är och har varit upptagen av semester - även från tråden. Jag kanske skulle ha bett om tillåtelse?

Jag ska svara på din fråga. Det måste vara 6-7 år sedan jag skrev det i tråden. Det var i alla fall en hel del år sedan. Det var minst två uppgiftslämnare som sa att BW en tid före Helenas försvinnande hade "fattat tycke" för henne, mer än som kompis. Om det var så, kan jag inte svara på, men det var i alla fall vad uppgifterna sa.

En sak bara, jag har kollat, och ca fyra dagar innan du ställde frågan till mig i tråden, så skrev du att att mina uppgifter var lögn eller efterkonstruktion. Om det är din uppfattning av mig och mina uppgifter, då undrar jag varför du vill att jag ska svara på din fråga.

Nåja, nu har du fått svar på din fråga.
Tack! Angående dina uppgifter som jag ansåg var lögn och efterhandskonstruktion så menade jag att det var din uppgiftslämnare som ljög och inte du. Ursäkta om jag var otydlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in