2018-07-14, 20:18
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Fast politiker tar inga beslut baserade på egna uppfattningar. Det finns en mängd utredande experter som sköter faktan. Jag citerade nyss en terrorforskare.
Regimens "experter" består av folk som Henrik Arnstad. Så clownmässig är situationen.🤡
Citera
2018-07-14, 20:21
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Fast politiker tar inga beslut baserade på egna uppfattningar. Det finns en mängd utredande experter som sköter faktan. Jag citerade nyss en terrorforskare.

Jo men politiker är ju oftast lågutbildade privatpersoner. Typ som jag, fast utan min universitetsutbildning då. Varför tycker du att deras uttalanden är värda att lyssna på?
Citera
2018-07-14, 20:21
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Regimens "experter" består av folk som Henrik Arnstad. Så clownmässig är situationen.🤡
Man ska inte underskatta mängden professionella utredare, men ja, tyvärr har Löfven visat förtroende för den labile lögnhalsen.
Citera
2018-07-14, 20:23
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Jo men politiker är ju oftast lågutbildade privatpersoner. Typ som jag, fast utan min universitetsutbildning då. Varför tycker du att deras uttalanden är värda att lyssna på?
Jo fast nu har jag inte citerat någon kommunpolitiker. Eller menar du seriöst att partitoppar och regeringsföreträdare är lågutbildade?
Citera
2018-07-14, 20:24
Medlem
sherms avatar
Citat:
Mycket spekulation om vilka mina vänner är. Jag har samma åsikt om AFA som om NMR. Själv väger jag mellan SD och AfS.
Det är vad du påstår. Alla vänsterextrema lögner och skönskrivningar som du rapar ur dig får mig att tvivla. Svårt att föreställa sig att en person som tänker rösta på Alternativ för Sverige skulle vara så cuckad som du.
Citera
2018-07-14, 20:28
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Det är vad du påstår. Alla vänsterextrema lögner och skönskrivningar som du rapar ur dig får mig att tvivla. Svårt att föreställa sig att en person som tänker rösta på Alternativ för Sverige skulle vara så cuckad som du.
Cuckad? Ska du snart ta upp alfa och beta som argument också? Då vet man vilken typ av person man har att göra med.

Jag ser gärna en storskalig återvandring och en återinkallning av den ”öppna svenskheten”. NMR är lite väl extrema för mig men annars är flera av idéerna vettiga. Det jag motsätter mig är hatandet, hotandet, våldet och konspirationsteorierna.
Citera
2018-07-14, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Visst, men så länge de inte utför brottsliga gärningar så kan de heller inte dömas för något brott.

Det kan aldrig bli brottsligt med en förening där medlemmarna är rasister.
Så länge de bara sitter på sina möten och tycker hur saker borde vara.
Det går aldrig att döma någon för detta.

Men vad är då en brottslig gärning? Jo, en gärning som bryter mot någon av riksdagens stadgade lagar. Gör du som SD, stadgar att medlemskap i en förening är olagligt så har du just begått ett brott.

SD vill att det ska gå att åtala folk för att de är medlemmar i en förening som just bara sitter och har möten.
Citera
2018-07-14, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag menar inte att SD:s förslag är bra, för det kan missbrukas. Men uppsåtet är ett annat.

I din iver att hitta skit att kasta på SD gör du långsökta kopplingar och använder en märklig infallsvinkel. Det naturliga hade varit att istället fördöma Morgan Johanssons utspel.

Men föreningsfriheten finns där för en anledning, att ingen lag skall kunna förbjuda föreningar. Den diplomatiska immuniteten finns där för en anledning, att ingen stat skall kunna åtala en statschef för påhittade brott.

Oavsett var uppsåtet är så kan ett förbud mot föreningar missbrukas.
Citera
2018-07-14, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Nu är inte jag SDare och jag är fullt medveten om SDs polisstatsambitioner. Men ”våldsbejakande” är det uttryck som SD lagt mest vikt vid och de inkluderar vänsterns och muslimernas organisationer. Det är en enorm skillnad gentemot såssebolsjevikernas förslag.

Nej, det är ju ingen skillnad. Om vi börjar med att förbjuda olika sorter av föreningar så hamnar vi lätt i slänten där vi sedan kan förbjuda föreningar som t.ex. för en opposition.

Vem bestämmer om en organisation/förening är våldsbejakande?
Vem bestämmer om en organisation/förening är terrororganisation?

Kungörelsen stadgar frihet att förena sig av en anledning; Att envar skall kunna gå ihop och bilda t.ex. partier med frågor som envar tycker är viktiga. Att då börja förbjuda medlemskap i vissa föreningar innebär att vi börjar gå ut för slänten.
Citera
2018-07-14, 20:43
Medlem
sherms avatar
Citat:
Cuckad? Ska du snart ta upp alfa och beta som argument också? Då vet man vilken typ av person man har att göra med.

Jag ser gärna en storskalig återvandring och en återinkallning av den ”öppna svenskheten”. NMR är lite väl extrema för mig men annars är flera av idéerna vettiga. Det jag motsätter mig är hatandet, hotandet, våldet och konspirationsteorierna.
Du motsätter dig med andra ord rätten till nödvärn, då det våld du motsätter dig är just sånt som sker i nödvärn när de angrips av "fredliga demonstranter" som du kallar dem.
Citera
2018-07-14, 20:45
Avstängd
Citat:
Säkerhetspolisen håller inte med och terrorforskning stödjer deras ståndpunkt.

Jag skiter i vad en aktivist som Ranstorp säger. Det är domstolarna som avgör det här, inte någon fjant som har doktorerat i Internationella Relationer och kallar sig "terrorismforskare".
Citera
2018-07-14, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
SD vill att det ska gå att åtala folk för att de är medlemmar i en förening som just bara sitter och har möten.
Dom menar kriminella föreningar som Hells Angels, Bandidos och Original Gangsters.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in