2018-07-14, 18:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Det finns ingen rätt att bedriva vilken typ av organisation man vill. Föreningsrätten är något helt annat. Organisationer kan bedömas olagliga av t.ex. förvaltningsrätten, det är fullt demokratiskt. Jag håller dock helt med om att regeringens förslag är sinnessjukt, låt mig få citera mig själv:

En förening är en organisation.

MJ är ute och cyklar när han talar om att förbjuda rasistiska organisationer när han i ett annat andetag talar om att problemet är att vissa organisationer uppträder aggressivt och hotfullt.

Det finns fler organisationer än NMR som uppträder aggressivt och hotfullt men som inte har rasistiska åsikter.

Pratet om förbud handlar enbart om att förbjuda åsikter, våld och hot är redan idag förbjudet.

Och som någon redan har vidrört, vad är en rasistisk organisation, vad klassas som rasism, och skall det vara förbjudet att hysa åsikten att det finns olika raser och att en blandning inte är något gott för det svenska samhället?

MJ är på god väg att göra en "gymnasielagen 2.0", att de aldrig lär sig av sina misstag.
Citera
2018-07-14, 18:28
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Försvara sig? Så man försvarar sig genom att förstöra en fredlig demonstration med knogjärn, bengaliska eldar, stavar och gasflaskor?

Jag börjar tro att DU trollar ned tanke på hur dåligt du lyssnar. Jag har källor för allt jag säger men du spelar dum och förnekar allt.

Det är väl inte terrorism iaf? I sådant fall har vi svartmuskig terrorism varje helg i landet. Är du lika sugen på att kalla det för terrorism och låsa in dem alla i 10 år?
Citera
2018-07-14, 18:31
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Man behöver inte vara muslim för att vara terrorist, du visar bara din okunskap i ämnet.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Antirasistdemonstrationerna_i_Kärrtorp_2013

Terrorism: the unlawful use of violence and intimidation, especially against civilians, in the pursuit of political aims

Jag hävdar bestämt att detta går under terrorbrott och i framtiden kommer NMR även att vara terrorklassat, riksdagen håller redan på med detta.

Man behöver vara terrorist för att vara en terrorist.

Vad du tycker och hävdar är ointressant. Det är inte du som vare sig stiftar lagar eller skapar opinion. Riksdagen håller inte på att terrorklassa vare sig NMR, AFA, Alltåtalla, #Jagärhär eller Vänsterpartiet.

Det är dina fantasier och har ingen bäring i realiteten.
Citera
2018-07-14, 18:31
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En förening är en organisation.

MJ är ute och cyklar när han talar om att förbjuda rasistiska organisationer när han i ett annat andetag talar om att problemet är att vissa organisationer uppträder aggressivt och hotfullt.

Det finns fler organisationer än NMR som uppträder aggressivt och hotfullt men som inte har rasistiska åsikter.

Pratet om förbud handlar enbart om att förbjuda åsikter, våld och hot är redan idag förbjudet.

Och som någon redan har vidrört, vad är en rasistisk organisation, vad klassas som rasism, och skall det vara förbjudet att hysa åsikten att det finns olika raser och att en blandning inte är något gott för det svenska samhället?

MJ är på god väg att göra en "gymnasielagen 2.0", att de aldrig lär sig av sina misstag.
Föreningsrätten handlar dock om fackföreningar, alltså föreningar mellan arbetsgivare och arbetstagare.

Jag håller med om att Johansson är ute och cyklar med åsiktsförbud. Det är direkt skrämmande och går emot ett fritt samhälle. Hoppas det politiska läget efter september sätter stopp för detta.
Citera
2018-07-14, 18:33
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Man behöver inte vara muslim för att vara terrorist, du visar bara din okunskap i ämnet.

Terrorism: the unlawful use of violence and intimidation, especially against civilians, in the pursuit of political aims

Jag hävdar bestämt att detta går under terrorbrott och i framtiden kommer NMR även att vara terrorklassat, riksdagen håller redan på med detta.

Vad du tycker och hävdar är ointressant. Det är inte du som vare sig stiftar lagar eller skapar opinion. Riksdagen håller inte på att terrorklassa vare sig NMR, AFA, Alltåtalla, #Jagärhär eller Vänsterpartiet.

Det är dina fantasier och har ingen bäring i realiteten. Riksdagen kan inte unisont titta på något. Det läggs fram förslag och motioner som det sedan röstas om. Du verkar ha svårt med att förstå hur vårt demokratiska system fungerar.
Citera
2018-07-14, 18:36
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
]Fast organisationen NMR uppmanar till våld. Partistyrelsen är med och organiserar misshandel av fredliga demonstranter. Enligt dig spelar det alltså ingen roll om en organisation har 100% brottsliga medlemmar i organisationens namn eftersom medlemmarna bara är individer och bör straffas på individnivå?[/b]

Såklart en organisation ska få framföra sina åsikter, det är en rättighet. Men det är en skyldighet att hålla sig till lagen. Hot och våld är olagligt.

Klart det finns brottslingar inom samtliga partier, men inte brottslingar i partiets namn med en uppviglande partistyrelse.

1. NMR uppmanar inte till våld på annat sätt än AFA eller Kommunistiska Partiet.
2. Hur menar du att partistyrelsen organiserar misshandel av fredliga demonstranter?
3. NMR har inte 100% brottsliga medlemmar. Kanske 10%. Vill du på samma basis förbjuda babbeorganisering, då de ofta har 100% brottsbelastade medlemmar?
Citera
2018-07-14, 18:38
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Så om Muslimerna delar ut flygblad om att otrogna typer som du borde förgöras så är det okej?

Nej. Av två skäl;

1. De ska inte ha någon rätt att verka som svenskar.
2. De förespråkar mord, vilket inte NMR gör.
Citera
2018-07-14, 18:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Föreningsrätten handlar dock om fackföreningar, alltså föreningar mellan arbetsgivare och arbetstagare.

Jag håller med om att Johansson är ute och cyklar med åsiktsförbud. Det är direkt skrämmande och går emot ett fritt samhälle. Hoppas det politiska läget efter september sätter stopp för detta.

Regeringsformen 2 kap. 1p.

5. föreningsfrihet: frihet att sammansluta sig med andra för allmänna eller enskilda syften

Det ena utesluter inte det andra. Föreningsfriheten gäller givetvis även politiska organisationer.
Citera
2018-07-14, 18:42
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter

Det är dina fantasier och har ingen bäring i realiteten.
Och terrorist är man per definition om man brukar våld och hot för att tysta och skrämma politiskt.

Ingen bäring i realiteten? Förslaget att terrorklassa denna typ av extremister har stöd i riksdagen, och förslaget att förbjuda vissa av dem har stöd i regeringen. Framtiden ser ut på det sättet. Verkligheten.
Citera
2018-07-14, 18:43
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Det är väl inte terrorism iaf? I sådant fall har vi svartmuskig terrorism varje helg i landet. Är du lika sugen på att kalla det för terrorism och låsa in dem alla i 10 år?
Är gängbråk verkligen politiska?
Citera
2018-07-14, 18:44
Medlem
LFCYNWAs avatar
Helt sjukt med införande av dessa förbud. Om regeringen får igenom sitt förslag så kommer man i framtiden att flytta gränserna hela tiden för vilka grupper som är tillåtna och snart så finns bara de organisationer som följer regeringens ideologi.

Citat:
Jag har styrkt allt. Jag kan återigen hänvisa till min källa gällande det våldsamma angreppet på en fredlig demonstration:

Ja den första demonstrationen framstår tydligt som en fredlig demonstration där flera rödingar sprang runt med kniv. Både afa och rf på plats.
Citera
2018-07-14, 18:48
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Och terrorist är man per definition om man brukar våld och hot för att tysta och skrämma politiskt.

Ingen bäring i realiteten? Förslaget att terrorklassa denna typ av extremister har stöd i riksdagen, och förslaget att förbjuda vissa av dem har stöd i regeringen. Framtiden ser ut på det sättet. Verkligheten.

Nej. En ensam musselman som hotar folk på stan med anledning att han vill skrämma dem politiskt är inte en terrorist. Ledsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in