2018-07-14, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hrwdtj
Kommer det några nya mätningar i juli med tanke på att det är valår?

Det behövs inga fler undersökningar, för jag har redan valresultatet.

https://minfil.com/S6Y2p5f7b7/Valresultat_2018.jpg
2018-07-14, 14:33
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Så enkelt är det inte. De kompenserar och viktar också siffrorna efter vissa parametrar, och i SD:s fall kan man förstås fundera över om deras ständiga fel om SD beror på dåliga metoder eller på en i alla fall viss motvilja att fixa till felet.

SD är alltid underskattade av de sk "seriösa" instituten. Alltid.

Även de "seriösa" opinionsinstituten säger sig vilka spegla verkligheten. Men i SD:s fall lyckas de aldrig. Här är det alltid fel. Då borde man väl se över metoderna? Om man menar allvar med det man säger?
Vad jag vänder mig emot är de pappskallar som inte förstår att SIFO i det här fallet inte har ett dyft att tjäna på att medvetet hålla nere SD. Skitsnack och inget annat. Visst olika metoder och viktningar förekommer har inte påstått något annat. När det gäller SIFO har man ändrat metod efter valet 2014 och hur det slår får vi facit på först efter valet i september.
2018-07-14, 14:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Vad jag vänder mig emot är de pappskallar som inte förstår att SIFO i det här fallet inte har ett dyft att tjäna på att medvetet hålla nere SD. Skitsnack och inget annat. Visst olika metoder och viktningar förekommer har inte påstått något annat. När det gäller SIFO har man ändrat metod efter valet 2014 och hur det slår får vi facit på först efter valet i september.
Vad är din egen uppfattning om opinionsläget för SD just nu? Hur tror du det går i valet?
2018-07-14, 14:42
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Så enkelt är det inte. De kompenserar och viktar också siffrorna efter vissa parametrar, och i SD:s fall kan man förstås fundera över om deras ständiga fel om SD beror på dåliga metoder eller på en i alla fall viss motvilja att fixa till felet.

SD är alltid underskattade av de sk "seriösa" instituten. Alltid.

Även de "seriösa" opinionsinstituten säger sig vilka spegla verkligheten. Men i SD:s fall lyckas de aldrig. Här är det alltid fel. Då borde man väl se över metoderna? Om man menar allvar med det man säger?

Självklart förekommer det korrigeringar men inte efter resp mätning gjorts som du tror. Dessutom har SIFO ändrat sina metoder efter valet. Tvingades de till dessa ändringar av sin uppdragsgivare också? Sedan vore det på tiden att du som kallar andra för barnungar erkänner att SIFO är ett bra mycket större opinionsinstitut än garageföretaget Sentio som du påstod var Nordens största institut.
2018-07-14, 14:48
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad är din egen uppfattning om opinionsläget för SD just nu? Hur tror du det går i valet?
Jag har åtskilliga gånger berättat att jag i den här tråden håller mig till opinionsinstituten siffror för att slippa komma med egna gissningar. Dock visar de en uppgång för SD de senaste månaderna efter en tids vikande trend.
2018-07-14, 14:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Jag har åtskilliga gånger berättat att jag i den här tråden håller mig till opinionsinstituten siffror för att slippa komma med egna gissningar. Dock visar de en uppgång för SD de senaste månaderna efter en tids vikande trend.
Jag tänkte mest på att det skiljer 10 procentenheter för SD i olika OU, så du kanske har en uppfattning om vilka institut som ligger mest korrekt.
2018-07-14, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tänkte mest på att det skiljer 10 procentenheter för SD i olika OU, så du kanske har en uppfattning om vilka institut som ligger mest korrekt.
En kvalificerad gissning i "hens" parallella universum är med största sannolikhet Sifo
2018-07-14, 15:22
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Det behövs inga fler undersökningar, för jag har redan valresultatet.

https://minfil.com/S6Y2p5f7b7/Valresultat_2018.jpg
Hur är den beräkningen gjord?

Jag undrar om Annie skulle insistera på en allijansrejejing vid ett sådant resultat.
2018-07-14, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Hur är den beräkningen gjord?

Jag undrar om Annie skulle insistera på en allijansrejejing vid ett sådant resultat.

Det är inte jag som har gjort bilden, men det står väl i textrutan hur detta är beräknat.

Hittade bilden på denna sida.

https://www.facebook.com/groups/263839004071979/permalink/511381232651087/
Senast redigerad av obyn 2018-07-14 kl. 15:36.
2018-07-14, 15:50
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Det är inte jag som har gjort bilden, men det står väl i textrutan hur detta är beräknat.

Hittade bilden på denna sida.

https://www.facebook.com/groups/263839004071979/permalink/511381232651087/
MP och KD ut och Moderaterna och SD i egen majoritet. Ja, det vore en våt dröm jag inte vågar hoppas på.
2018-07-14, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
MP och KD ut och Moderaterna och SD i egen majoritet. Ja, det vore en våt dröm jag inte vågar hoppas på.
Då måste det nog till ett partiledarbyte i Moderaterna efter valet.
2018-07-14, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Då måste det nog till ett partiledarbyte i Moderaterna efter valet.

Skulle valresultatet bli något liknande, så tycker jag att partiledarna skulle tvingas ut i ödslig fjällvärld på en treveckorsövning i överlevnad där Jimmie Åkesson basar över och har nyckel till begränsat matförråd. I övrigt finns blad och rötter.
Vore väl själva tusan om de inte lärde sig att samarbeta med SD efter detta, och acceptera vem som är störst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in