2018-07-13, 16:51
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreamies
Missa att du skrev detta. Ja jag är väldigt säker på att de vet och har vetet länge. Men vi alla vill ju veta vem som gjort detta och vad som hände. Förstår i så fall inte varför de håller tyst om det. Tänker pengar kan ju förändra många. Skulle du kunna vara hotade menar du?

Hej hopp

Nej jag tror inte att fam. A är hotad, däremot är jag övertygad om att GM känner sig hotad i dagsläget.
Citera
2018-07-13, 17:00
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreamies
Det är lite invecklat. Men säger väl polisen.
Jo efternamnet har jag koll på men vill inte skriva här då detta namn inte är nämnt här förut. Sen har jag ju inga bevis att det är så. ( men tror han är bra på att räkna )

Hej hopp

Ok, offentligt uttalande eller inside info?

Jag hade grannkillens namn men har tyvärr glömt bort det. Är dock ganska säker på att hans initialer vid ett tillfälle skrevs ut här i tråden, det kan t.o.m var jag själv som gjorde det Minnet sviker...
Citera
2018-07-13, 19:26
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv

Det spekulerades väl om att PR kanske hade diabetes? Stod det inte något om att skänka pengar till Diabetes-fonden i dödsannonsen?

Ingen 40 plus-åring dör av diabetes. Vill jag påstå. Det är förstås inte hundra % sant. Hade han typ 1 eller grava sviter av diabetes? Det tar tid att dö av konsekvenser av diabetes, och det kräver att man under tid missköter sig i större mått.
En grundsjukdom är ofta en svaghet men diabetes är inte hjärtsvikt eller cancer. De som sköter sig mår som övriga och fysiologin är bra.
Citera
2018-07-13, 19:30
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Ingen 40 plus-åring dör av diabetes. Vill jag påstå. Det är förstås inte hundra % sant. Hade han typ 1 eller grava sviter av diabetes? Det tar tid att dö av konsekvenser av diabetes, och det kräver att man under tid missköter sig i större mått.
En grundsjukdom är ofta en svaghet men diabetes är inte hjärtsvikt eller cancer. De som sköter sig mår som övriga och fysiologin är bra.

Nä... Jag undrade över detta i och med att jag har för mig att det stod något om ge en gåva till Diabetes-fonden.
Citera
2018-07-13, 19:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Nä... Jag undrade över detta i och med att jag har för mig att det stod något om ge en gåva till Diabetes-fonden.

Det stämmer men frågan är om valet av fond hade med hans egen död att göra eller inte. Någon av hans söner kanske har diabetes?
Citera
2018-07-13, 19:59
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det stämmer men frågan är om valet av fond hade med hans egen död
att göra eller inte. Någon av hans söner kanske har diabetes?

Så kan det givetvis vara...
Citera
2018-07-13, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence

Suicide !
Citera
2018-07-13, 20:52
Medlem
Åter till trådens huvudämne:

*Vem är ”Mannen med pilotglasögon”?
*Agerade han helt allena?
*Var dumpades kroppen?
*Vad var motivet?
*Varför skickar inte gm in ett anonymt tips om var kvarlevorna finns?

För att tråden ska gå framåt bör vi få svar på:
*Vem hade Helena ett telefonsamtal med innan förfesten?
*Vilka var med i taxin?
*Vilka (av de namn som diskuterats) var på Stadt alt hängde utanför vid stängning?
*Sanning eller lögn om de påstådda alibi som TS och BW har?
Citera
2018-07-13, 21:16
Medlem
Xeitums avatar
Som vissa redan påpekat så bör man faktiskt vara lite försiktig när man använder begreppet Pilot/MMPG. Vilka egenskaper o handlingar kan bevisligen tillskrivas Pilot. Om den Pilot som intervjuas i radion och som möjligen är KM gäller följande. Pilot åkte högst troligt i bil till PW’s inflyttningsfest i Töreboda, bilen kördes av troligen av KM’s dåvarande sambo KB och med i bilen fanns också HA, UA samt möjligen ytterligare en person. Pilot åkte högst troligt tillbaks till M-stad o Stadt i taxi tillsammans med HA, UA och troligen ytterligare en persson (en man?). (Man kan nog också konstatera att sannolikt varken BW, PU lr PR var med på inflyttningsfesten även om iaf BW mycket väl borde varit potentiell deltagare).

Från att sällskapet (ej UA) äntrar Stadt blir det genast osäkrare vilka individer som gör vad o när, helt naturligt eftersom stället befolkas med ca +100-200 personer. Eftersom det avgörande signalementet på den s.k Pilot är glasögonen så är det ju bedrövligt att det inte ska gå att slå fast huruvida det är solglasögon lr vanliga som avses. Oavsett så är det troligt att inte bara en individ var utrustade med liknande typ av glasögon. Som brukligt när det är inne o mode med något så är gemene man inte sen att haka på trenden. Flera män kan vid olika tillfällen ha uppfattats av olika vittnen som klängiga på HA, fler än en kan mycket väl ha haft pilotglasögon, vanliga lr soldito.

M.a.o är det nu ännu osäkrare vem som avses med pilot. Den som sedan eventuellt ses på bron med en kvinna som eventuellt är HA ska alltså också haft pilotglasögon, men att denne skulle vara KM tycker jag inte att det finns större belägg för. Glasögonen, hans deltagande i förfesten o ev samröre med HA på stadt kan dock anses tillräckligt för att dra misstankar till sig och tas in på förhör.
Citera
2018-07-13, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej så är definitivt inte fallet. Om det hade varit 2 helt främmande journalister som gjorde intervjun på rastplatsen så HADE han givetvis kunnat ljuga om i stort sätt allt men inte i det här läget när det var 2 gamla vänner som intervjuade honom.

Det är snarare så att PW och MÖ har valt att undanhålla viss information och medvetet slira lite på sanningen för att skydda "pilot" så att hans identitet blir svårare att avslöja genom att t.ex. säga att han bor kvar i Mariestad trots att han inte gör det, påstå att hans namn inte har nämnts i tråden på Flashback osv..

Du kör ju faktiskt ganska magstarka påståenden här nu tillsammans med det faktum att BW "sannolikt är baneman". Hoppas du har mer än din magkänsla på fötterna, den har ju uppenbart haft fel förr. Det fanns ju en tid för inte allt för länge sedan som du raljerade om att tråden kunde luras hur och vart som helst, att ingen nämnd här var pilot, att det bara var idiotiskt att tro det typ. Vad är ditt huvudsakliga argument för din totala vändning? Nja, jag hoppas smarta trådläsare ser kritiskt på det här.
Citera
2018-07-13, 21:49
Medlem
Xeitums avatar
Att BW är en av favoriterna till att vara GM är ju som bekant inget nytt. Han behöver inte passa in som ”pilot” på alla plan för att kvalificera sig till det. För att han ska bli riktigt het så bör hans vattentäta alibi kunna spräckas. Som den intervjuade ”pilot” passar han inte in riktigt om inte PW o MÖ ljuger både om att han inte skulle varit nämnd i tråden och att han bor kvar i Mariestad (-s kommun). Han påstås inte heller varit med på PW’S inflyttningsfest. Att han skulle åt samma håll som HA om han nu skulle gå hem delar han ju som sagt med många andra, t.ex PU. BW körde ju bil till stadt, enligt trådfolk.
Citera
2018-07-13, 22:49
Medlem
Det är intressant hur personen/personerna som ansvarar för denna handling, orkar leva med den så här många år senare. De måste, vid det här laget, känna sig säkra om att inte bli avslöjade och denna gärning har blivit en del av deras personlighet.

Tänk att leva sitt liv genom att alltid vara försiktig, passa sin tunga, hålla koll på denna tråd och spela en roll. En mardröm måste det kännas som.

Em fråga: Skulle föraren av en bil kunna hinna släppa av Helena på ena sidan genvägen och sedan köra till andra sidan innan hon hunnit fram?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in