2018-07-11, 00:20
Medlem
bzsx0809s avatar
Ts, mejla bara Iphonebutiken och be de att reklamera försändelsen mot Postnord, de kommer troligtvis att återbetala dig eller skicka en ersättningsvara, då det är företagets skyldighet att leverera beställningen. Du nämner att Postnord inte kan spåra försändelsen, troligtvis är detta för att det har blivit skickat som et varubrev, vilket Postnord själv erkänner att de har limiterad spårning på.

Tyvärr så kommer det ta lite extra tid i det här fallet, det kan vara så att ditt paket har blivit felsorterat, men jag skulle inte klandra butiken i det här fallet.

Avvakta lite till och sedan ta kontakt med Iphonebutiken.
Citera
2018-07-11, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VMiLavemang
KLARNA hjälper dom med betalningarna, skall klaga där.

Ja gör det. Klarna har normalt sett ett köpskydd för kunden (säger de i alla fall). Bestrid fakturan om den inte redan har betalats förstås. Postnord får du som sagt ingen som helst hjälp av. Har själv försökt resonera med dem, endast ett standardsvar fås i bästa fall. Märkligt att så pass stort företag får hålla på och missköta sitt viktiga uppdrag år efter år. De har också en hel del inkvoterat tveksamt klientel som hanterar brev och paket nuförtiden.
Citera
2018-07-11, 01:27
Medlem
OldMKenseys avatar
Jag har beställt säkert 15-20 ggr från dem och alltid varit nöjd, varorna har kommit i brevlådan dagen efter utan undantag.
Citera
2018-07-11, 07:14
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Vilken typ av paket har dom skickat?
Vissa försändelser går som brev, då finns det ingen tracking men då får man avi när försändelsen är framme hos utlämningsställe.
Citera
2018-07-11, 15:51
Medlem
Stess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just-in-i-anus
Varför skulle du få en avi från Postnord om vi nu antar att du har blivit blåst av butiken? Det är väl det vanliga som hänt mig tidigare, att Postnord har schabblat till det och inte vet var försändelsen finns.

Detta.

Posten får elektronisk information om försändelserna samma dag/kväll de hanteras för att kunna skicka ut AVI samma dag som paketet anländer. Dvs paketet är inte fysiskt på utl.ställe för att AVI ska gå fram. Oftast kommer ju paketet dit det är tänkt men ibland, som nu, har paketet tagit en omväg medan avin kom fram.
Citera
2018-07-11, 18:39
Medlem
DR-Drunks avatar
https://se.trustpilot.com/review/www.iphonebutiken.se

Det kan ju vara semester och lite skön ledighet som ställer till det. Du kommer nog få dina prylar.
Citera
2018-07-11, 19:24
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stes
Detta.

Posten får elektronisk information om försändelserna samma dag/kväll de hanteras för att kunna skicka ut AVI samma dag som paketet anländer. Dvs paketet är inte fysiskt på utl.ställe för att AVI ska gå fram. Oftast kommer ju paketet dit det är tänkt men ibland, som nu, har paketet tagit en omväg medan avin kom fram.
Fast om det är varubrev så finns det ingen EDI och därmed ingen tracking. Då får man avi i brevlådan när paketet finns att hämta hos ombud.
Citera
2018-07-11, 22:37
Medlem
Jag har handlat av det aktuella företaget under kanske 6-7 års tid och har aldrig blivit lurad.

Iphonebutiken skickar oftast försändelserna med Schenker nuförtiden och de försändelserna är spårbara. Postnord verkar de bara använda för beställningar som skickas som varubrev (beställningar med lägre värde).

Har TS överhuvudtaget varit i kontakt med i iPhonebutiken efter beställning? Jag brukar använda företagets chatt när jag har haft något kundtjänstärende, det har aldrig varit något problem.

Om TS ska betala med Klarnafaktura så ligger det dessutom ett köpskydd där.
Citera
2018-07-12, 09:16
Medlem
Posten har varit ännu mer katastrof denna sommaren än tidigare. Många försvunna försändelser. Sommarvikarierna är väl bottenskrapet vid detta laget. Jag rekommenderar att handla allt dyrt med spårbara alternativ (t.ex. DHL).
Citera
2018-07-12, 12:09
Medlem
Jag skulle hämta ut ett paket på min lokala ICA förra veckan, dom kunde ej hitta paketet. Efter ca 15 min kallades en chef ut för att ordna upp det. Det visade sig att förra veckan och denna veckan är det praktikanter som jobbar och det händer ganska ofta att ett paket får fel streckkod på sig, läggs på fel hylla osv.

Det hände igen denna veckan, precis samma sak. Jag hämtade ut ett paket efter en stunds sökning och sedan fick jag en avi i brevlådan dagen efter att jag hade ett paket att hämta (samma spårningsnummer). Så dagen innan hade jag hämtat ut "någon annans spårningsnummer" vilket betydde att mitt fortfarande var aktivt.

Så med andra ord kan din försändelse mycket väl vara där... Dom hittar den bara inte.
Citera
2018-07-12, 20:34
Medlem
VMiLavemangs avatar
En liten uppdatering i ämnet:

Vi skriver den 12/7 -28 och jag har fortfarande inte fått någon försändelse.

Enormt irriterande att det inte finns ett telefonnummer till kundtjänst, nu sitter vi här och det mejlas frågor och svar fram och tillbaka, 3:e dagen i rad.

Betalade allt vid köptillfället (frakt + varans pris) med kort.

Inget enorm värde på försändelsen (ett par hundra kronor), men behövde grejorna för ett jobb som nu inte gick att genomföra.

Kundtjänst ställer massa löjliga frågor som; har du uppgivit rätt adress, står ditt namn på dörren, bifoga en bild på avin...etc, etc. Alla de uppgifterna plus avi-numret fick de av mig redan vid min initiala kontakt med kundtjänst, fan, dom drar det här i långbänk och hoppas på att jag skall tröttna.

Fan vad irriterande, om det nu är PostNord som är boven, gör upp det med dom och inte mig. Sänd mig min jävla vara som jag betalat i förskott.

PostNord uppgav att försändelsen inte gick att spåra eftersom det var en "AV-försändelse". Jag skall be att få en ny vara av Iphonebutiken och sen att Iphonebutiken reklamerar PostNord.
Citera
2018-07-12, 20:41
Medlem
VMiLavemangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldMKensey
Jag har beställt säkert 15-20 ggr från dem och alltid varit nöjd, varorna har kommit i brevlådan dagen efter utan undantag.

Men vad bra för dig, då kan du lämna tråden, om det inte är så att du är betald för att hålla Iphonebutiken bakom ryggen eller kanske jobbar där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in