2018-07-12, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Att det där har Jim Rogers sagt i åratal. Svenska massmedia är värdelösa som uppmärksammar honom först nu efter alla dessa år. Peter Schiff har väl svenska massmedia uppmärksammat vid ett par sällsynta tillfällen.

Rogers och Schiff och några till har säkert rätt men är alltid med rätta osäkra på exakt när det går åt helvete. För Greklands del har landet fått skulder avskrivna lite då och då. Den stora smällen dröjer men problemen byggs alltjämt upp över mer eller mindre hela västvärlden.

Titta efter bank-lobbyisterna här på Flashback. De skrockar men saknar själva trovärdighet. Ofta är de enerverande moderater (jag var en själv, men var inte enerverande och kunde därför hoppa av med gott samvete). De dyker upp lite då och då.
Väldigt bra formulerat och sant !
Citera
2018-07-12, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Du menar att det kommer ta 100 tals år innan det sker ?

Ja, annars underskattar vi uthålligheten i det monetära systemet. Att införa en global digital valuta, kräver mycket. Samt att, fenomenet lån har funnits mycket länge, att avskriva, delavskriva, samtliga lån globalt är oerhört stort.

Mvh
Kanonball
Citera
2018-07-12, 17:02
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Hur skulle detta påverka de som är skuldsatta hos kronofogden och olika inkassobolag? Kan det uppstå en sådan total utplåning av det ekonomiska system vi har idag så alla skulder nollas?
Citera
2018-07-12, 17:41
Medlem
Desplats avatar
Hur överlever man en finans-krasch? Var inte vuxen 2008 så har ingen direkt erfarenhet. Äger min lägenhet och har inga lån på den eller privatlån, sitter jag någorlunda säkert?
Citera
2018-07-12, 17:43
Medlem
RadioDDR1s avatar
Vi kan konstatera att smekmånaden mellan 1945 - 2008 är över. Nu har vi återgått till sakernas naturliga tillstånd - kaos. Själv tror jag att en bankkris i Europa skickar planeten tillbaka till stenåldern. En tysk storbank såsom Deutsche Bank, bankrutt. Euron kollapsar. Någon gång mellan 2019 - 2022 smäller det. Livsmedel kommer att bli svindyrt att importera.
Citera
2018-07-12, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Vi kan konstatera att smekmånaden mellan 1945 - 2008 är över. Nu har vi återgått till sakernas naturliga tillstånd - kaos. Själv tror jag att en bankkris i Europa skickar planeten tillbaka till stenåldern. En tysk storbank såsom Deutsche Bank, bankrutt. Euron kollapsar. Någon gång mellan 2019 - 2022 smäller det. Livsmedel kommer att bli svindyrt att importera.
Tänk alla äldre människor som har dålig pansion med dålig sjukvård etc, tänk när det smäller alla pensionärer kommer ha det riktigt tufft , dom har redan det tufft idag tänk då när skiten kolapsar..
Citera
2018-07-12, 17:57
Medlem
jipeesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Du menar: hycklare för att dom agerar egennyttiga?
Som killen som säger till tjejen att han älskar henne?
Som tiggaren som tjatar "Hej! Hej!"
Som afghanen som påstår att han är 16 år gammal?

Visa mig någon som inte är hycklare! En enda!

menar du att motsatsen till hycklande inte kan existera?

då är ju ordet meningslöst om hycklande är det enda tillstånd som kan existera..

som att säga;
visa mig en enda sak som inte finns, en enda!
Senast redigerad av jipeess 2018-07-12 kl. 18:00.
Citera
2018-07-12, 18:15
Medlem
Hakuna matata säger jag bara. Ingen idé att gå och oroa sig för sånt man inte kan påverka. Spara lite extra om man inte redan gör det men det kommer inte bli något mad max som folk här på fb målar ut det till.

Jag tror snarare det är illa dold skadeglädje och en förhoppning att alla med lån ska bli ruinerade. Jag gissar att de värsta domedagsprofeterna här har det sämre finansiellt och vill intala sig själva att de gjort det ultimata livsvalet genom att bo i en hyresetta i rotebro och köpt en pilbåge tills när allt går åt skogen.
Citera
2018-07-12, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jipeess
menar du att motsatsen till hycklande inte kan existera?

då är ju ordet meningslöst om hycklande är det enda tillstånd som kan existera..

som att säga;
visa mig en enda sak som inte finns, en enda!

Jag menar att vi alla är hycklare. Vissa hycklar genom att påstå att dom lever som dom lär, men dom ljuger.

---------
Definition på hycklare, enligt Wiktionary:
Citat:
inte leva efter den moral och de standarder man själv argumenterar för att alla ska leva efter

Som sagt: Visa mig en som inte är en hycklare! En enda!
Citera
2018-07-12, 18:32
Medlem
jipeesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Jag menar att vi alla är hycklare. Vissa hycklar genom att påstå att dom lever som dom lär, men dom ljuger.

---------
Definition på hycklare, enligt Wiktionary:

Som sagt: Visa mig en som inte är en hycklare! En enda!

jag argumenterar tex för att alla ska blinka höger när de ska lämna cirkulationsplats, och jag gör det alltid

kompostera rätt

köra nykter

betala skatt

kan göra en lång lista..
Citera
2018-07-12, 18:37
Medlem
lolpovertys avatar
Man kan ställa klockan efter Jims domedagsprofetior.

2011: Run for the Hills' Now, I'm Doing It: Jim Rogers

www.cnbc.com/amp/id/45219555

2012: Jim Rogers: It’s Going To Get Really “Bad After The Next Election”

https://moneymorning.com/ob/jim-rogers-its-going-to-get-really-bad-after-the-next-election-2/

2013: Jim Rogers Warns: “You Better Run for the Hills!”

www.cnbc.com/amp/id/100600824

2014: JIM ROGERS – Sell Everything & Run For Your Lives

https://www.zerohedge.com/news/2014-10-16/jim-rogers-warns-albert-edwards-right-sell-everything-run-your-lives

2015: Jim Rogers: “We’re Overdue” for a Stock Market Crash

www.marketwatch.com/amp/story/guid/52ACB990-1AA1-11E5-9CD3-68FCA03518AE

2016: $68 TRILLION “BIBLICAL CRASH” Dead Ahead? Jim Rogers Issues a DIRE WARNING

https://austrian.economicblogs.org/max-keiser/2016/keiser-68-trillion-biblical-jim-rogers-issues-dire/

2017: THE BOTTOM LINE: Legendary investor Jim Rogers expects the worst crash in our
lifetime

https://www.google.se/amp/s/amp.businessinsider.com/the-bottom-line-jim-rogers-expects-worst-crash-our-lifetime-henry-blodget-2017-6
Citera
2018-07-12, 19:17
Bannlyst
De namn ni hör ständigt och som syns i TV är bara generalerna.

Det är uber lordsen som styr.
Slår vad om att ni inte kan nämna vilka som sitter i BoD i FED.

De vill inte vetas av.
De är väldigt mysteriska och håller låg profil.
Men jag vet allt om dem.
Jag har studerat dessa människor i över 20 år.
Jag kan deras tricks.
Jag vet deras plan.

Allt går att spåra till FED.

Get ready for some fireworks det är allt jag säger. Jag investerar i råvaror och tänker köpa en husbil/husvagn nästa år och försvinna.

Lycka till där ute alla sorgliga skattebetalare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in