Citat:
Ursprungligen postat av
Thurizas-09
Fantasier är rätta ordet. Att peka ut diverse personer som "agenter", "landsförrädare" och "ryssälskare" är enkom ett skällsord utan förankring i verkligheten. Dessvärre finns det individer som genast stämplar allt och alla som kommunister så fort de yttrar en åsikt som inte överenstämmer med deras världsbild.
Mordet på Olof Palme ledde till Sveriges förfall. De verkliga mördarna bör letas bland de som hatade och hatar folkhemmet, vari Olof Palme var dess sista väktare.
Ingen kan väl på allvar påstå att mordet var en vinst i patriotisk mening!? Att det sitter finniga SD:are och propagerar för dylikt visar enkom hur en effektiv propaganda underminerar en verklig analys av mordet och dess konsekvenser.
Om det inte var en ren utländsk komplott, vilket inte kan uteslutas, bör anstiftarna sökas bland de som ville skada Sverige till oigenkännlighet och gynna sig själva på bekostnad av folket.
Där hittas de verkliga landsförrädarna! Inte bland några paranoida fårskallar som sysslar med ren historieförfalskning och tillskriver Sveriges förfall ett verk av Olof Palme.
Ett plakat med texten "Sverige dog med dig" placerades invid mordplatsen. Ett kusligt men rätträffande budskap
Det drar iväg lite här.
Det finns klara indikationer på att Sverker Åström spelade ett spel med Sovjet som som man om man vill vara välvillig kan tycka vara svårbegripligt.
Om han var KGB agent kan inte jag bedöma, men han tycks ha haft täcknamnet”getingen” och varit informatör till KGB.
Jag vet inte, därför skrev jag som den ”foliehatt” jag är just att jag inte vet, och att man bara kan spekulera.
Att han var mycket nära vän med Wennerström och försåg densamma med hemliga dokument är ju också belagt.
Att han dessutom tillsammans mes ovannämnde Wennerström ingick i vänskapsföreningen Sverige-Sovjetunionen och av CIA var klassad som säkerhetsrisk är också känt.
Huruvida Palme var Sovjetisk agent vill jag inte spekulera i, men det tror jag inte.
Att Sverige och S genom sin naivitet och sitt oklara förhållningssätt till kommunistiska revolutioner, som antagit formen av folkmord finns det som sagt exempel på.
Att liknande snedsprång varit utlösande för MOP tror jag inte heller.
Men en osäkerhet om var lojaliteterna egentligen låg hade dom själva sått fröet till.
Palmehatet var uppdämt sedan långt tillbaka, och den utlösande faktorn kan ha handlat om något mycket mer jordnära.
En allians av olika intressen som samverkade för ett gemensamt mål.