2018-07-10, 23:12
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Men vad är det som är svårt?
Om han har setts ute mitt i natten vid aktuell tidpunkt vid aktuell plats, tror du inte han är intressant i utredningen då?
Med tanke på deras historia och att han och Lena haft kontakt den här kvällen?
Skulle du som utredare strunta i den iakttagelsen?

Källa med insyn i utredningen
Vad menar du med aktuell tid och aktuell plats? Har han rört sig någon gång under mordkvällen kring t.ex. LW:s bostad, bullerplanket eller mobilfyndplatsen så är ju det här de första konkreta uppgifterna i tråden som skulle kunna tala för att han kan ha haft med saken att göra. Om det här nu är sant alltså.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-10 kl. 23:15.
Citera
2018-07-10, 23:14
Medlem
Citat:
Men vad är det som är svårt?
Om han har setts ute mitt i natten vid aktuell tidpunkt vid aktuell plats, tror du inte han är intressant i utredningen då?
Med tanke på deras historia och att han och Lena haft kontakt den här kvällen?
Skulle du som utredare strunta i den iakttagelsen?

Källa med insyn i utredningen

Är det så? Det har jag missat att du skrivit tidigare. SD har varit ute på natten och vid LWs bostad?
Citera
2018-07-10, 23:18
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Är det så? Det har jag missat att du skrivit tidigare. SD har varit ute på natten och vid LWs bostad?

Jag har inte skrivit något om LW:s bostad i samband med promenaden.
Min källa beskrev det som att SD setts ute och gå på aktuell plats vid aktuell tidpunkt
Jag vet inte mer än så.
Citera
2018-07-10, 23:19
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vad menar du med aktuell tid och aktuell plats? Har han rört sig någon gång under mordkvällen kring t.ex. LW:s bostad, bullerplanket eller mobilfyndplatsen så är ju det här de första konkreta uppgifterna i tråden som skulle kunna tala för att han kan ha haft med saken att göra. Om det här nu är sant alltså.

Även om han rört sig vid sin egen bostad den aktuella tidpunkten är det nog besvärande med tanke på hur nära LW han bor
Citera
2018-07-10, 23:24
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Har sett att det efterfrågats information om när LW tog sitt körkort. Framförallt är det Studebaker som efterfrågat detta.

Har någon i tråden kunnat besvara denna fråga?

2011 tycks LW ha kört av vägen med en bil. Således bör hon ha tagit sitt körkort dessförinnan.

Varför är förresten frågan om körkortet relevant?

Körkortet togs i mars 1991.
Varför det är relevant skalle jag också vilja veta.

Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
LW tog körkort 1991-03-04.
Citera
2018-07-10, 23:26
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Har sett att det efterfrågats information om när LW tog sitt körkort. Framförallt är det Studebaker som efterfrågat detta.

2011 tycks LW ha kört av vägen med en bil. Således bör hon ha tagit sitt körkort dessförinnan.

Frågan om när körkortet togs är besvarad.
När jag ställde den, och i det sammanhanget jag ställde den, så blev jag avstängd en vecka.
Vill ej riskera att det upprepas.
Citera
2018-07-10, 23:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Även om han rört sig vid sin egen bostad den aktuella tidpunkten är det nog besvärande med tanke på hur nära LW han bor
Nja, har han bara setts vid sin egen bostad är det nog inte så besvärande. Vad menar du förresten med "den aktuella tidpunkten"? Vet du vilken tid han skall ha setts, och vet du vilken tid LW dog?
Citera
2018-07-10, 23:30
Medlem
Citat:
Jag har inte skrivit något om LW:s bostad i samband med promenaden.
Min källa beskrev det som att SD setts ute och gå på aktuell plats vid aktuell tidpunkt
Jag vet inte mer än så.

Jag kanske misstolkade dig, sådant är vanligt i den här tråden.
Du skrev "Om han har setts ute mitt i natten vid aktuell tidpunkt vid aktuell plats, tror du inte han är intressant i utredningen då?" och jag tolkade det som tiden för sista livstecknet från LW och på någon av platserna som är kopplade till hennes försvinnande.

Att SD är intressant motsäger jag inte. Han är i högsta grad intressant för utredningen. Men att han varit ute om nätterna vittnar både hans och LWs oändliga geologgar om. Om din källa säger att han har setts på cykel och med pannlampa/klätterutrustning så skulle jag kanske mer tro att han var ute och letade skatter. Det skulle inte på något sätt störa hans normala mönster och dygnsrytm, alltså ett helt normalt beteende av vad vi vet om honom.
Citera
2018-07-10, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke

Om ni läser igenom mina inlägg igen, så kanske ni ser en röd tråd

Jo du, med all önskvärd tydlighet också.
Citera
2018-07-10, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contant
Jag undrar en sak...

Ponera att jag skulle skaffa ett konto här på FB, två dagar efter att LW hittas död. Sen gör jag dryga 600 inlägg i enbart denna tråd, fram tills i dag.
Kommer polisen då kolla upp min IP-adress? Eller skulle det vara av totalt ointresse att veta vem jag är för detta specifika fall?

Hoppas alla förstår din poäng. Tyvärr tror jag inte alla gör det.

Jag skulle nog svara ja på din fråga.
Citera
2018-07-10, 23:41
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Allvarligt alltså, har du hittat på den här "vittnesuppgiften" själv?

Frågan var riktad till flixa81. Jag instämmer i den. Flixa driver stenhårt på att SD är skyldig. Varför? Du vet väl inte det? Vad har Stefan gjort dej? Du spekulerar inte. Du driver obönhörligt din linje och tjafsar när folk inte tror som du. Du sticker ut i tråden. I din värld finns ingen annan gm. Mycket märkligt.
Citera
2018-07-11, 00:16
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Har du någon källa på det? Eller vet du mer? Vore intressant att veta mer om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in