2018-07-10, 20:33
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Lite less detta nu och har nog inte så mycket mer att tillföra heller.
Vänt på dom stenar jag känt till och provat olika hypoteser med det som är känt.
Har aldrig referat eller ifrågasatt UW med barn, då jag inte vetat nått om dessa. Den sandlådan får vissa bråka själva i.

Om ni läser igenom mina inlägg igen, så kanske ni ser en röd tråd av just bearbetning av olika fakta och hypoteser. Att saker förändras under resans gång oxh msn måste omvärdera (exempelvis trodde inte jag SD varken ville eller haft kontakt med LW efter anmälan, men det var jag som spårade upp att dom haft o.s.v)

Har säkert missat någon fråga eller valt att ignorera dumheter. Den senaste veckans ifrågasättande att jag inte svarar er blir jag lite ledsen över, då jag verkligen har försökt. Och när jag inte går med på att det varken är jag dom skrivit så eller att jag varken skrev så eller menade det, då slingrar jag mig.

Men när jag ställt frågor, så vill ingen förklara (exempel Hur kan UW ha alibi på annan ort, men ändå vara hos LW på morgonen? Vem skrev detta utan att bli ifrågasatt?)

Nåväl, målet är att få en GM, oavsett pm det är SD, bakom lås och bom, vilket jag tror och hoppas kommer ske inom någon eller ett par veckors tid.
Min våg nu är, när jag loggar ut:
SD 45%
BeholderX 10%
ML 20%
Okänd relation med strul 15%
UW 5%
Random 5%

RIP Lena

Nu var det väl inte du som skrev först att SD och LW haft kontakt den aktuella kvällen utan det var jag som delade den uppgiften först.
Först efter mitt inlägg skrev du att du kunde bekräfta detta.
Får känslan av att du inte alls visste detta men ville hålla masken.
Och om jag ska vara ärlig tror jag att dessa uppgifter kom som en chock för dig.
Tycker att du ändrat din inställning efter du fått veta detta.
Inte lika mån om att vända misstankarna från SD.
Kan vara så att uppgiften om kontakt mellan SD och Lena var något du absolut inte hade väntat dig.
Tråkigt om du blev besviken av detta men det behövde delas i tråden tycker jag då det är en viktig detalj i utredningen.
Stanna gärna i tråden, även om vi är oense om en hel del inlägg så går tråden segt utan dig
Citera
2018-07-10, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
UW var på plats på morgonen när första polispatrullen anländer till LW bostad och gör då en anmälan om att LW var försvunnen. När man sen går igenom digitala enheter så väljer man att rubricera det som människorov. Vilket ger polisen mera befogenheter att driva utredningen framåt.

Tack för klargörandet. Blir lätt fel när man läser och gör subjektiva tolkningar. UW gjorde alltså bara en anmälan om att LW var försvunnen? Inledande förhöret med honom var alltså inte av avgörande betydelse? Din text kan lätt tolkas som så. Eller pekade UW mot SD? De digitala enheterna måste vara datorn, telefonen pingades längre bort.
Citera
2018-07-10, 20:35
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Lämna inte tråden. Jag tycker du tillför mycket och vet hur det känns att bli ifrågasatt.
Jag har också frågat om UWs alibi utan att få något svar. Har även försökt få svar från den skribent som sa att sonen har alibi genom UWs nya sambo. Inget svar. Det är så här. Saker poppar upp och sen blir det inte mer. Du har blivit hårt ansatt av vissa men skit i det. Stanna kvar.
Min lista ser inte ut som din men framtiden lär utvisa vad som skett.

Men genom sunt förnuft förstår du väl att UW har ett alibi för mordkvällen?
Han har aldrig varit aktuell i utredningen
Citera
2018-07-10, 20:42
Medlem
Citat:
UW var på plats på morgonen när första polispatrullen anländer till LW bostad och gör då en anmälan om att LW var försvunnen. När man sen går igenom digitala enheter så väljer man att rubricera det som människorov. Vilket ger polisen mera befogenheter att driva utredningen framåt.

Var var UW på natten då ? Eftersom han har alibi
Citera
2018-07-10, 20:48
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Lite less detta nu och har nog inte så mycket mer att tillföra heller.
Vänt på dom stenar jag känt till och provat olika hypoteser med det som är känt.
Har aldrig referat eller ifrågasatt UW med barn, då jag inte vetat nått om dessa. Den sandlådan får vissa bråka själva i.

Om ni läser igenom mina inlägg igen, så kanske ni ser en röd tråd av just bearbetning av olika fakta och hypoteser. Att saker förändras under resans gång oxh msn måste omvärdera (exempelvis trodde inte jag SD varken ville eller haft kontakt med LW efter anmälan, men det var jag som spårade upp att dom haft o.s.v)

Har säkert missat någon fråga eller valt att ignorera dumheter. Den senaste veckans ifrågasättande att jag inte svarar er blir jag lite ledsen över, då jag verkligen har försökt. Och när jag inte går med på att det varken är jag dom skrivit så eller att jag varken skrev så eller menade det, då slingrar jag mig.

Men när jag ställt frågor, så vill ingen förklara (exempel Hur kan UW ha alibi på annan ort, men ändå vara hos LW på morgonen? Vem skrev detta utan att bli ifrågasatt?)

Nåväl, målet är att få en GM, oavsett pm det är SD, bakom lås och bom, vilket jag tror och hoppas kommer ske inom någon eller ett par veckors tid.
Min våg nu är, när jag loggar ut:
SD 45%
BeholderX 10%
ML 20%
Okänd relation med strul 15%
UW 5%
Random 5%

RIP Lena

Får se då hur länge du lyckas hålla dig borta från att skriva igen. Har för mig att du "hotat" med det förut, men sen kommit tillbaka ganska snabbt. Fast du kanske menar att du kliver av just för dagen när du skriver så?

Varför sluta när du är så tydligt engagerad i fallet? Det vore väl synd?

Alla behövs i tråden och det kanske blir lite livligt ibland, men det brukar snabbt räta upp sig med hjälp av trådväktare och samariter.
Citera
2018-07-10, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Men genom sunt förnuft förstår du väl att UW har ett alibi för mordkvällen?
Han har aldrig varit aktuell i utredningen

Mitt sunda förnuft säger att det finns information om att han har alibi. Det är vad jag läst i en tråd på Flashback. Mer vet jag inte. Men jag får inte ihop informationen. Någon säger att han varit i ett annat län och att sonen varit med pappans sambo. Denna sambo kan ingen bekräfta och inte heller folk i kretsen.

Det finns vänner och bekanta som menar att sonen var hos sin mor, därav fyra cyklar utanför LWs bostad. UWs blogg bekräftar att sonen bodde hos sin mor efter en längre tid hos fadern. Trots turbulens i relationen mellan far-mor-son så tycks familjen ha rest och umgåtts under samma period som LW anmäler SD två gånger. Om sonen var hos sin mor så var han kanske inte hemma när hon försvann och då borde sonen ha upptäckt det när han anlände hem. Om han var hemma så lär han ju inte ha sovit kl 23 och således sakna sin mor när han skulle säga godnatt.
Citera
2018-07-10, 20:56
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Men så har inte jag tolkat det.
Jag har förstått att det är skillnad i resurser och förfarande när det gäller ”försvinnande” jämfört med ”människorov” - men jag har tolkat det till ”nackdel” för människorov.

Det kanske bara är så att det är skillnad på tillvägagångssättet, men att resurserna är större vid ”människorov”?

Det var bland annat någon chef (?) för hundförare som var kritisk mot upplägget.

Det tolkade jag och säkert många med mej som att det var mindre resurser tilldelade, men det kanske bara var att det var olika typer av insatser det handlade om? (Och framför allt inte de relevanta insatserna.)

För en lekman är det inte helt givet vad som är ”befogenhet”, ”resurs”, ”insats” heller så klart...
Citera
2018-07-10, 21:00
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Jag hittade en filmsnutt där reportern säger "Igår kunde vi med egna ögon se hur man bar bort en kropp därifrån och även att man säkrade flera klädesplagg". Det kan vara ett snubbelprat av journalisten. Att han menar att man såg när kroppen flyttades men att man hört att klädesplagg säkrats.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/person-hittad-dod-i-orebro-polis-och-ambulans-pa-plats/

Det står även i texten att klädesplagg säkrats.
Snubbelskrivning 😉
Citera
2018-07-10, 21:04
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Mitt sunda förnuft säger att det finns information om att han har alibi. Det är vad jag läst i en tråd på Flashback. Mer vet jag inte. Men jag får inte ihop informationen. Någon säger att han varit i ett annat län och att sonen varit med pappans sambo. Denna sambo kan ingen bekräfta och inte heller folk i kretsen.

Det finns vänner och bekanta som menar att sonen var hos sin mor, därav fyra cyklar utanför LWs bostad. UWs blogg bekräftar att sonen bodde hos sin mor efter en längre tid hos fadern. Trots turbulens i relationen mellan far-mor-son så tycks familjen ha rest och umgåtts under samma period som LW anmäler SD två gånger. Om sonen var hos sin mor så var han kanske inte hemma när hon försvann och då borde sonen ha upptäckt det när han anlände hem. Om han var hemma så lär han ju inte ha sovit kl 23 och således sakna sin mor när han skulle säga godnatt.

Informationen jag fått säger att endast yngste sonen var hos LW den här natten.
Han vaknar på morgonen och ringer UW när Lena inte är hemma
Citera
2018-07-10, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det står även i texten att klädesplagg säkrats.
Snubbelskrivning 😉

Jag har aldrig tvivlat på att klädesplagg hittats. Jag har till och med frågat om det kan vara en morgonrock. Mitt inlägg var istället ett slags försök att hjälpa Tanken att hitta bilder på när tekniker bär på kläder, utan något emballage runt. Ingen har hittat detta och kanske är det bara en trådsanning.
Citera
2018-07-10, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Informationen jag fått säger att endast yngste sonen var hos LW den här natten.
Han vaknar på morgonen och ringer UW när Lena inte är hemma

Du ser. Det finns alltså information som motsäger din information.
Vissa hävdar att LW hade ansvar för alla barnen denna natt. Jag vet inte vad som är rätt men är villig att testa alla teser. Om UW kom med NW på morgonen så återstår då frågan var dottern var. Notera att det var en måndag och skolorna hade inte lov ännu.
Citera
2018-07-10, 21:12
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Herre Gud....
Läs en gång till, NOGA.
Läs om soparna, vad skriver jag?
Läs om blodet, vad skriver jag?

När har jag skrivit om att jag känner till vittnesmålet på kvällen?
Skrev inte ”det visste jag med”, med går inte in i polemik om bokstäver, men ditt mål att skriva så är att förlöjliga mig.

Bilden från fyndplatsen minns jag ganska detaljrikt, men hittade inte själva bilden nu i efterhand. Men reportrarna på plats refererar till att teknikerna kom ut med kläddesplagg. Har dom röntgensyn och ser genom påsarna? Klart att teknikerna kom ut med kläder utan påsar.
MEN eftersom jag själv inte hittade bilden backar jag på den uppgiften. Finner just bilden ganska ointressant. Faktan att dom kom ut med kläder är mycket mer intressant att ta till sig och sätta in i sammanhanget... eller?

Som du förstår blir det märkligt när du skriver som om att du vet saker. För sen senare visar det sig att du inte vet de där sakerna alls. Dessutom skriver du antingen fullständigt i gåtor, eller förvirrande, otydligt, och osammanhängande. Det leder till missuppfattningar, trådsanningar, frustration, som gör att din trovärdighet fallerar. Dessutom leder till att man tappar respekt inför dig. Du tycker att du blir utsatt, åtsatt, kanske rentav mobbad här. Drt är inte bra. Ryck upp dig lite istället! Kom in i matchen! Och vårda din skrift.

Det fetade är ett tydligt exempel på att du har dig själv att skylla när du blir nedtryckt.

För vad är det för slags beteende? Är du 8 år gammal, mentalt? Ska jag svara åt dig, på frågor jag ställer till dig?

Nej du. Det tänker jag inte, och kan inte göra.

Nu är det så att en del vatten hunnit flyta mellan broarna och det är inte helt lätt att hänga med på vad du svarar på, och vad du menar att du vet, antar, missuppfattat, eller gissar. Så jag fokuserar på de två frågor som berör det fetade och ställer ja- och nej frågor i ett första skede:

1. Vet du om SD slängt sopor hos sig 23.20?

2. Vet du om det är LW:s blod som är kopplat till diskussionen om blod i SD:s hem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in