Citat:
Ursprungligen postat av
Basfakta
Precis, CGÖ. Glömde honom i hastigheten. Där har vi ju också den stora märkligheten med IG och arbetet på Televerket. Jag menar, telefonväxlar med vilka man kunde avlyssna bostäder och telefoner utan att riskera att avslöjas. IG:s korta anställning precis vid tiden för mordet och en anställning som gjordes vid sidan av den ordinarie vägen. Säkerhersklassningen som gjordes av Säpo.
Att just 67-70 personer försvunnit är en specifik uppgift. Utveckla gärna. Jag känner endast till de mest kända ( Milan H m fl).
Nej, de finska flickorna tycks ju inte ha någon anledning att ljuga. Men minns de rätt kväll och var de i rätt gathörn? Vet ej naturligtvis. Men saken behöver verkligen säkras innan man kan börja tro att historien är sann. Svårigheten att hitta killen väcker också tvivel.
Beträffande kroppsbyggare minns jag att AD säger att GM inte var kroppsbyggare, eller hur?
AD själv var kroppsbyggare och ansåg sig kunna avgöra det.
Men bredaxlad tycks GM ha varit.
Angående de finska flickorna, de hävdar att de hört smällar och sedan lite senare på kvällen gått förbi mordplatsen där det stod en samling människor.
Borde inte vara så enkelt att blanda ihop med någon annan kväll.
Om de ljuger kan man ju fundera på vilken drivkraft de skulle ha för att göra det.
De kan ju knappast ha tjänat på att ljuga om de inte av någon anledning skulle sprida desinformation.
Angående att man inte identifierat mannen kan ju bero på att man undvek/ eller lade låg kraft på att hitta honom.
Holmer var ju övertygad om en konspiration: PKK.
Ölvebro var lika övertygad om en ensam gm.
Ölvebro var nog inte heller så intresserad av att undersöka poliser eller wt-bärare.
SÄPO var nog väldigt svårt att utreda för både Holmer och Ölvebro.
Såg en intervju med Holmer där Holmer klagade på att det var svårt för honom att få information frän SÄPO, och då hade ju han tidigare varit chef på Rps/säk.(SÄPO)