Citat:
Ursprungligen postat av
Gabriel2017
Jag bor i princip granne med ortens Folktandvård, bra och praktiskt tänkte jag.
Gick dit för att få en tid framöver. Det gick inte alls, de jobbade inte så sa de, pga de var fullbokade helat tiden. Jag som är Svensk och betalat skatt och gjort rätt för mig hela livet, fick ingen tid.
I väntrummet på Folktandvården, satt 3 yngre män ifrån Afghanistan, Hazarer, för dem fanns det både tid och resurser. Gratis med förtur, asylsökande först, Svensken aldrig? 50:- är ju bara en symbolkostnad, då de får dyrare behandlingar, på skattebetalarnas bekostnad givetvis.
Till sakens natur, så ser jag många äldre invandrare med mycket dåliga tänder, som inte får 50:- tandvård, de får ingen tandvård alls.
Är det dyrare för en vuxen att gå till privata tandläkare? Jag slutade gå till Folktandvården för några år sedan, men har rätt lite tandproblem så kostnaden är ringa i vilket fall.
Anser dock att jag fick klart bättre tandvård privat. Jag hade ett litet problem som hade gäckat mig i flera år och som Folktandvården inte fixat särskilt bra. Den privata gjorde ett mycket bättre jobb och nu är det problemet helt borta.
Överväg privat tandläkare.