2018-07-08, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Ja, det finns otaliga exempel på att kroppar flyttas. Man har ihjäl någon i hastigt mod och står plötsligt där med en död kropp i en bostad i villaidyllen. Då vill man inte att grannen knackar på dörren för att låna lite socker. Det blir lite dålig stämning då...

Häromåret var det en ung kvinna (i mellan Sverige) som hade ihjäl en annan kvinna i någon slags relationsdrama. Om jag minns rätt så påbörjade hon en så kallad transportstyckning och tog med kroppen i sin bil för att dumpa kroppen vid något grustag eller vad det nu var.

Du tänker på Ryttarinnan Jonna Heningsson som styckade sin rival i Askersund.
Citera
2018-07-08, 16:13
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Spelar eg ingen roll om ngn annan var efter, kanske det var mitt i chatten när han ilsket kliver på, eftersom hon inte avslutade och sade hejdå som hon brukar. Det är iaf en ny uppgift att de hade SMS kontakt, förvånar mig inte men kanske dem som menar att dem inte har haft kontakt på 1,5 år. Undrar vilka lögner han smällt i HD, eller så är det som jag tror att hon spelar med i hans spel för att slippa hamna i en farlig sits.

Det spelar stor om han var sista kontakt beroende på vad som skrevs dem emellan.
Bestämde de träff så har det väldigt stor betydelse, sen är det inte säkert de träffades ändå, men sannolikheten är stor.
Du är nog något på spåren vad gäller HD
Citera
2018-07-08, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag kan bekräfta att din analys är mycket nära en sanning som utredarna får av SD.

Jag har ju också genom uppgifter i denna tråd fått intrycket av att SD är narcissist (vilket jag fått en del skit för). Isåfall anser han nog fortfarande att hon förtjänade att dö. Skulle han ens kunna ta in informationen att hon inte har ett förhållande med Beholder X eller med någon annan? En narcissist som inser att hen har fel går inte ihop. Men det skulle faktiskt vara intressant att se hur han skulle hantera detta.
Ska vi kanske åka på rättegången om han åker fast? Jag har aldrig bevistat en sådan så vore allmänbildande om inte annat...
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-07-08 kl. 16:18.
Citera
2018-07-08, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Är det möjligt att GM kastat iväg LW:s mobil utan att åtminstone ha tillintetgjort den först?!

Det jag tror mig ha förstått är att mobilpingandet (och senare även kanske fysiskt mobilfynd) fick utredarna att inte söka nära FP. Att fördröja upptäckt av LW ser jag som en möjlig anledning till att GM medvetet skulle ha låtit telefonen ligga och tala om var den var.
Citat:
Citat:
Om GM inte besvärades av tanken på att mobilen säkerligen skulle komma att hittas måste hen ha vetat att den inte innehöll något som kunde avslöja henom, kan jag tycka.

Attans märkligt detta med mobilen...

Det låter ju helt rimligt, om GM inte va i ordentlig chock och tappade all
tankeförmåga efter mordet.
Citera
2018-07-08, 16:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ett slags tunnelseende som gör att man kan fokusera på en sak i taget behöver inte vara av negativ art, nejdå. En sådan koncentrations-/prioriteringsförmåga är väl att föredra i brottsutredningar förstås, kan jag tänka mig.

Fast efter ett tag är det ofta så att man markant tappar skärpa. Det finns någon gräns för hur länge man kan gå på 150%. Det var det uppfattade skribenten menade.
Citera
2018-07-08, 16:20
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det låter ju helt rimligt, om GM inte va i ordentlig chock och tappade all
tankeförmåga efter mordet.

Om mordet var oplanerat och skedde i affekt kan det mycket väl vara så.
Citera
2018-07-08, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Dom var vänner, men efter anmälan fick geocacharna i Örebro välja sida sägs det.
Med relation menar jag mer än vän... ursäkta nomenklaturens dubbelbottning.

Vem valde du?
Citera
2018-07-08, 16:21
Medlem
Lite tekniktugg:
Pejling av en (påslagen) mobiltelefon är ganska vansklig om det är i ett område med få och långt från mobilstationer. Ju fler och ju tätare stationer som finns, desto noggrannare blir pejlingen. Detta talar för att man ganska exakt kan lokalisera den i t.ex Hjärsta/Varberga/Vivalla där det kryllar av stationer.
Simkortet lagrar i stort sett inte mer än kontakter och telefon kan pejlas utan simkort så länge den inte är avstängd. Om innehåll raderats i telefonen så kan det oftast helt återskapas om det inte är överskrivet med annan information. Jämför med en PC som omformaterats. På en sådan kan köra ett program som i alla fall tidigare kallades overwrite. Därefter är all info borta.

För övrigt kan jag bada med min telefon, eftersom den har simkort. :-)
Nu till Behrn Arena!!!
Citera
2018-07-08, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Tror inte det var den senaste. OM det var SD som var senate digital kontakten efter 23:09 så minskas tidsfönstret dramatiskt för att han är GM.

Det är intressant hur vill du förklara att SD inte skulle kunna vara GM eftersom den sista digitala kontakten skedde kl 23:09?
Citera
2018-07-08, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jo det är du som fört in mysterious begreppet. Känns som du slingrar dig.
Svamla inte. Det var någon annan som tog in en person spm LW kanske hade en relation med. Om det var samma eller en annan som sa att det bara skulle glömmas. Han hade en tilltrasslad situation. Jag refererar bara till denna mystisks man. Tilltrasslad stämmer inte med någon sv dom vi vet (kanske SD, men han var ju namndroppad redan).
Detta är långt tillbaka i tråden.
Citera
2018-07-08, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Enligt min källa är mobilen hittad och är ett av föremålen som nu genomgår en teknisk undersökning. Och det stämmer som någon nämnde här i tråden. Att efter man hittade mobilen så avslutades det söket.

Kanske gick han faktiskt in och hämtade mobilen efteråt och slängde den i skogen påväg hem.
Citera
2018-07-08, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Det intressanta i den här nya informationen hade varit att veta vad som sades i den kontakten..Om det är orsaken till att ögonen så snabbt riktades mot SD. Kan det återigen ha varit någon form av hot som gjorde att de tog in honom på onsdagen

Jag vet inte ordagrant vad som skrevs i konversationen. Men det var anledningen till att SD vart huvudmisstänkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in