2018-07-07, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vad är det som omöjliggör SD som GM?
Jag har tagit upp massa indicier som jag finner ologiska. Inget rent tekniskt, även om det finns detaljer man kan vända och vrida på åt båda hållen.
Citera
2018-07-07, 09:24
Medlem
Citat:
Tänkte precis ställa samma fråga till "Tanken" men Du hann före... iof kanske inte någon idé att ställa en sådan fråga för "hen" brukar bli svaret skyldig... (försökt ett antal ggr)!
Citera
2018-07-07, 09:27
Medlem
Citat:
Du svarade fortfarande inte på frågan... vad är omöjligt med SD som GM?
Citera
2018-07-07, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tillägg om något blev otydligt... frågan var så klart till "Tanken"
Citera
2018-07-07, 09:34
Medlem
Citat:
Vill du ha ett mer utförligt svar än det jag gav dig/er?

Vad gäller det spydiga om svar, avser du bilderna med kläder från FP?
Citera
2018-07-07, 09:37
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag har känslan och till viss del fått det bekräftat att polisen är ganska, upp till väldigt, säkra på att dom har rätt MGM.

Av det jag vet känns det inte tryggt, känns tunt, så jag tror och hoppas dom har mer på SD än det jag fått utsipprat.
Vad jag menar är att OM SD inte är GM så har dom tappat massa momentum.

Min känsla var initialt att det fanns väldiga hål i händelseförlopp och motivbild. Nu under resan har många saker klargjorts. Vissa delar pekar entydigt på SD, andra omöjliggör honom.

Hoppas nu att mördaren snart är fast och erkänner, oavsett vem det är.

Nu är vi flera som väntar nyfiket på dina tankar om delar som omöjliggör SD som GM?
Citera
2018-07-07, 09:38
Medlem
Citat:

Jag vill bara ha svar på vad Du skriver är "omöjligt", mycket spekulationer är det här... men att skriva säkert.
Vill bara tillägga att jag som Du hoppas på att dom har fel MGM (pga alla barn som är inblandade i båda familjerna).
Citera
2018-07-07, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag citerar eget inlägg som var en fråga till EnGodTanke som skrev att hen tror att SD har en teori om Geocaching.

Jag kan tänka tanken att LW har varit på FP för att ordna med ett nytt gömställe till sonens gömmor. Sonen är CO till en gömma på lekplatsen i området och den var SD den första att finna. I cachebeskrivningen av Solkröken framgår det tydligt av skrivspråket att det är LW som skrivit.

En teori är att LW ville ordna en ny gömma nära hemmet som en födelsedagspresent till "Mini". Hon berättar om detta i en konversation med mördaren som kan vara hemma hos henne och vill hjälpa till. Vid hjälpen inträffar något som leder till ett hemskt mord?

Se länk till yngsta sonens cach på lekplatsen
http://www.geocaching.com/geocache/GC5AJA8_solkroken?guid=046e71dd-f1d6-4df1-8718-f23a00fa9b7d

Jag tvivlar på att hon skulle gå till planket på natten när det är becksvart ute, inte
ens med sällskap, om hon nu kunde slippa.
Enligt tråden va hon skapligt mörkrädd.
Hittade dom en pannlampa på FP så blir det ju en annan sak.

Vist va det du som skrev att ML va i USA när mordet begicks enligt hans IG?
Kom det fram om han ljög eller att det va en feltolkning?
Citera
2018-07-07, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag tvivlar på att hon skulle gå till planket på natten när det är becksvart ute, inte
ens med sällskap, om hon nu kunde slippa.
Enligt tråden va hon skapligt mörkrädd.
Hittade dom en pannlampa på FP så blir det ju en annan sak.

Vist va det du som skrev att ML va i USA när mordet begicks enligt hans IG?
Kom det fram om han ljög eller att det va en feltolkning?
LW skulle nog inte planerat att lägga ut något där... hade hon gjort det så skulle det fixats tidigare.
Tror inte heller att hon gick dit frivilligt på kvällen... antingen att någon burit/släpat henne dit (ej trovärdigt). Tror mer på att SD kommit dit i bilen och hon satt sig i den och dom kommit på kant igen eller annan GM som lyckats få ut henne på en "mindre" promenad (ca 150 m till planket)
Citera
2018-07-07, 10:00
Medlem
Då kör vi igen... andra får tydligen skriva ”läs i tråden”, o.s.v....

Det finns ett antal olika ingångsvärden som ger olika tankeresenomang och beroende på vad som egentligen är sant blir det spretigt...

Hade dom avslutat sin relation för 1,5 år sedan? Motivbilden?

Hade dom fortsatt sin relation? Då fanns det tydligen flera andra kandidater och skvalpade?! Det är en motivbild, men då åt båda (alla) hållen.

SD och HD skulle iväg på sin drömresa och komma närmare varandra där HD skulle jobba med din tillit till SD, ser inte logiken att SD ska ”göra upp” just då?!

Händelseförloppet känner jsg knystat med chatt, dörr, vägen till planket och just planket som MP.

Nu senast, som jag inte tänkt på, mobilen som slås på på torsdag, då var dom inte i Sverige.

Ingen teknisk bevisning framställs till TR, då bortåt två veckor av analyser.

Fanns väl mer, men detta kom jag på på rak arm...
Citera
2018-07-07, 10:01
Medlem
Citat:

Har jag skrivit "spydiga om svar"?... om jag gjort något så är det ifrågasättande om varför Du inte kan svara på inlägg Du gjort...
Citera
2018-07-07, 10:09
Medlem
Citat:
Har jag skrivit "spydiga om svar"?... om jag gjort något så är det ifrågasättande om varför Du inte kan svara på inlägg Du gjort...
Vad är det kvar för boll dom jag inte svarat på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in