2018-07-06, 19:49
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Försökte sätta mig in i den situationen och vet inte riktigt hur och vad man skulle säga, framför allt inte var...
På ett event? I tidningen? Här på FB?
Vad säger man om man är oskyldig? Hur tas det emot?
Vi vet ju det, för han har ju sagt det vis sin advokat, och ingen tror honom..:

Men herregud det är väl skillnad på att säga det till sin advokat och gå ut offentligt och förklara att man är oskyldig?
Citera
2018-07-06, 19:51
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Hoppsan ny inläggare! ;
Nu är du väl inte rättvis. Vad jag vänt mig emot har varit virrpannors ständiga upprepande av äckla sig i snusk och osanningar ex, som att SD misshandlat LW vilket bevisligen är ljug. Finns flera ex. Är man uppmärksam märker man mina idoga invändningar mot sånt bättrat tråden avsevärt.
Att komma med en relativt ny infallsvinkel på GM föreställer jag mig INTE är att skapa trådsanningar. Det kan du inte med bästa vilja påstå?
Teorin jag åsyftade som SDs advokat Lars Backman nämnde byggde jag på detta:
Citat:
"Under de långa samtalen med sin försvarare i polishuset har han flera gånger kommit in på vad han tror att trebarnsmamman har råkat ut för – men han har inte ännu inte berättat för polisen:

– Det är inget hokuspokus i detta, men för närvarande ligger vi lågt, säger advokat Ingvar Backman."
Vidare: "Pekar han ut någon annan?
– Det är din slutsats, jag kommer inte med den uppgiften. Jag vill helst inte diskutera hans teorier, inte mina egna heller".

https://www.expressen.se/nyheter/mis...svarsstrategi/
Möjligt att jag har fel men uttalandet gav mig intrycket att SD skyddade någon, i det skedet HD som visade sig långt mycket mindre trolig än NW som GM

Det är olustigt med dom vettlösa utfall som grundas på SDs fruktansvärt våldsamma huvudgnuggning som upprepat ljögs vara misshandel och den totala tystnad över NWs slagsmål med sin mamma. Hysch hysch tyst
Är man under 18 får man tydligen bete sig utan klander hur dom helst

Förmoda att SD gjort vad initierade källor uppgett NW gjort mot LW ,,,hujedanimej isf skulle trådens mest hätska utomrättsliga mobb rusa åstad och sökt honom med snara.

Är det fulare att äckla sig om sex än skriva om barnmisshandel och sonen som eventuell GM?
Skulle gissa på att du förlorar där...
Citera
2018-07-06, 19:52
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Varför skulle det vara överskattat?
Vore jag felaktigt misstänkt för ett mord som fått så mycket uppmärksamhet skulle jag verkligen vilja gå ut i media och förklara att jag är oskyldig.
Dessutom så älskar SD att visa upp sig på sociala medier.
Varför gör han inte ett inlägg där och förklarar att han är oskyldig?
Det hade varit så enkelt!
Men det kan han ju inte av en enda anledning...

För att det inte lär förändra mycket hos de som har en bestämd uppfattning. Att han brukar visa upp sig på sociala medier i mer ytliga sammanhang som exempelvis utövande av en hobby innebär inte att allt blir bra bara man börjar "prata ut" om om mer personliga oroligheter inför en anonym allmänhet där man med fog kan anta att många inte alls är välvilligt eller ens neutralt inställda. Det finns nog ingen psykolog eller beteendevetare med minsta tillstymmelse till yrkesheder som skulle råda till detta. Närmaste familj, bekanta och ev närmaste kollegor är kanske de som är något vettigt att dryfta något närmre om det.
Citera
2018-07-06, 19:54
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag ämnar inte att återigen hamna i ett cirkelresonemang med dig. Frågan som du ställer har jag svarat dig på ett flertal gånger.
Jag måste ha missat det. Kan du länka?
Citera
2018-07-06, 19:59
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Jag har också hört från gemensamma vänner att SD sagt att polisen inte har något att komma med.

Jag har även en vän som jobbar på Grova brott i Örebro. Har inte nämnt detta i tråden tidigare då jag inte vill få en massa följdfrågor som gör min källa obekväm.

Även om min vän inte är involverad i själva utredningen av mordet på LW så får hen ju ändå mer info än gemene man så att säga.
Min väns kommentar till sin egen sammanfattade bild av fallet är att hen är övertygad om att SD är skyldig, men att det kan bli svårt att bevisa på ett sådant sätt att det leder till en fällande dom.

Man får ju innerligt hoppas att mer "bevis" framkommer så att man antingen kan avskriva eller åtala rätt person.
Dagens lågoddsare att poliser anser SD skyldig
Vips så kommer kommer snarorna fram igen, tråden som blivit ganska vettig
Citera
2018-07-06, 19:59
Medlem
flixa81s avatar
[quote=bradgardsindianen|64564631]För att det inte lär förändra mycket hos de som har en bestämd uppfattning. Att han brukar visa upp sig på sociala medier i mer ytliga sammanhang som exempelvis utövande av en hobby innebär inte att allt blir bra bara man börjar "prata ut" om om mer personliga oroligheter inför en anonym allmänhet där man med fog kan anta att många inte alls är välvilligt eller ens neutralt inställda. Det finns nog ingen psykolog eller beteendevetare med minsta tillstymmelse till yrkesheder som skulle råda till detta. Närmaste familj, bekanta och ev närmaste kollegor är kanske de som är något vettigt att dryfta något närmre om det.[/QUOTE

Jag hade nog inte brytt mig om vad rådgivare eller psykologer hade rått mig till.
Hade jag varit oskyldigt anklagad för ett mord hade jag gjort allt för att förklara att jag är oskyldig.
Man alla är vi olika.
Citera
2018-07-06, 20:00
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Försökte sätta mig in i den situationen och vet inte riktigt hur och vad man skulle säga, framför allt inte var...
På ett event? I tidningen? Här på FB?
Vad säger man om man är oskyldig? Hur tas det emot?
Vi vet ju det, för han har ju sagt det vis sin advokat, och ingen tror honom..:
Om man ÄR oskyldig alltså. Ja varför inte, han skriver ju om sin skattletning och ljuva livet i övrigt.
Är det normalt att säga att polisen inte har något på en eller att man inte tror mordet det kommer bli uppklarat om man är oskyldig?

Det är ju därför han blir mer misstänkt för han låter precis som en GM skulle låta.
Citera
2018-07-06, 20:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Akta er nu, jag tycker vi närmar oss SD:s dyklogg nu... SVARA, SVARA, SVARA....
Och han vart sjukdomsklassad här som narcissist...
Och det tycker du är en rimlig analogi? Det är rätt allmänt accepterat, både irl och på fb, att den som kommer med påståenden ska belägga dem men det tycks vara nånting du hyser aversioner mot.

Jag tycker inte att det är orimligt att påstå att du ägnar dig åt klassisk FUD och du får nog vänja dig med att möta motstånd när det till slut blir tröttsamt.
Citera
2018-07-06, 20:09
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Akta er nu, jag tycker vi närmar oss SD:s dyklogg nu... SVARA, SVARA, SVARA....
Och han vart sjukdomsklassad här som narcissist...

Ursäkta?! Nu gick du över gränsen jävligt rejält. Den idiotiska och galna jämförelsen får stå för dig!
Det jag har efterfrågat är ett klargörande av dina uppgifter samt en länk till den artikel som visar att kläder bärs från fyndplatsen. Är det så svårt att svara på? Hädanefter låter jag dina inlägg passera förbi.
Citera
2018-07-06, 20:11
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Hoppsan ny inläggare! ;
Nu är du väl inte rättvis. Vad jag vänt mig emot har varit virrpannors ständiga upprepande av äckla sig i snusk och osanningar ex, som att SD misshandlat LW vilket bevisligen är ljug. Finns flera ex.

Är man uppmärksam märker man mina idoga invändningar mot sånt bättrat tråden avsevärt.

Att komma med en relativt ny infallsvinkel på GM föreställer jag mig INTE är att skapa trådsanningar. Det kan du inte med bästa vilja påstå?
Teorin jag åsyftade som SDs advokat Lars Backman nämnde byggde jag på detta:
Citat:
"Under de långa samtalen med sin försvarare i polishuset har han flera gånger kommit in på vad han tror att trebarnsmamman har råkat ut för – men han har inte ännu inte berättat för polisen:

– Det är inget hokuspokus i detta, men för närvarande ligger vi lågt, säger advokat Ingvar Backman."
Vidare: "Pekar han ut någon annan?
– Det är din slutsats, jag kommer inte med den uppgiften. Jag vill helst inte diskutera hans teorier, inte mina egna heller".

https://www.expressen.se/nyheter/mis...svarsstrategi/
Möjligt att jag har fel men uttalandet gav mig intrycket att SD skyddade någon, i det skedet HD som visade sig långt mycket mindre trolig än NW som GM

Det är olustigt med dom vettlösa utfall som grundas på SDs fruktansvärt våldsamma huvudgnuggning som upprepat ljögs vara misshandel och den totala tystnad över NWs slagsmål med sin mamma. Hysch hysch tyst
Är man under 18 får man tydligen bete sig utan klander hur dom helst

Förmoda att SD gjort vad initierade källor uppgett NW gjort mot LW ,,,hujedanimej isf skulle trådens mest hätska utomrättsliga mobb rusa åstad och sökt honom med snara.
Tror inte det va. Det är till att ha stor tilltro till sig själv. Påminner om någon... Din dubbelmoral om vad som går för sig att skriva här är slående. Hur ofta tar 16-åringar livet av sin förälder?
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Fyndet från privatperson hoppas jag är mordvapnet med blod och massa dna på

Mordvapnet har jag också gissat (och hoppats på), men svårt att tro att det skulle finnas hans DNA på det som har varit lätt att få fram?

Jag kan tänka mig (vild gissning) att man kan få några enkla prov på förtur,när det är extra viktigt.
Nu är det inte längre så brådskande när mgm är i frihet.

Men jag hoppas och tror på det och mobiltömning bl a. Vittnesuppgifter och mer svar från NFC.

Jag pendlar från att tappa tilltron till utredningen med alla tabbar, till att tro att ÅK inte kommer att tillåta fallet gå till historien som hennes och polisens misslyckade utredning.

Jag hoppas på en utredning som vänder på varenda sten, som blir precis så ambitiös som fallet med Tova och morden i Mantorp. Arbeta sig fram i utredningen tills kedjan är tät. Tror att det kommer att gå...
Citera
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Om man ÄR oskyldig alltså. Ja varför inte, han skriver ju om sin skattletning och ljuva livet i övrigt.
Är det normalt att säga att polisen inte har något på en eller att man inte tror mordet det kommer bli uppklarat om man är oskyldig?

Det är ju därför han blir mer misstänkt för han låter precis som en GM skulle låta.

Har skrivit det innan och skriver nu med, hans uttalanden är så otroligt märkliga.
Och att han tycks veta vad som hänt Lena. Men håller det hemligt och vill inte gå ut med det än.
Han fäller sig själv....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in