2018-07-06, 17:00
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
L*sa R*hns pappa verkar även han vara polis. Närmare bestämt i Öst*ammar, om jag inte fått allt om bakfoten förstås. Ol*e R*hn.
Hoppas mod har överseende med en kort OT:

Det hade väl varit en trivsam detalj men jag tror inte den stämmer. O**es dotter *isa är tre år yngre än vår Örebropolis (här kan det förvisso vara jag som fått det om bakfoten) och bor i Sollentuna
Citera
2018-07-06, 17:03
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Usch, alla dessa små signaler om att utredningsläget inte är det bästa...

Jag tänker såhär, om SD (vilket många på Grova brott i Örebro verkar tro) är skyldig så kan det ju framkomma analyser/fynd/vittnen/whatever längre fram. OM det är en annan GM så är risken att denne går fri pga att fokus legat på SD...
Citera
2018-07-06, 17:03
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Tack för intresset, men som jag minns det var det den första bilden vi fick på brottsplatsen och planket ovanifrån, möjligen öht.

Den var inte grynig, utan snarare skarp och som jag minns det bättre och tydligare än alla de andra bilder vi sett.

Minns inte om det var utredare på plats på denna bild. Tror inte det.

De bilderna som du refererar till tror jag kom efter denna. Det var då några diskuterade det blå i bilden och om det var BO tills någon påpekade att det var en uniform. Som jag minns det.

Här är en bild i annan vinkel, utan utredare. Ganska skarp bildkvalitet. Stigen runt planket syns bättre här.

https://mobile.twitter.com/NApunktSE/status/999216665568169984/photo/1
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-07-06 kl. 17:10.
Citera
2018-07-06, 17:05
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Mina tankegångar har oxå gått i dom banorna, efter vad som framkommit i tråden, det skulle kunna vara ett rimligt scenario. Men nu i efterhand skäms jag nästan för mina spekulationer, gällande sonen. Om poliserna skulle misstänka det tror jag SD skulle varit helt avskriven från fallet vid det här laget. Vi får verkligen hålla tummarna att Lisa, vars namn klingar bekant för mig, reder upp fallet.
Man kan tycka det, om det nu inte beror på att SD vägrat svara utredarna vad han vet om saken och därför kvarstår som misstänkt. Skäligen misstänkt för att skydda någon. Om jag minns rätt fanns eller finns såna uppgifter tillgängliga I tråden.
Om så är fallet får vi nog finna oss i att fallet Wenntröm lugnt läggs ner och mappen rubriceras tragiskt händelse.
Och NW lämnas till vård inom socialtjänsten.
Blir också rörd av detta scenario men för allas läkning är sanningen den bästa förutsättningen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-06 kl. 17:13.
Citera
2018-07-06, 17:11
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Hoppas mod har överseende med en kort OT:

Det hade väl varit en trivsam detalj men jag tror inte den stämmer. O**es dotter *isa är tre år yngre än vår Örebropolis (här kan det förvisso vara jag som fått det om bakfoten) och bor i Sollentuna

Ber om ursäkt. Jag har uppenbarligen blandat ihop det hela Bra att det blev utrett, tack!
Citera
2018-07-06, 17:12
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Jag har också hört från gemensamma vänner att SD sagt att polisen inte har något att komma med.

Jag har även en vän som jobbar på Grova brott i Örebro. Har inte nämnt detta i tråden tidigare då jag inte vill få en massa följdfrågor som gör min källa obekväm.

Även om min vän inte är involverad i själva utredningen av mordet på LW så får hen ju ändå mer info än gemene man så att säga.
Min väns kommentar till sin egen sammanfattade bild av fallet är att hen är övertygad om att SD är skyldig, men att det kan bli svårt att bevisa på ett sådant sätt att det leder till en fällande dom.

Man får ju innerligt hoppas att mer "bevis" framkommer så att man antingen kan avskriva eller åtala rätt person.

Jag tror som din vän.
SD är skyldig men han vet att det blir svårt för åklagaren att få det bevisat.
Han förklarar ev DNA och annan teknisk bevisning med att han träffat henne den aktuella dagen. Mem det binder honom inte till mordet.
Det skulle kunna förklara hans självsäkerhet.
Och att han säger att de inte har något på honom.
Skulle kunna bli ett indiciemål tyvärr och risk att GM går fri trots att allt pekar mot honom.
Citera
2018-07-06, 17:16
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jag tror som din vän.
Han förklarar ev DNA och annan teknisk bevisning med att han träffat henne den aktuella dagen. Mem det binder honom inte till mordet.
Skulle kunna bli ett indiciemål tyvärr och risk att GM går fri trots att allt pekar mot honom.

Och som tillägg, jag tror det var därför åklagaren ville ha honom häktad på sannolika skäl, för att hon lägger ihop ett och ett och hon förstår att det är rätt GM.
DNA finns och SD har träffat Lena.
Men det går inte att binda honom till gärningen.
TR ville ha något mer konkret än att lägga ihop ett och ett.
Hoppas verkligen att resultaten från NFC kan binda GM till brottet så Lena får upprättelse och GM blir dömd.
Citera
2018-07-06, 17:18
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jag tror som din vän.

Exakt så.
Citera
2018-07-06, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Man kan tycka det, om det nu inte beror på att SD vägrat svara utredarna vad han vet om saken och därför kvarstår som misstänkt. Skäligen misstänkt för att skydda någon. Om jag minns rätt fanns eller finns såna uppgifter tillgängliga I tråden.
Om så är fallet får vi nog finna oss i att fallet Wenntröm lugnt läggs ner och mappen rubriceras tragiskt händelse.
Och NW lämnas till vård inom socialtjänsten.
Blir också rörd av detta scenario men för allas läkning är sanningen den bästa förutsättningen.
Menar du att SD skulle skydda NW? Eller polisen? SD har ju sin egen familj och sitt eget rykte att tänka på, så jag tror inte att SD skulle skydda någon annan om han mot all förmodan skulle vara oskyldig.
Citera
2018-07-06, 17:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Här är en bild i annan vinkel, utan utredare. Ganska skarp bildkvalitet. Stigen runt planket syns bättre här.

https://mobile.twitter.com/NApunktSE/status/999216665568169984/photo/1

Tack så jättemycket för att du letar!
Du är otroligt duktig.

Som jag minns det, var vinkeln mer som på den tredje bilden du länkade till i ditt förra inlägg.
Skulle ju vara intressant att få veta från Uffe varifrån bilden kom.

Speciellt som att han inte länkade källan.

Och har kan man jämföra mitt bildminne med hur ett vittnes minnesbilder kan vara.
Hur många rätt kommer jag att få?
Citera
2018-07-06, 17:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Tack så jättemycket för att du letar!
Du är otroligt duktig.

Som jag minns det, var vinkeln mer som på den tredje bilden du länkade till i ditt förra inlägg.
Skulle ju vara intressant att få veta från Uffe varifrån bilden kom.

Speciellt som att han inte länkade källan.

Och har kan man jämföra mitt bildminne med hur ett vittnes minnesbilder kan vara.
Hur många rätt kommer jag att få?
Ja det är surt med uppladdningssajter som raderar uppladdningen efter nån månad. Då är faktiskt det tydligen skydda minfil.com betydligt bättre (jag lyckas inte få virusvarningar på den) eller dess alter ego fuskbugg.se

Om Ulf ser detta får han gärna lägga upp bilden igen.
Citera
2018-07-06, 18:01
Medlem
Honan6s avatar
Jag undrar hur SD:s advokat tänkte när han berättade att hans klient säger sig vara oskyldig, men har en teori som är för tidigt att framlägga. Skulle de försöka skapa en dimridå i avledande syfte? Eller, råder tystnaden om teorin p g a att SD vill skydda någon i egen familj (HD)?
Om SD är skyldig, så har han haft gott om tid att plugga in förklaringsmodeller till eventuella tekniska bevis. Samtidigt bidar åklagare tid och kanske ser fördelar med NFC-fördröjningar - man kanske förväntar att inre stress ska få SD att göra avslöjande misstag som försägningar eller annat påtagligt som blir svårt att bortförklara.
Spekulationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in