Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-06, 16:27
  #1
Medlem
Pickels67s avatar
Hej!

Är inte på något sätt klädnörd, kan gärna gå i mina gulbyxor dagarna i ända men när man behöver klä upp sig så är det snyggt att vara proper.

Jag har ju i stort sätt alltid handlat mina kläder på Dressman men vad jag förstått så är väl inte det det mest populäraste märket och inget som imponerar på någon.

Om man nu skulle skulle steppa upp sig lite från Dressman-träsket, var går man då?
Jag menar inte Armani eller så, känns lite i överkant

Mvh
Citera
2018-07-06, 16:32
  #2
Medlem
MrKleins avatar
Brothers!

River Island!
Citera
2018-07-06, 16:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKlein
Brothers!

River Island!

Precis. Brothers är nästa steg.
Därefter Filippa K, Tiger, Morris, Gant, Oscar Jacobsson, Boss mfl.
Citera
2018-07-06, 16:37
  #4
Medlem
Tripportreats avatar
Mq:s serie bläck är rätt ok, deras kostymer i slimfit sitter snyggt om man är hyfsat smal.

Kvalitetsmässigt är det inte toppkvalitet men bättre än dressman och definitivt snyggare och mer välsittande.

//tripportreat
Citera
2018-07-06, 16:40
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pickels67
Hej!

Är inte på något sätt klädnörd, kan gärna gå i mina gulbyxor dagarna i ända men när man behöver klä upp sig så är det snyggt att vara proper.

Jag har ju i stort sätt alltid handlat mina kläder på Dressman men vad jag förstått så är väl inte det det mest populäraste märket och inget som imponerar på någon.

Om man nu skulle skulle steppa upp sig lite från Dressman-träsket, var går man då?
Jag menar inte Armani eller så, känns lite i överkant

Mvh
Beror lite på vad du är ute efter, jag använder väldigt mycket vita skjortor i mitt arbete och jag hittade en nätskräddare som låter sy upp skjortor i dina mått och är väldigt prisvärda, de har också
byxor och kostymer.
Citera
2018-07-06, 17:38
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pickels67
Hej!

Är inte på något sätt klädnörd, kan gärna gå i mina gulbyxor dagarna i ända men när man behöver klä upp sig så är det snyggt att vara proper.

Jag har ju i stort sätt alltid handlat mina kläder på Dressman men vad jag förstått så är väl inte det det mest populäraste märket och inget som imponerar på någon.

Om man nu skulle skulle steppa upp sig lite från Dressman-träsket, var går man då?
Jag menar inte Armani eller så, känns lite i överkant

Mvh

Nästa steg är i mitt tycke Suitsupply. Det är knappt någon skillnad på Dressman, Brothers och övriga svenska tillverkare som limmar sina kostymer.
Citera
2018-07-06, 18:08
  #7
Medlem
Europes avatar
Jag brukar handla i butiker med märken som t.ex. Filippa K, Tiger of Sweden, Boss o.s.v. Här i Stockholm innebär det butiker/varuhus som Åhléns City, NK, Best of Brands o.s.v. I och för sig har jag på senare år i första hand handlat från nätet (i stort sett allt från Zalando)...

Det var väldigt länge sedan jag besökte en Brothersbutik, så jag vågar inte svära på hur de ser ut idag. Men när nu någon nämnde dem, så tyckte jag åtminstone en gång i tiden att de helt klart hade i alla fall snyggare kläder än Dressman.
Citera
2018-07-06, 20:02
  #8
Medlem
Pickels67s avatar
Perfekt!

Tack för alla svar. Nu skall jag bara ta mig tid och kika runt lite

Tack!

Mvh
Citera
2018-07-11, 23:38
  #9
Medlem
MrKleins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickels67
Perfekt!

Tack för alla svar. Nu skall jag bara ta mig tid och kika runt lite

Tack!

Mvh
Hur gick det, min vän? Jag uppskattar info om dina val av kläder.
Citera
2018-07-12, 09:01
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pickels67
Hej!

Är inte på något sätt klädnörd, kan gärna gå i mina gulbyxor dagarna i ända men när man behöver klä upp sig så är det snyggt att vara proper.

Jag har ju i stort sätt alltid handlat mina kläder på Dressman men vad jag förstått så är väl inte det det mest populäraste märket och inget som imponerar på någon.

Om man nu skulle skulle steppa upp sig lite från Dressman-träsket, var går man då?
Jag menar inte Armani eller så, känns lite i överkant

Mvh

Jag hoppas verkligen inte att du köper kläder för att imponera på andra. Det viktigaste är väl ändå att du trivs i dina kläder.
Citera
2018-07-12, 12:05
  #11
Medlem
trottwells avatar
Jag kan tipsa om en metod att förändra utseendet på ett plagg, ibland byter jag knappar på en nyinköpt kavaj eller kostym, det kan göra underverk.
Köp några extra knappar att ha i reserv, handla helst i en riktig knappbutik med kunnig personal om möjligt.
Citera
2018-07-12, 12:09
  #12
Medlem
T o m de Stenade Rullarna ...

http://www.kingmagazine.se/artiklar/...olling-stones/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback