2018-07-06, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ja, den är mer eller mindre utesluten (i alla fall där 23:09 - 23:30)
Men åklagaren KANSKE hävdar det och TR höll det som osannolikt, även om VISS teknisk bevisning har kunna utvinnas från huset, så kan det vara från tidigare episoder.
Ovanstående har Du skrivit ang om LW var i SD:s hus... (i alla fall där 23.09 - 23.30). Men åkl kanske hävdar det ... hela Din mening tyder på att Du tror Dig veta att frågan har ställts... det här är också något nytt... vad/vem är Din källa?
Väntar mig iof inget svar i vanlig ordning... men vi andra kan ju fundera...
Citera
2018-07-06, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hur vet du att de inte sökte mobilen tidigare? De spärrade av efter att de hittade något intressant i skogen. Men innan dess kunde de väl söka?
Jag har haft rätt ang. gärningsmän i mina tidigare trådar, så du behöver inte hosta. Hade glömt att jag kallat dig rasse och jag känner inte alls för att klämma åt dig eller någon annan.

Det jag vet är att dom sökte torsdagkväll, vad vet du?

Varför lägger du inte upp källa på det du har, istället blir det, kunde väl, kanske.
Citera
2018-07-06, 12:32
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
det var dig jag frågade eftersom att du säger att dna binder folk till ett specifikt brott vilket det omöjligt kan göra.

? Så vid en våldtäkt så binder inte GMs DNA
honom till brottet?
Citera
2018-07-06, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har stor förståelse för alla som på ett eller annat sätt är närstående till de olika inblandade, vare sig man är närstående till offret eller till mgm. Det kan bli en stor press känslomässigt och kanske ska man tänka till både en och två gånger innan man ger sig ut på fb. Menar inget illa!

Jag får en känsla (absolut inget mer än så) att du vet mer än det som kommit fram i pressen och här i tråden.

Har jag fel?

Jag tänker att det kan vara bra att noga tänka efter vilka uppgifter man (du) lägger ut här i tråden, om de har bäring i de uppgifter vi andra kan ha kännedom om.

Om det är något som du vill förmedla här, som inte tidigare kommit fram offentligt, är det bra om du visar med källhänvisning för att slippa bli påhoppad och ifrågasatt hela tiden.

Om det är något du spekulerar om utifrån det vi fått kännedom om via press eller tråd, är det bra om du tydligt visar att det är en spekulation.

Jag menar verkligen inget illa.
Tänker att det bra att vara lite eftertänksam, dels för dig själv (i första hand), dels för utredningen (så inte information läcker ut hur som helst) och för tråden (för att kunna hålla isär spekulationer ifrån sådant som går att hänvisa till någon typ av källa).

Alla slarvar vi med att vara tydliga ibland.

Bra skrivet! Tack!

Försöker skriva om det är en egen spekulation eller annans. Försöker skriva om det är vittnen eller egen utsago.
Ibland skriver jag vittnen, när det är egen utsago och ibland är jag diffus, både omedvetet och medvetet.

Och ja, jag sitter på mer info. Både sånt som jag ser gör SD än mer skyldig i andras ögon och info som borde fria honom helt.
Men all den infon är inget entydigt. Jag håller honom som skäligen med, men håller andra GM och händelseförlopp som sannolikt.
Citera
2018-07-06, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ovanstående har Du skrivit ang om LW var i SD:s hus... (i alla fall där 23.09 - 23.30). Men åkl kanske hävdar det ... hela Din mening tyder på att Du tror Dig veta att frågan har ställts... det här är också något nytt... vad/vem är Din källa?
Väntar mig iof inget svar i vanlig ordning... men vi andra kan ju fundera...
Så du vill ha i klartext vem källan är? Intressant...
Citera
2018-07-06, 12:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Ja bättre att vara där kanske än hos LW som hade barn hemma.

En (spekulation i allra högsta grad) tanke jag haft undet tiden jag hängt i den här tråden är UlfUtredarens ganska tvärsäkra ton om att fyndplats inte är brottsplats.

Vad som fick mig att höja på ögonbrynen var den översiktsbild (från helikopter?) som han la ut tidigt i tråden, innan liknande bilder kom från pressen. Det gjorde han i samband med att det diskuterades i tråden om på vilken sida av planket LW hittades.

Lika tvärsäker i tonen var han då.

Trots vad mina teorier i nuläget går ut på (att LW mördades i nära eller på fp), har jag inte kunnat släppa tanken på att Uffe har kännedom om något. Hur fick han tag på bilden?

Han har hela tiden hävdat att han är säker på att mordplatsen inte är fyndplatsen pga att fp nu inte längre är avspärrad till skillnad från LWs och SDs hus.

EnGodTanke skriver idag (spekulation?) och frågar hur skulle det vara möjligt för SD att få LW till hans hus och slutligen vidare till planket på 20 minuter? Att det inte skulle kunna vara möjligt?

Ligger det en hund begravd här?

Själv tänker jag i första hand att SDs hus varit avspärrat mest för att han är skäligen misstänkt och att naturligtvis kan det finnas spår från själva brottet. Det innebär ju inte att brottet nödvändigtvis behöver ha utförts där.

Nu börjar man undra... Iaf tänka lite...
Citera
2018-07-06, 12:41
Medlem
Citat:
Så du vill ha i klartext vem källan är? Intressant...
Och...
Citera
2018-07-06, 12:43
Medlem
Citat:
Sa jag väl inte? FP...

Det var lite oklart, därav min fråga.

Du skriver
"Ni ksn ju passa på att titta på drönarfilmerna och sedan söka på hela filmsekvenser, så kanske ni hittar bilder på mordplatsen (Jaja, FP), när hon ligger där och innan hon hittats..."
Citera
2018-07-06, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det var lite oklart, därav min fråga.

Du skriver
"Ni ksn ju passa på att titta på drönarfilmerna och sedan söka på hela filmsekvenser, så kanske ni hittar bilder på mordplatsen (Jaja, FP), när hon ligger där och innan hon hittats..."

Tillägg: såg nu att du hade svarat.
Citera
2018-07-06, 12:44
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Men åklagaren KANSKE hävdar det och TR höll det som osannolikt, även om VISS teknisk bevisning har kunna utvinnas från huset, så kan det vara från tidigare episoder.

SD kan ha fått Lenas blod på sig
när han mördade henne.
Det kanske är det de har hitttat i hans hus
och bil.
Citera
2018-07-06, 12:47
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Med tidsfönstret 23:09 - 23:30-ich, så undrar jag hur SD kan fått LW till hans bostad, gjort illa henne där (angånde att blod hittas i hans hem). Burit ut henne medvetslös och kört henne till planket, där hon vaknar och skriker, varvid mordet sker.
Konstigare saker har hänt, men TR köpte inte detta på sannolika skäl. Däremot finns kanske blod som gör SD skäligen misstänkt, men eftersom TR inte heller tror på UFO, så var sannolikheten inte stor att detta skett som åklagaren hävdar.

Fanns det blod i SD:s hem?
Tror verkligen inte att det var så det gick till.
Menar du att åklagaren la fram detta TR att mordet skulle skett i SD:s hem?
Citera
2018-07-06, 12:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Vet du hur det är "mer eller mindre uteslutet"?
Eller tänker du att det är ganska svårt att hinna på de där 20 minuterna?

Funderar också på det där sista samtalet/kontakten eller vad det var vid 23:09.
Vill minnas att du sa något om avbruten chatt, eller blandar jag ihop det?
Någon som chattade om Norgeresan? Eller hur var det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in