Citat:
Ursprungligen postat av
TaxenSixten
Ja bättre att vara där kanske än hos LW som hade barn hemma.

En (spekulation i allra högsta grad) tanke jag haft undet tiden jag hängt i den här tråden är UlfUtredarens ganska tvärsäkra ton om att fyndplats inte är brottsplats.
Vad som fick mig att höja på ögonbrynen var den översiktsbild (från helikopter?) som han la ut tidigt i tråden, innan liknande bilder kom från pressen. Det gjorde han i samband med att det diskuterades i tråden om på vilken sida av planket LW hittades.
Lika tvärsäker i tonen var han då.
Trots vad mina teorier i nuläget går ut på (att LW mördades i nära eller på fp), har jag inte kunnat släppa tanken på att Uffe har kännedom om något. Hur fick han tag på bilden?
Han har hela tiden hävdat att han är säker på att mordplatsen inte är fyndplatsen pga att fp nu inte längre är avspärrad till skillnad från LWs och SDs hus.
EnGodTanke skriver idag (spekulation?) och frågar hur skulle det vara möjligt för SD att få LW till hans hus och slutligen vidare till planket på 20 minuter? Att det inte skulle kunna vara möjligt?
Ligger det en hund begravd här?
Själv tänker jag i första hand att SDs hus varit avspärrat mest för att han är skäligen misstänkt och att naturligtvis kan det finnas spår från själva brottet. Det innebär ju inte att brottet nödvändigtvis behöver ha utförts där.
Nu börjar man undra... Iaf tänka lite...