2018-07-06, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Tolkar jag dig rätt om att det finns drönarfilmer där man ser BOs kropp?
Ser nu att min text var olycklig. Menar att man ser FP under den tidsperiod efter mordet och innan man hittar henne. Ser inte kroppen dock
Citera
2018-07-06, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
En annan lite kul anekdot angående bilen:
Polisen sa att dom gjort intressanta fynd i bilen vid husrannsakan (detta var fysiska fynd innan dom analyserats på NFC).
Sedan kom uppgifter att blod hittades i bilen.

Undrar vad dom tyckte var intressant och var kom blodet in i bilden?

Antar du menar med bilen att det är/var SD:s bil de hade inne hos polisen?
Min fråga, denna bil för analys hos polisen är det den bil som SD ägde då LW gjorde anmälan om ev misshandel som skulle hänt jan-2017.
Citera
2018-07-06, 12:07
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
och då kommer de obligatoriska inlägget med "hur förklarar du den öppna dörren och skriken?"
Det blir svårt, särskilt som hon slog in paket och chattade med någon också. Tanken drog iväg utan att hjärnan hängde med.
Citera
2018-07-06, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det är väl självklart att de gjorde.

Å sen kom du inte längre.
Vi vet att dom drog igång ett sök torsdagkväll.

Jag har en känsla av att du försöker klämma åt mig på något sätt, det
kommer du aldrig att kunna.
Jag lägger aldrig någon prestige i dom här frågorna på något som helst vis, däremot
så vill jag hitta saker som inte stämmer, som jag inte får ihop.

Du är väl möjligen lite sur fortfarande sen du kallade mig för rasist i en annan tråd,
det berodde på din taskiga läsförståelse den gången, hur slutade det föresten, host.
Citera
2018-07-06, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Antar du menar med bilen att det är/var SD:s bil de hade inne hos polisen?
Min fråga, denna bil för analys hos polisen är det den bil som SD ägde då LW gjorde anmälan om ev misshandel som skulle hänt jan-2017.
Samma bil.
Det jag menar kul anekdot är att dom (polisen) går ut med att dom gjort intressanta fynd (slår sig för bröstet och underförstått har rätt GM).
Sedan tystnar det helt vad gäller fynden och dessa verkar inte tagits upp till TR.
Citera
2018-07-06, 12:15
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Bilderna finns på kvällspressen och bildtexterna.
I övrigt väljer jag faktiskt inte att outa den informationen och hur den sipprat ut.
Men punktlista stämmer ganska exakt.

Eftersom ingen annan har sett bilder på kläder så vore det tacksamt om du kunde länka till din källa.
Citera
2018-07-06, 12:16
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Lisa Rehn är nya undersökningsledare
Tack!
Minns du (eller någon annan) inlägget som refererade till att nya utredaren var speciellt utbildad att handskas med brott avseende barn? Sökt själv utan framgång?
Citera
2018-07-06, 12:17
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack!
Minns du (eller någon annan) inlägget som refererade till att nya utredaren var speciellt utbildad att handskas med brott avseende barn? Sökt själv utan framgång?
Det var hennes föregångare som arbetade med brott mot barn.
Citera
2018-07-06, 12:18
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Samma bil.
Det jag menar kul anekdot är att dom (polisen) går ut med att dom gjort intressanta fynd (slår sig för bröstet och underförstått har rätt GM).
Sedan tystnar det helt vad gäller fynden och dessa verkar inte tagits upp till TR.

Källa där polisen själva går ut med uppgiften att intressanta fynd gjorts i bilen?
Citera
2018-07-06, 12:21
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Å sen kom du inte längre.
Vi vet att dom drog igång ett sök torsdagkväll.

Jag har en känsla av att du försöker klämma åt mig på något sätt, det
kommer du aldrig att kunna.
Jag lägger aldrig någon prestige i dom här frågorna på något som helst vis, däremot
så vill jag hitta saker som inte stämmer, som jag inte får ihop.

Du är väl möjligen lite sur fortfarande sen du kallade mig för rasist i en annan tråd,
det berodde på din taskiga läsförståelse den gången, hur slutade det föresten, host.
Hur vet du att de inte sökte mobilen tidigare? De spärrade av efter att de hittade något intressant i skogen. Men innan dess kunde de väl söka?
Jag har haft rätt ang. gärningsmän i mina tidigare trådar, så du behöver inte hosta. Hade glömt att jag kallat dig rasse och jag känner inte alls för att klämma åt dig eller någon annan.
Citera
2018-07-06, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
De kanske tog med sig lite "smutsiga" kläder och tillintetgjord mobil på den misslyckade USA-resan och gjorde sig av med.

När spärrades SD:s hus av egentligen, samtidigt som han togs in? Har ingen riktig koll på datum/tid. Hur mycket tid har han haft på sig?
Om han är GM kanske bäst att tillägga.
Kommer inte ihåg vad det stod Tycker det är synd att inget nytt framkommer
Citera
2018-07-06, 12:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
NA är inte guds moder... och verkligen inte jag heller!

Ta det som en trådsanning om du så vill.
Eller så funderar du på varför jag kan tänkas veta det?!

Jag har stor förståelse för alla som på ett eller annat sätt är närstående till de olika inblandade, vare sig man är närstående till offret eller till mgm. Det kan bli en stor press känslomässigt och kanske ska man tänka till både en och två gånger innan man ger sig ut på fb. Menar inget illa!

Jag får en känsla (absolut inget mer än så) att du vet mer än det som kommit fram i pressen och här i tråden.

Har jag fel?

Jag tänker att det kan vara bra att noga tänka efter vilka uppgifter man (du) lägger ut här i tråden, om de har bäring i de uppgifter vi andra kan ha kännedom om.

Om det är något som du vill förmedla här, som inte tidigare kommit fram offentligt, är det bra om du visar med källhänvisning för att slippa bli påhoppad och ifrågasatt hela tiden.

Om det är något du spekulerar om utifrån det vi fått kännedom om via press eller tråd, är det bra om du tydligt visar att det är en spekulation.

Jag menar verkligen inget illa.
Tänker att det bra att vara lite eftertänksam, dels för dig själv (i första hand), dels för utredningen (så inte information läcker ut hur som helst) och för tråden (för att kunna hålla isär spekulationer ifrån sådant som går att hänvisa till någon typ av källa).

Alla slarvar vi med att vara tydliga ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in