Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
NA är inte guds moder... och verkligen inte jag heller!
Ta det som en trådsanning om du så vill.
Eller så funderar du på varför jag kan tänkas veta det?!
Jag har stor förståelse för alla som på ett eller annat sätt är närstående till de olika inblandade, vare sig man är närstående till offret eller till mgm. Det kan bli en stor press känslomässigt och kanske ska man tänka till både en och två gånger innan man ger sig ut på fb. Menar inget illa!
Jag får en känsla (absolut inget mer än så) att du vet mer än det som kommit fram i pressen och här i tråden.
Har jag fel?
Jag tänker att det kan vara bra att noga tänka efter vilka uppgifter man (du) lägger ut här i tråden, om de har bäring i de uppgifter vi andra kan ha kännedom om.
Om det är något som du vill förmedla här, som inte tidigare kommit fram offentligt, är det bra om du visar med källhänvisning för att slippa bli påhoppad och ifrågasatt hela tiden.
Om det är något du spekulerar om utifrån det vi fått kännedom om via press eller tråd, är det bra om du tydligt visar att det är en spekulation.
Jag menar verkligen inget illa.
Tänker att det bra att vara lite eftertänksam, dels för dig själv (i första hand), dels för utredningen (så inte information läcker ut hur som helst) och för tråden (för att kunna hålla isär spekulationer ifrån sådant som går att hänvisa till någon typ av källa).
Alla slarvar vi med att vara tydliga ibland.