2018-07-06, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jo, och det finns bilder på när dom bär ut plagg.
Var finns det bilder på när "dom bär ut plagg"... och varifrån bar dom ut dom isf? Måste missat...
Citera
2018-07-06, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Är det någon som kan förklara hur det går till när polisen vill ha reda på när en mobil gav ifrån sig ett pling.. jag tänker att polisen måste ta kontakt med operatören (först ta reda på vilken). Och om det är så kommer nästa fråga... när tog polisen den kontakten och hur lång tid tar det för att få ett svar från operatören.

Jag är inte expert på det mobila.
Skulle kunna tänka mig att dom har avlysning på mobilen så
dom ser när den vaknar till liv.
För att få historik gör dom en "masttömning"
Citera
2018-07-06, 10:21
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
dna binder väl aldrig någon till en specifik gärning?
DNA kan binda till en gärning om det hittas i sån form eller på sånt ställe att det går att bevisa att det inte kan ha kommit dit på annat sätt.
Citera
2018-07-06, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag är inte expert på det mobila.
Skulle kunna tänka mig att dom har avlysning på mobilen så
dom ser när den vaknar till liv.
För att få historik gör dom en "masttömning"
Ja dom har säkert gjort en "masttömning" men jag funderar fortfarande på om det är "sista livstecknet" från den dom får fram. Inte säkert att mobilen varit avstängd under tiden utan när polisen väl börjar leta så är uppgiften om när den senast var "i livet" kanske flera dagar innan, men då får dom en plats.
Citera
2018-07-06, 10:45
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Jo, och det finns bilder på när dom bär ut plagg.

Plagg som hittas på FP, ev blodiga kläder i SDs hem eller bil. LimeTime (tror jag det var) menade ju för en tid sedan att det var fel, att blodiga kläder i bilen inte är sant.

Oavsett så måste väl ändå GM lämnat några spår efter sig?? Att handgripligen mörda någon, ev föregånget av handgemäng kan väl inte göras helt obemärkt?

Om det är som du säger att DNA finns men man inte kan binda detta till brottet så är det tecken på vad?

1. SD och LW har träffats i nära anslutning till mordet, men han kan förklara umgänget. Det går inte att binda till mordet.
2. DNA är inte SDs? Vems är det då kan man ju undra.. det borde väl ligga i polisens intresse att ta reda på det i så fall?
Citera
2018-07-06, 10:54
Medlem
SD har analyserats sönder och han är skäligen misstänkt. Jag stannar inte där, dom ni märkt...

Andra i LW:s liv som kan tänkas vara inblandade i ett svartsjukedrama:

ML (m.g.l):
Kom hem från USA den helgen (fast någon försökte mörka och sa att han var i USA när mordet skedde).
Han hade enlig uppgift TIDIGARE ett förhållande med LW?! Men då var han gift väl?
Andra uppgifter säger att han hade en relation med LW under våren.
Vittnen säger att LW undvek vara intim med BeholderX på Läckö eventet, inför ML.
Samma och andra vittnen sa att ML vart irriterad på LW och/eller BeholderX vid detta tillfälle (ursinnig sa en, mindre road sa en annan, så sanningen är väl där emellan).

Är ”mammas nya pojkvän” och han som inte får outas samma person (komplicerad livssituation)? Är detta nu i närtid?

Varken BeholderX eller ML har komplicerad livssituation och kan (är) outas, så det är inte dom.

När SD är färdigutredd är så skulle jag utreda i ordningen: ML, nya hemliga och sen BeholderX.
Citera
2018-07-06, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Plagg som hittas på FP, ev blodiga kläder i SDs hem eller bil. LimeTime (tror jag det var) menade ju för en tid sedan att det var fel, att blodiga kläder i bilen inte är sant.

Oavsett så måste väl ändå GM lämnat några spår efter sig?? Att handgripligen mörda någon, ev föregånget av handgemäng kan väl inte göras helt obemärkt?

Om det är som du säger att DNA finns men man inte kan binda detta till brottet så är det tecken på vad?

1. SD och LW har träffats i nära anslutning till mordet, men han kan förklara umgänget. Det går inte att binda till mordet.
2. DNA är inte SDs? Vems är det då kan man ju undra.. det borde väl ligga i polisens intresse att ta reda på det i så fall?
TimeLime om blodiga kläder inte hittats stämmer nog. Blod behöver ju inte vara på kläder...?! Bilen är nog ett blindspår. Blod har nog hittats i hans hem men inte på kläder kanske.
Citera
2018-07-06, 11:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Med tidsfönstret 23:09 - 23:30-ich, så undrar jag hur SD kan fått LW till hans bostad, gjort illa henne där (angånde att blod hittas i hans hem). Burit ut henne medvetslös och kört henne till planket, där hon vaknar och skriker, varvid mordet sker.
Konstigare saker har hänt, men TR köpte inte detta på sannolika skäl. Däremot finns kanske blod som gör SD skäligen misstänkt, men eftersom TR inte heller tror på UFO, så var sannolikheten inte stor att detta skett som åklagaren hävdar.

Nu har jag inte lusläst exakt varenda inlägg, men har det spekulerats om att LW skulle varit i SDs hus mordkvällen?
Håller med om att det inte låter så sannolikt.
Varifrån kommer denna tanke/teori?

Känns också som att jag har missat att man har sagt att man hittat blod i bilen. Att pressen skrivit om de blodiga kläderna, det känner jag igen. Men inte blod i bilen, som du nämner. Är det också från pressen?
Citera
2018-07-06, 11:08
Medlem
Citat:
SD har analyserats sönder och han är skäligen misstänkt. Jag stannar inte där, dom ni märkt...

Andra i LW:s liv som kan tänkas vara inblandade i ett svartsjukedrama:

ML (m.g.l):
Kom hem från USA den helgen (fast någon försökte mörka och sa att han var i USA när mordet skedde).
Han hade enlig uppgift TIDIGARE ett förhållande med LW?! Men då var han gift väl?
Andra uppgifter säger att han hade en relation med LW under våren.
Vittnen säger att LW undvek vara intim med BeholderX på Läckö eventet, inför ML.
Samma och andra vittnen sa att ML vart irriterad på LW och/eller BeholderX vid detta tillfälle (ursinnig sa en, mindre road sa en annan, så sanningen är väl där emellan).

Är ”mammas nya pojkvän” och han som inte får outas samma person (komplicerad livssituation)? Är detta nu i närtid?

Varken BeholderX eller ML har komplicerad livssituation och kan (är) outas, så det är inte dom.

När SD är färdigutredd är så skulle jag utreda i ordningen: ML, nya hemliga och sen BeholderX.
Du ställer en massa frågor men kan inte svara på vad Du skriver och tänker...
Inlägg 14607 Vad menar Du med kul anekdot vad gäller bilen?
Inlägg 14612 Ang tidsram jag ställde fråga om efter Ditt inlägg att LW skulle varit i SD:s hem
Inlägg 14616 Jag undrade var det finns som Du säger bilder på när "dom bär ut plagg"
Vi är i ett läge där SD är misstänkt... förstår att Du har annan uppfattning och det är OK man svar på frågor när Du nu har så bestämd uppfattning kanske är på sin plats...
Citera
2018-07-06, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu har jag inte lusläst exakt varenda inlägg, men har det spekulerats om att LW skulle varit i SDs hus mordkvällen?
Håller med om att det inte låter så sannolikt.
Varifrån kommer denna tanke/teori?

Känns också som att jag har missat att man har sagt att man hittat blod i bilen. Att pressen skrivit om de blodiga kläderna, det känner jag igen. Men inte blod i bilen, som du nämner. Är det också från pressen?
Förlåt, menade blodiga kläder i bilen... lite snurrig nu!
Citera
2018-07-06, 11:13
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tänkvärt, inte att negligera. Vad som framkommit av initierad är att stridbara LW även haft kamper för att inte säga
regelrätta slagsmål med NW äldsta sonen med anmälningar till, sociale dom följd.
Till yttermera visso har utredningen tagits över enligt uppgift av utredare (hittar inte namnet? )med expertis barn.

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det har under flera år varit mer än tjafs. Både moder och son har varit i rejält handgemäng med varandra. Allt enligt sonen själv till kompisar och vuxna.

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
NW var en liten räka tills för något år sedan. Nu är han betydligt biffigare och taggar byggaren Linus Carlen på IG. Slut citat.
Inte osannolikt att NW med Linus som förebild också nyttjar anabola. Hur det påverkar humör med okontrollerad aggression är vi smärtsamt medvetna om..
https://www.instagram.com/linuscarlen/?hl=sv
Enligt egen använder Linus INTE aas Anabola steroider. Jodu morsning vad ska han annars svara på en direkt fråga .

Mer om sonen: (FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Ja jävlar.... Sonen är mycket intressant. Är han under 18 år? Isf pågår det kanske saker som vi inte får veta förrän allt är klart. Nån av de vi nämnt är gm. Stefan,Hanna,eller Äldste sonen. Dom tre varav sonen är mest intressant för mej just nu. Det blir som en Agatha Christie-roman....
Citera
2018-07-06, 11:16
Medlem
Citat:
TimeLime om blodiga kläder inte hittats stämmer nog. Blod behöver ju inte vara på kläder...?! Bilen är nog ett blindspår. Blod har nog hittats i hans hem men inte på kläder kanske.

HD har nog gammla sittkärror för barn i källaren Hennes hem och bil är väl aldrig undersökta heller det är konstigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in