2018-07-04, 12:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Humanitär intervention är inte krig.
Det är den vanliga användningen av begreppet, även om andra förekommer. Jag upprepar min länk från tidigare:
"Humanitarian Intervention has been defined as a state's use of "military force (publicly stated that its use is for ending the violation of human rights) against another state"
https://en.wikipedia.org/wiki/Humanitarian_intervention
Citat:
Du tillhör med andra ord "De flatas gäng", som rycker på axlarna och säger, "Men vad fan, vi kan ju ändå inget göra" synd om människorna där, men vi kan ju inte påverka på något sätt.
Du får väl känna dig moraliskt mer högtstående då då du vräker på med din maktlösa avsky, så får du se om den kampanj denna är del av leder till krig vare sig det är vad du vill eller inte.
Citera
2018-07-04, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det är den vanliga användningen av begreppet, även om andra förekommer. Jag upprepar min länk från tidigare:
"Humanitarian Intervention has been defined as a state's use of "military force (publicly stated that its use is for ending the violation of human rights) against another state"
https://en.wikipedia.org/wiki/Humanitarian_intervention

Du får väl känna dig moraliskt mer högtstående då då du vräker på med din maktlösa avsky, så får du se om den kampanj denna är del av leder till krig vare sig det är vad du vill eller inte.

Vi får se tiden an!
Citera
2018-07-04, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Och den svenska grabben förundrades säkert över varför östasiater som tveklöst befann sig i minoritet inte kunde hållas sams i den vite mannens värld?

Tyvärr ligger nationens kunskapsnivå kvar på samma nivå. Vilket kanske märks så och då?

Nu är jag INTE med?

Njae, minoritet vet jag inte, det fanns Indier, (flera), Sydafrikaner, Iranier, Schweizare, Filipinos, och många fler.
Citera
2018-07-04, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag vill inte tro att du vill ha krig mot Nordkorea, men din kritik mot landet är så aggressiv att det verkar så. Och du ser uppenbart negativt på den fredsprocess som har börjat.

Som jag skrev, så påminner det om kritiken mot andra länder, som drabbats av krig. Så om du vill att vi skall tro att du menar en fredlig utveckling där koreanerna har hela bestämmanderätten, så bör du ju skriva det.

Det är viktigt att vi står upp för folkrätten och inte tillåter krigsretorik.

Hur ser Du på möjligheterna för det Nordkoreanska folket, att göra sin röst hörd?
Citera
2018-07-04, 13:24
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Nu är jag INTE med?

Njae, minoritet vet jag inte, det fanns Indier, (flera), Sydafrikaner, Iranier, Schweizare, Filipinos, och många fler.

Ah, my bad.

Jag utgick från att det var en internatskola för engelsk överklass. Det är nämligen huvudsakligen dit som japaner och kineser skickar sina barn om de vill ge dem en internationell utbildning.
Citera
2018-07-04, 13:43
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Humanitär intervention är inte krig.

Du tillhör med andra ord "De flatas gäng", som rycker på axlarna och säger, "Men vad fan, vi kan ju ändå inget göra" synd om människorna där, men vi kan ju inte påverka på något sätt.

Då är man en "Silent partner" till Kim.

I mina ögon, karaktärs och ryggradslöst.
Vi har slutat rycka på axlarna åt: Afghanistan (vad är det nu? 18 å,r eller?), Irak (fortfarande instabilt efter senaste valet), Libyen, Syrien...

Vi ser Jemen...

Har aldrig förstått mig på det humanitära i någon av dess operationer och vad jag förstår så är jag knappast ensam om det bland bildat folk.
Citera
2018-07-04, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Ah, my bad.

Jag utgick från att det var en internatskola för engelsk överklass. Det är nämligen huvudsakligen dit som japaner och kineser skickar sina barn om de vill ge dem en internationell utbildning.

Jag förstår, nej, inte så många inhemska "Pure stiff upper lippers", från UK, jag minns bara en tror jag, som bodde större delen av året i Kanada.

Internatskola för Internationella affärsmäns barn.
Dock var ju de flesta som kom från Sydafrika - Rhodesia, (dåvarande) - Australien av Engelsk, Tysk eller Holländskt ursprung.
Citera
2018-07-04, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vi har slutat rycka på axlarna åt: Afghanistan (vad är det nu? 18 å,r eller?), Irak (fortfarande instabilt efter senaste valet), Libyen, Syrien...

Vi ser Jemen...

Har aldrig förstått mig på det humanitära i någon av dess operationer och vad jag förstår så är jag knappast ensam om det bland bildat folk.

Om Du tillåter, ber jag Dig vänligen, att definiera "Bildat folk", innan vi går vidare!
Citera
2018-07-04, 14:53
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Om Du tillåter, ber jag Dig vänligen, att definiera "Bildat folk", innan vi går vidare!
Sådana som förstår sig på dynamiken i klansamhällen bl.a. Den primära orsaken till misslyckandena i de uppräknade länderna:

https://kvartal.se/artiklar/utan-forstaelse
Citera
2018-07-04, 14:59
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Sådana som förstår sig på dynamiken i klansamhällen bl.a. Den primära orsaken till misslyckandena i de uppräknade länderna:

https://kvartal.se/artiklar/utan-forstaelse

Du som inte ens förstår att talibanerna hade tagit hela jävla Afghanistan om inte USA så enträget och beundransvärt bekämpat dem. Det enda som finns på din agenda är att smutskasta USA
Citera
2018-07-04, 15:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Du som inte ens förstår att talibanerna hade tagit hela jävla Afghanistan om inte USA så enträget och beundransvärt bekämpat dem. Det enda som finns på din agenda är att smutskasta USA
Talibanerna hade knappast ens funnits om inte USA gått in och stött islamistiska extremister i sitt krig mot Sovjet.
Citera
2018-07-04, 15:28
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65

Han har inga principer bortom att all västerländsk utrikespolitik är dåligt och att västfientliga aktörer är gudabenådade änglar. Han identifierar sig själv som libertarian trots sitt passionerande engagemang i försvar för ett antal brutala diktaturer 24/7. Han har blivit avslöjad som en patetisk hycklare ett tre dussin gånger för nuvarande.

Dock så delar jag ej din åsikt om Afghanistan. USA har spelat ett dubbelspel sedan första början med ett indirekt understödjande av det talibanska upproret samt ständigt förekommande grymheter mot afghansk civilbefolkning sedan 2001 i former av urskillningslöst bombande, massakrer och stöd av krigsförbrytare. Opiumproduktionen har nått en magnitud av utan historiskt motstycke, Talibanerna har graduellt tagit mer territorium i besittning samt har den potentialen för ekonomisk tillväxt som Afghanistans överskott av naturliga resurser bär vittne om inte utnyttjas för afghanistans bästa under jänkarnas ledda administration.

USA bör lämna landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in