2018-07-03, 22:45
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är ju självklart, men det är inte självklart att någon som är otrogen är en mördare. Det skulle väl vara mer risk att de går i BOs skor?
Har jag verkligen inte påstått. Läs vad du skrev så förstår du kanske mitt svar.
Citera
2018-07-03, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
SD var först ”kallad till förhör”/anhållen (?) väldigt kort tid. Att han släpptes så fort, kan det ha berott på att han berättar att han har en resa bokad sedan länge? LW är ännu ej funnen, och HD som gärna (?) vill åka på drömresan kanske, för att resan ska bli av, ger SD ett slags alibi? Skulle det kunna ligga till så?

Min amatördetektivtanke är att polisen kanske hoppades på att han skulle leda dem till det ställe han hade henne fast på. Hon var ju bara försvunnen då, eftersom de inte funnit hennes kropp.
Citera
2018-07-03, 22:49
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Har jag verkligen inte påstått. Läs vad du skrev så förstår du kanske mitt svar.

Men det är väl i den riktningen det argumenteras på flera håll?
Citera
2018-07-03, 22:50
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Nu handlar väl inte tråden om din kyskhet
Att han är misstänkt mördare ger dig väl inte rätt att äckla dig
Det var ett svar på ett påstående av dig. Jag skriver vad jag vill och du kan dra åt fanders.
Citera
2018-07-03, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Min amatördetektivtanke är att polisen kanske hoppades på att han skulle leda dem till det ställe han hade henne fast på. Hon var ju bara försvunnen då, eftersom de inte funnit hennes kropp.
Exakt så, rätt tänkt
Citera
2018-07-03, 22:55
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej, och det han gjorde mot LW och HD är inte heller normalt.
Hans personalitet är inte normal, det gör honom inte till mördare men det underlättar.
Han är uppskruvad hela tiden, nu var han i en jobbig sits och då brast det.
Närsomhelst nu kommer de tillbaks och knackar på dörren... han anar det också.

Är det därför det låter som om han redan i preventivt syfte kommer med förklaringar?

Citera
2018-07-03, 22:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Pja, varför inte? Om så är fallet så borde han ha varit bevakad, och då borde han rimligen haft det rätt knepigt att ”städa bort” graverande föremål mm.
Citera
2018-07-03, 22:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Nja vi hade ju ett fall för några år sedan i Örebro på universitetet.
Han var otrogen och mördade henne för att hans fru inte skulle få reda på det om jag inte minns fel.
Styckning också och det var planerat, han hade dock lämnat spår iaf.
GM har lämnat spår på LW, var så säkra.
SD njuter nu för han tror att han klarar sig, eller anar att hans tid snart är ute

Ja men ändå, om man tänker sig att försöka sia om ett framtida händelseförlopp med givna ingredienser i ett kriminologiskt tarot så är det inte självklart att man skulle tippa att en otrogen, oavsett könstillhörighet, blir mördare.
Citera
2018-07-03, 23:01
Medlem
Citat:
Nja vi hade ju ett fall för några år sedan i Örebro på universitetet.
Han var otrogen och mördade henne för att hans fru inte skulle få reda på det om jag inte minns fel.
Styckning också och det var planerat, han hade dock lämnat spår iaf.
GM har lämnat spår på LW, var så säkra.
SD njuter nu för han tror att han klarar sig, eller anar att hans tid snart är ute

En god tanke antydde dessutom att det fanns teknisk bevisning knuten till SD. Det nicket verkar sitta på mer information än andra.
Citera
2018-07-03, 23:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det var nog att dra alla över en kam.
Tror inte alla som geocachar ihop med SD och LW är swingers eller ens otrogna som SD tyvärr verkar ha varit.

Sedan kanske man kommer väldigt nära varandra känslomässigt när man har en sån brinnande passion för sin hobby och tillbringar mycket tid tillsammans och samtidigt låter kroppen jobba fysiskt.
En del romanser uppstår säkert men då mest mellan de som är singlar.
Men att alla är swingers tror jag verkligen inte.

Nej, det låter väldigt osannolikt.

Vet inte om geocaching är sämre än t ex golf? Golf kanske inte är lite fysiskt, vad vet jag. Men det tar också osannolikt mycket tid! Folk blir lika säkert lika mycket "beroende". Men kanske är det mer accepterat i det normsystem vi har.
Citera
2018-07-03, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Är det därför det låter som om han redan i preventivt syfte kommer med förklaringar?

EnGodTanke antydde att han uppgett att hans DNA fanns på LW för att de hade träffats...
Det låter väldigt mycket mycket som en bortförklaring. Sannolika skäl? Därom tvistade TR och Åkl.
Om detta stämmer så slår utredarna snart sönder den förklaringen.

Jepp han skriver för att det ska läsas i hans loggar. Men det är faktiskt ingen tuff terräng på ängsö, han är ju en jäkla mjukis dessutom.
Citera
2018-07-03, 23:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
En god tanke antydde dessutom att det fanns teknisk bevisning knuten till SD. Det nicket verkar sitta på mer information än andra.

Som jag fattade det, var det en spekulation som hon/han kanske uttryckte något otydligt så det uppfattades som fakta.

Tyckte att hon/han dementerade det också i ett senare inlägg.

Som jag fattade det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in