2018-07-03, 21:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
SD var först ”kallad till förhör”/anhållen (?) väldigt kort tid. Att han släpptes så fort, kan det ha berott på att han berättar att han har en resa bokad sedan länge? LW är ännu ej funnen, och HD som gärna (?) vill åka på drömresan kanske, för att resan ska bli av, ger SD ett slags alibi? Skulle det kunna ligga till så?
Citera
2018-07-03, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du tror alltså att beteenden är genetiska?

Ibland undrar jag. Har aldrig läst om skandinaver som flyttat utomlands och är överrepresenterade i våldtäktsstatistik t.ex.
Citera
2018-07-03, 22:13
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men inte större relevans än att LW haft något slags relation med honom. Gränserna för hennes relationer må ändå sättas av henne. Om nu SD befinns vara skyldig så är det kanske inte alls relevant att han är/var gift, d. v. s. vänstrade. Människor, ofta kvinnor, dödas frekvent av människor de själva är gifta med eller i vartt faal har ett ömsesidigt momogamt förhållande med.
Men om nu SD är GM och han hållit sig till sin fru i stället och inte inlett något med LW så hade hon levt idag eller hur?

Det är ju inte LW som tagit livet av SD i alla fall så varför har hennes gränser med detta att göra?
Citera
2018-07-03, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
SD var först ”kallad till förhör”/anhållen (?) väldigt kort tid. Att han släpptes så fort, kan det ha berott på att han berättar att han har en resa bokad sedan länge? LW är ännu ej funnen, och HD som gärna (?) vill åka på drömresan kanske, för att resan ska bli av, ger SD ett slags alibi? Skulle det kunna ligga till så?
Alibi för mordkvällen? Nej, om SD hade haft alibi skulle han inte vara skäligen misstänkt.
Citera
2018-07-03, 22:22
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Men om nu SD är GM och han hållit sig till sin fru i stället och inte inlett något med LW så hade hon levt idag eller hur?

Det är ju inte LW som tagit livet av SD i alla fall så varför har hennes gränser med detta att göra?

Det vet vi inte, mången mördare har väl dödat folk de inte haft ett sexuellt förhållande med. Men med ditt argument kan man ju lika gärna säga att hon skulle levt om hon inte inlett ett förhållande med någon som vänstrar. Någon sådan garanti finns förstås inte, men ju trassligare relationer man har ökar väl risken att råka illa ut såklart. Även om personen man inleder en relation med skulle vara en helylle alltigenom hyvens människa. Bockens egenskap av bock har väl större potential att hamna som BO än GM.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-07-03 kl. 22:26.
Citera
2018-07-03, 22:23
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Alibi för mordkvällen? Nej, om SD hade haft alibi skulle han inte vara skäligen misstänkt.
Fast HD kanske gav ett oövertänkt snabb-alibi, som sedan återtogs, eller plockades isär av polisen? Vid den tiden var det ju ännu inte en mordutredning.
Citera
2018-07-03, 22:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej, och det han gjorde mot LW och HD är inte heller normalt.
Hans personalitet är inte normal, det gör honom inte till mördare men det underlättar.
Han är uppskruvad hela tiden, nu var han i en jobbig sits och då brast det.
Närsomhelst nu kommer de tillbaks och knackar på dörren... han anar det också.

Nu tror jag som du, att SD är den skyldige.
Men vi vet inte säkert.
Vi vet egentligen mycket lite (Ja, jag vet. Du vet lite mer än oss). Man går på sin intuition, lite kunskap om den typen av förhållanden, lite GW, lite att ÅK har honom som skäligen misstänkt, tidigare anmälningar, tidigare förhållande med LW, de bor grannar, hon hittas i kvarteret, mobilen borta, rykten i tråden...

Och för att säga emot mig själv här (alltså uttalar mig som att jag "vet" att SD är den skyldige), men jag får en känsla av att han faktiskt tror att han kommer att klara sig.

Kanske har hans advokat visat på svagheter i förundersökningen (naturligtvis utifrån att SD sagt till honom att han är oskyldig), men kanske han också har en stark tilltro (lite för stark?) till sig själv och att han lyckats "städa undan" efter sig? Det är därför han ser så speedad och överglad ut?

Eller så är han faktiskt oskyldig. Att slumpen bara råkade vara lite för mycket för honom att allt pekade åt hans håll. Och att han dessutom har den dåliga smaken/omdömet att lägga ut glada trams-bilder från sina geocaching- äventyr, trots att en av hans närmaste "vänner" nyligen dött i hans kvarter, ja till och med blivit mördad, och ja han är till och med faktiskt skäligen misstänkt för det mordet. Kanske vill han bara visa hur "oskyldig" han är. Men det kan bli lite fel...

Men det var grannen?

Men jag tror som sagt med det vi hittills har, att han är den skyldige.
Citera
2018-07-03, 22:31
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Det vet vi inte, mången mördare har väl dödat folk de inte haft ett sexuellt förhållande med. Men med ditt argument kan man ju lika gärna säga att hon skulle levt om hon inte inlett ett förhållande med någon som vänstrar. Någon sådan garanti finns förstås inte, men ju trassligare relationer man har ökar väl risken att råka illa ut såklart. Även om personen man inleder en relation med skulle vara en helylle alltigenom hyvens människa.
Nej, hon hade levt om hon inte haft en relation med en MÖRDARE, det är trots allt ganska ovanligt, även om man kan få en annan uppfattning här på fb.
Citera
2018-07-03, 22:32
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ja det är oförlåtligt att vara otrogen enligt mig, särskilt systematiskt under lång tid. Har inget med religion att göra.

Om nu SD är GM så har väl detta leverna spelat en stor roll i denna för LW utomordentligt tragiska händelse?

Nu handlar väl inte tråden om din kyskhet
Att han är misstänkt mördare ger dig väl inte rätt att äckla dig

Citat:
Nu menade jag inlägget här från henne som SD stött på och sagt att all sex inte var otrohet.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-03 kl. 22:44.
Citera
2018-07-03, 22:36
Medlem
Var det bekräftat att SD och LW haft en kärleksrelation under hela 6 år? Eller varifrån kom dom uppgifterna? Enligt sociala medier verkar dom spenderat mycket tid tillsammans åren 2015-2016.
Citera
2018-07-03, 22:39
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Nej, hon hade levt om hon inte haft en relation med en MÖRDARE, det är trots allt ganska ovanligt, även om man kan få en annan uppfattning här på fb.

Det är ju självklart, men det är inte självklart att någon som är otrogen är en mördare. Det skulle väl vara mer risk att de går i BOs skor?
Citera
2018-07-03, 22:45
Medlem
Citat:
Det är ju självklart, men det är inte självklart att någon som är otrogen är en mördare. Det skulle väl vara mer risk att de går i BOs skor?

Nja vi hade ju ett fall för några år sedan i Örebro på universitetet.
Han var otrogen och mördade henne för att hans fru inte skulle få reda på det om jag inte minns fel.
Styckning också och det var planerat, han hade dock lämnat spår iaf.
GM har lämnat spår på LW, var så säkra.
SD njuter nu för han tror att han klarar sig, eller anar att hans tid snart är ute
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in