2018-06-29, 00:17
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon har en sjuklig fixering vid såna här mål och nu väljer till och med åklagaren att inte överklaga och det säger allt!

"Martin Timells advokat, Hanna Lindblom, har sagt till Aftonbladet att hon är förvånad över att målsägarbiträdet inte presenterat någon ny bevisning till hovrätten.

– Målsägarbiträdet har i princip kopierat åklagarens ursprungliga stämningsansökan. Jag hade haft en större förståelse om man presenterat något nytt vittne, eller någon ny bild. Nu har ju hovrätten att pröva exakt samma bevisning som tingsrätten.

Åklagarens beslut innebär att kvinnan själv kan bli tvingad att stå för kostnaderna vid en eventuell ny rättegång. Det uppger den tidigare överåklagaren och rättsexperten Sven-Erik Alhem för Aftonbladet"

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/P3AOJJ/aklagaren-overklagar-inte-friande-domen-mot-martin-timell

Det vore givetvis bra om den kvinna målsägarbiträdet företräder får lära sig en riktig läxa och tvingas betala kostnaderna för en framtida "högst eventuell rättegång", kanske kan det avskräcka andra #metoo-fanatiker?

Jag är full av beundran över målsägande kvinnan som mot alla odds ändå väljer att driva målet. Detta visar att det inte handlar om någon fejkad anmälan utan grundar sej på något traumatisk som faktiskt hänt.
Citera
2018-06-29, 01:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Jag är full av beundran över målsägande kvinnan som mot alla odds ändå väljer att driva målet. Detta visar att det inte handlar om någon fejkad anmälan utan grundar sej på något traumatisk som faktiskt hänt.

Vet du vad, jag tror nog ändå att det är målsägarbiträdet EMF som i hemlighet övertalat målsäganden att det ska överklagas till hovrätten så spar din beundran ett tag till va?

Och hur i herrans namn ska detta kunna visa att det inte är frågan om någon fejkanmälan? Är du inte riktigt klok?
Citera
2018-06-29, 07:11
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Vet du vad, jag tror nog ändå att det är målsägarbiträdet EMF som i hemlighet övertalat målsäganden att det ska överklagas till hovrätten så spar din beundran ett tag till va?

Och hur i herrans namn ska detta kunna visa att det inte är frågan om någon fejkanmälan? Är du inte riktigt klok?
För en gång skull måste jag ge Dig kred. Detta inlägg har du all heder av.
Citera
2018-06-29, 08:28
Medlem
black_devils avatar
Enda massi frits vill ha ut av målet med sin klient är att pressa denna på mer pengar.

Så självklart vill hon överklaga målet.
Dock lär det läggas ner om det ens tas upp igen.
Citera
2018-06-30, 12:26
Medlem
OlleMunters avatar
Och vem är brottsoffret? Isabelle McAllister, som skall flytta till Bali i höst. Hon var i allafall med i "Äntligen hemma" 2008 då den påstådda händelsen i badtunnan ägde rum!
Citera
2018-07-01, 12:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps

Knappast. EMF är snarare en börda för brottsoffret. Det står väldigt klart att det som hände i badtunnan inte är fejk, det tror jag t o m Timell erkänner. Timell skulle se till att hon inte skulle bränna sig på ett aggregat och så passade han på att fingra lite här och där, som en kul grej. Om han hade väntat med sin våldtäckt tills tjejens kille inte var närvarande, tror jag att det hade varit helt OK för tjejen också. Men det är rätt fräckt att göra det med killen närvarande, han ska ha velat nita till Timell ordentligt.
Man kan dock diskutera vad det ska kallas, det är inte grov våldtäckt, det är mer grovt tafs, alltså sexuellt ofredande. Exbitionistiska sexuella ofredanden verkar vara Timmells grej.
Citera
2018-07-02, 13:40
Avstängd
TitanDukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Sunda, friska individer kommer backa Martin Timell fullt ut genom hela denna häxjakt.

Hederliga människor är innerligt trötta på gammelmedias selektiva hetsande gentemot vita, medelålders män i offentliga positioner samtidigt som oupplösta grova gruppvåldtäkter i Malmö lämnas ointresserat därhän.

Att Timell tafsade en brud mellan benen i en jacuzzi för 9 år sedan är på intet sätt OK, men gemene man skulle inte klassificera detta som våldtäkt och verkligen inte något som Timell ska dras i smutsen på detta vis för.

Jag hoppas på att vi ser en bred uppbackning av Timell och att gammelmedia genom detta idoga arbete med uthängandet och smutskastningen gör ett stort självmål och får sig en känga av sina läsare.

Är du totalt sinnesslö. Timel har begått liknande brott enligt vittnen flertalet gånger. Vem ska man tro på en person som bedriver häx jakt på företag i byggbranschen . Och o det blir tråkigt så skådespelar man så det blir spännande om bevis inte finns så hittar man på lite. Smaka om falska nyheter. Redan innan TV så blåste han folk på pengar och bete sig som en skit. Sän vart det bullen där han gjorde tv på barn. Sen äntligen hemma där andra gör jobbet och Timell tar äran. Fuskbyggarn var toppen på isberget med Lennart Ekdahl i släpp där man ljuger sig igenom programmet. Och så finns det alla sex trakasserierna han har utfört på sina när och sin omgivning . Sen att han beter sig som en översittare på arbetsplatsen där han tryckte ner folk på löpande band . Nä det spelar ingen roll om han blir frias i hovrätten . Han kommer alltid ses som den person som han är . En sån här person måste få lite karma tillbaka. Det finns inte många personer jag avskyr mer.
Citera
2018-07-02, 13:51
Avstängd
TitanDukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Finns inte en uns chans att man ens får in ett finger i fittan på någon som inte är med på det utan att man utövar mycket kraftigt våld alternativt att honan är rejält upptänd och dvs redo för penetration. skrivit. #hangthebulliesout

Så du säger att alla som blir våldtagna är med på det.
Lyssna på ordet . VÅLD tagen.

Så me andra ord om du blir våldtagen i röven så är du blöt i röven och är med på det. Hur lågt har IQ sjunkit på svenska folket. Eller är det bara forumet. Eller Timell älskar som är tröga.
Citera
2018-07-02, 13:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

EMF har nog miljoner skäl att vilja överklaga allt så mycket det går.
Citat:
Målsägandebiträdet får ersättning av staten på samma sätt som ett biträde enligt rättshjälpslagen
https://sv.wikipedia.org/wiki/Målsägandebiträde
Citera
2018-07-02, 17:49
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TitanDuke
Så du säger att alla som blir våldtagna är med på det.
Lyssna på ordet . VÅLD tagen.

Så me andra ord om du blir våldtagen i röven så är du blöt i röven och är med på det. Hur lågt har IQ sjunkit på svenska folket. Eller är det bara forumet. Eller Timell älskar som är tröga.

Är du inte läskunnig eller?? Eller rent av bara trög. Jag skrev följande.... "Finns inte en uns chans att man ens får in ett finger i fittan på någon som inte är med på det utan att man utövar mycket kraftigt våld alternativt att honan är rejält upptänd och dvs redo för penetration"

Det är nog ditt låga IQ i kombo med dyslexi som spökar här.. och just i den situationen med badtunnan så tror jag inte ett skit på att det hänt... just på grund av min förklaring. Hade det varit VÅLD så hade väl alla omkring reagerat som fan runt omkring. Vid en våldtäkt där det sker en penetration är det under just VÅLD inkluderat för att kunna genomföra det med någon som inte är med på det.
Citera
2018-07-02, 19:24
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Är du inte läskunnig eller?? Eller rent av bara trög. Jag skrev följande.... "Finns inte en uns chans att man ens får in ett finger i fittan på någon som inte är med på det utan att man utövar mycket kraftigt våld alternativt att honan är rejält upptänd och dvs redo för penetration"

Det är nog ditt låga IQ i kombo med dyslexi som spökar här.. och just i den situationen med badtunnan så tror jag inte ett skit på att det hänt... just på grund av min förklaring. Hade det varit VÅLD så hade väl alla omkring reagerat som fan runt omkring. Vid en våldtäkt där det sker en penetration är det under just VÅLD inkluderat för att kunna genomföra det med någon som inte är med på det.
Du har ingen fitta själv, va?
Vi som har en fitta vet att det fetade inte är sant. Det är varken några problem att få in en tampong, finger, speculum eller göra ett gynekologiskt ultraljud utan att kvinnan är det minsta upphetsad. Det är inte nödvändigt med glidslem. Det gör inte ont.
När det inte går att föra in något handlar det om vaginism.

Så tyvärr, det är fullt möjligt att Timell förde in ett finger där i badtunnan.
Citera
2018-07-02, 19:41
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Du har ingen fitta själv, va?
Vi som har en fitta vet att det fetade inte är sant. Det är varken några problem att få in en tampong, finger, speculum eller göra ett gynekologiskt ultraljud utan att kvinnan är det minsta upphetsad. Det är inte nödvändigt med glidslem. Det gör inte ont.
När det inte går att föra in något handlar det om vaginism.

Så tyvärr, det är fullt möjligt att Timell förde in ett finger där i badtunnan.

I badtunnan ja, men i fittan.? Nja ingen som vet, bara Mazzzzi Fritzzzzz
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in