2018-07-02, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Mitt fetade: Vilka indicier är det du syftar på?
Orkar jag? Jag har väl tagit upp otroligt många omständigheter som pekar på andra GM och händelseförlopp, men dom blir så starkt påhoppade bara för att det finns en skäligen misstänkt GM på tapeten.
Citera
2018-07-02, 19:14
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag vet inte hur det fungerar, men lyckas man inte få fram någonting alls som talar för att SD är inblandad så måste man väl avskriva honom från misstankarna?

Det borde ju vara så, i fallet Johanna Möller så var ju hennes dotter, son och svärson misstänkta för mord på hennes man A*i, (han som drunknade eller blev dränkt), de är formellt avskrivna nu så jag tror inte att de kan hålla den misstanken i en evighet utan att precisera sig mer, SD,s advokat lär väl jobba för att få sin klient avskriven från misstankar om inte annat.

Blir ju orimligt att hålla någon "skäligen misstänkt" om man inte kan få upp det till sannolika skäl.

Vi får se vad som händer men jag tror inte att SD,s advokat sitter och rullar tummarna.
Citera
2018-07-02, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det borde ju vara så, i fallet Johanna Möller så var ju hennes dotter, son och svärson misstänkta för mord på hennes man A*i, (han som drunknade eller blev dränkt), de är formellt avskrivna nu så jag tror inte att de kan hålla den misstanken i en evighet utan att precisera sig mer, SD,s advokat lär väl jobba för att få sin klient avskriven från misstankar om inte annat.

Blir ju orimligt att hålla någon "skäligen misstänkt" om man inte kan få upp det till sannolika skäl.

Vi får se vad som händer men jag tror inte att SD,s advokat sitter och rullar tummarna.

I JMs ärende släpptes barn+måg ganska snabbt men kvarstod som misstänkta betydligt längre i utredningen. Här gäller det skäligen misstänkt och jag tror inte det är rimligt att det förändras innan ledning+Åklagaren tagit del av NFCs analyser.

Håller med om att SDs advokat verkar vara en rutinerad typ och han föredrar nog att inte agera förrän han bedömer det fruktbart att göra så.

Han avvaktar nog också resultaten. Tror jag.
Citera
2018-07-02, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Efter midnatt den 9 januari (således den 10 januari) 2017 har jag för mig

När anmäldes då SMS-trakasserierna? Där hon drog tillbaka anmälan.
Citera
2018-07-02, 19:32
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Orkar jag? Jag har väl tagit upp otroligt många omständigheter som pekar på andra GM och händelseförlopp, men dom blir så starkt påhoppade bara för att det finns en skäligen misstänkt GM på tapeten.

Har helt missat att det framkommit indicier som pekar på andra gärningsmän i tråden. Om du orkar vid ett annat tillfälle får du gärna redogöra för dessa.
Citera
2018-07-02, 19:33
Medlem
GilGrissom82s avatar
SD och HD ute på gemensamt äventyr igår. Några små hintar om återförening?

Citera
2018-07-02, 19:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I JMs ärende släpptes barn+måg ganska snabbt men kvarstod som misstänkta betydligt längre i utredningen. Här gäller det skäligen misstänkt och jag tror inte det är rimligt att det förändras innan ledning+Åklagaren tagit del av NFCs analyser.

Håller med om att SDs advokat verkar vara en rutinerad typ och han föredrar nog att inte agera förrän han bedömer det fruktbart att göra så.

Han avvaktar nog också resultaten. Tror jag.

Sonen och dottern släpptes snabbt men svärsonen fick ju sitta ett tag, de var ju sedan misstänkta genom alla rättegångarna men sedan fick ju åklagaren släppa på allt, samma kommer nog att hända för SD om inte misstankarna höjs till sannolika.

Skäligen misstänkt är ju rena tramset och troligen så är det LW och SD,s historia med polisanmälningar som ligger bakom den misstanken.

Hade det funnits något annat så hade han suttit på sannolika skäl redan.
Citera
2018-07-02, 19:35
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Sista gången vi pratade om relationer och hon nämnde att hon hade en intim relation, men inget förhållande, var i November 2017.
En gift man kanske
Citera
2018-07-02, 19:35
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Enligt Åklagaren kan han kvarstå som skäligen misstänkt hur länge som helst. Troligen kommer resultaten från NFC leda till två (1, 2) tänkbara utfall, båda leder till 3. Om en NY intressant person dyker upp kvarstår 3 och 4 tillkommer.

1. Misstankarna höjs till sannolika skäl
2. Misstankarna kvarstår vid skäligen
------------------------------------------------
3. Förundersökning intensifieras kring SD

4. NY misstänkt/a undersöks parallellt m 3.

Så du tror fortfarande på "resultat från NFC". Så naivt att ta till sej det. Det finns inga prover som "väntar på svar". Det tar inte så här lång tid. HÖGST en vecka. I ett pågående avsvalnande mordfall går det ännu fortare. Så vänligen svälj inte lögnerna åklagaren matar er med. Herregud....
Citera
2018-07-02, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag misstänker att du åsyftar mig, jag kan gott ta på mig den skepnaden med. Min fråga är dock, vad vinner man på det i denna tråd?

Att luta sig tillbaka och tycka att åklagare och polis verkar ha rätt (och ja, även TR håller honom som skäligen, dock inte sannolik). Sitt still i båten och se vart den styr då?!
Eftersom han inte är dömd och det kommer upp indicier efter indicier som ger andra infallsvinklar, då är det väl inte mer än rätt och riktigt att se bakom knuten vad som finns där.

Tänk flashen imorgon "Tidigare misstänkt för mordet på Lena avskrivs helt i ärendet, vi söker en annan gärningsman". Undrar hur tongångarna skulle vara här då....

I mina ögon + magkänsla är SD den som mördat LW.
Om du är en vän till SD, det borde du prata med honom och säga att han måste välja, erkänna dråp! eller leva som Mats Alm? än idag är han mördare i allas ögon, vill SD också leva så???
Citera
2018-07-02, 19:38
Medlem
Citat:
När anmäldes då SMS-trakasserierna? Där hon drog tillbaka anmälan.

November 2016 har jag för mig, kan kolla upp datumet.
Nu vet vi inte om det var SMS-trakasserier. Hon anmälde ofredande.
Citera
2018-07-02, 19:39
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Så du tror fortfarande på "resultat från NFC". Så naivt att ta till sej det. Det finns inga prover som "väntar på svar". Det tar inte så här lång tid. HÖGST en vecka. I ett pågående avsvalnande mordfall går det ännu fortare. Så vänligen svälj inte lögnerna åklagaren matar er med. Herregud....
Really?
Citat:
Polisen kan få vänta i över ett år med att slutföra brottsutredningar. Anledningen är att de kriminaltekniska analyserna från NFC tar lång tid.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/brottsoffer-drabbas-nar-analyssvar-drojer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in