2018-07-02, 17:09
Avstängd
Fick ett 10-pack Stilnoct 10mg av läkaren för grov sömnstörning, ej dagligen och ska bara ta när jag verkligen behöver sova t.ex inför sjukgymnastik och sådant så max 1-2 gånger i veckan. Testade först en halv tablett á 5mg men somnade inte så tog en hel á 10mg, fungerade inte heller.

Kan Imovane(Zopiklon) fungera eller är det helt uteslutet eftersom Stilnoct inte hade någon effekt? Kombinerade med 1ml Theralen också.
Citera
2018-07-02, 17:40
Medlem
Dark_drivers avatar
Jag personligen tycker Imovane funkar bättre det sitter även i längre upp till 6 timmar tror Stilnoct bara sitter i typ 1 timme om jag inte har fel det enna är en insomningstablett det andra sömntablett så det är mycket möjligt att Imovane funkar bättre för dig
Citera
2018-07-02, 18:00
Medlem
biffolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dark_driver
Jag personligen tycker Imovane funkar bättre det sitter även i längre upp till 6 timmar tror Stilnoct bara sitter i typ 1 timme om jag inte har fel det enna är en insomningstablett det andra sömntablett så det är mycket möjligt att Imovane funkar bättre för dig
Båda är insomninstabletter men imovane är även sederande istället för bara hyptnotisk. När man tar stilnoct så ska man också lägga sig och blunda direkt. Missar du sänggående med 1-1,5h är det kört, vilket ej är fallet med zopiklon.

edit: Till TS: Stillisar är bäst för mig då jag kan ta varje dag utan att bygga tolerans på grund av den korta halveringstiden. Ett plus är att jag inte blir lika morgonsur som på imovane. Fråga om du får byta så du kan testa.
Senast redigerad av biffolo 2018-07-02 kl. 18:03.
Citera
2018-07-02, 19:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av biffolo
Båda är insomninstabletter men imovane är även sederande istället för bara hyptnotisk. När man tar stilnoct så ska man också lägga sig och blunda direkt. Missar du sänggående med 1-1,5h är det kört, vilket ej är fallet med zopiklon.

edit: Till TS: Stillisar är bäst för mig då jag kan ta varje dag utan att bygga tolerans på grund av den korta halveringstiden. Ett plus är att jag inte blir lika morgonsur som på imovane. Fråga om du får byta så du kan testa.

Stänger av datorn, mobilen allt sen tar jag dem, lägger mig ner och blundar men händer ingenting.
Citera
2018-07-02, 19:50
Medlem
Dark_drivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Culpepper
Stänger av datorn, mobilen allt sen tar jag dem, lägger mig ner och blundar men händer ingenting.
Du kan ju alltid ta 2 i stället för 1 om det inte funkar med 1 tror 2 är max dos jag äter själv 2 7.5mg imovane varje natt och 40mg Sobril. Du äter ingen annan benzo så du har högre tolerans?
Citera
2018-07-02, 20:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dark_driver
Du kan ju alltid ta 2 i stället för 1 om det inte funkar med 1 tror 2 är max dos jag äter själv 2 7.5mg imovane varje natt och 40mg Sobril. Du äter ingen annan benzo så du har högre tolerans?

Läkaren sa att 10mg Stilnoct är maxdos och 15mg Imovane är maxdos. Nej tar ingen annan benso och har ingen tolerans, går dock på Oxycontin sedan några veckor tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in