2018-07-02, 13:11
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Är du säker på att de verkligen har en relation och inte bara är goda vänner som tränar ihop.

Som jag berättat tidigare så kommer uppgiften om en nära relation från en källa jag litar på och denne har fått den i sin tur från AL. Kanske AL har inbillat sig, vad vet jag. Finner iaf ingen anledning att misstro informationen.
Citera
2018-07-02, 13:17
Medlem
Citat:
Då förstår jag varför han vill sprida lögner om att de fortfarande har sexuell kontakt och nyligen dessutom. Gå inte på det kära trådmedlemmar.
Så kan det vara och en tanke jag haft med. Då kan han förklara OM dom hittar DNA med detta, fast dom inte haft kontakt.
Det skulle med förklara att deras beteende med andra geocachare att inte kunna sitta i samma bil.
Det förklarar dock inte varför LW ringer TeamDavidsson och cachar ihop på FTF-jakt.
Citera
2018-07-02, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Har han sagt det till din partner?

Är det därför du numera tror att de haft kontakt efter misshandelsanmälan?

Har SD haft kontakt med LW samma kväll som hon försvann?
Har han sagt det till din partner? Typ.... men främst via gemensamma vänner till mig.

Är det därför du numera tror att de haft kontakt efter misshandelsanmälan? Ja, hans bekant uppgav detta och det var, som jag tolkade det i vintras.

Har SD haft kontakt med LW samma kväll som hon försvann? Det har jag ingen aning om.
Citera
2018-07-02, 13:25
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vem skrev att dom har DNA??? Hittar inte det någonstans!
flashbackfollower förvränger fakta och det man skriver hela tiden, vad är din agenda? Du får givetvis hålla SD som din GM och komma med motargument, men håll det till sanningen!
Hur kom Flashbackfollower fram till att BeholderX inte var sann?
Klart hon har geocachat med massor med vänner, utan att det är någon relation. Någon som bestridit detta?
Ber om ursäkt, drog förhastade slutsatser utifrån svaret jag fått på ett inlägg utan att ha hunnit läsa ikapp.

Måste säga att såna misstag skulle vara lättare att undvika om man slapp plöja igenom en väldigt massa meningslös tjafsande varje gång man varit utloggad några timmar...
Citera
2018-07-02, 13:38
Medlem
Citat:
flashbackfollower förvränger fakta och det man skriver hela tiden, vad är din agenda? Du får givetvis hålla SD som din GM och komma med motargument, men håll det till sanningen!
Klart hon har geocachat med massor med vänner, utan att det är någon relation. Någon som bestridit detta?

Du skrev att de hade teknisk bevisning som visar att de hade kontakt. (Hur du nu vet det). Det har jag tolkat som DNA, vad är det annars?
Citera
2018-07-02, 13:40
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
En fundering jag tänkt på länge om eventuellt att bådas mobiler tidigt av polis kunde ses mot en annan pejling än bostadsorten, vid samma tidpunkt samt att den ena av de sedan möts upp av annan pejling. Ursäkta om det är lekmannamässigt skrivet men inte så teknisk på detta med förklara mobiler/master.

Jag har funderat kring LW:s och GM:s mobiler. Att ha kontroll över vilka master dessa kopplade upp sig mot och inte borte ha intresserar GM, tänker jag. Det var av betydelse dels för att ge GM visst alibi, dels för att vilseleda polisen om tid och plats för mordet samt var FP var, gissar jag. Dessutom var GM, vad det verkar, ytterst noga med att se till att tillintetgöra LW:s mobil då den förmodligen innehöll flertalet av de pusselbitar mordutredningen verkar sakna, tror jag. Mina spekulationer.
Citera
2018-07-02, 13:42
Medlem
Citat:

En mer trovärdig person än du har förmedlat att en kort relation med Beholder X ligger längre bak i tiden. Avslutad. De är enbart vänner via geocaching vilket förklarar att han drog vidare med övriga gänget trots att hon var försvunnen.
Citera
2018-07-02, 13:44
Medlem
Citat:
Så kan det vara och en tanke jag haft med. Då kan han förklara OM dom hittar DNA med detta, fast dom inte haft kontakt.
Det skulle med förklara att deras beteende med andra geocachare att inte kunna sitta i samma bil.
Det förklarar dock inte varför LW ringer TeamDavidsson och cachar ihop på FTF-jakt.

När gjorde hon det? Vi vet att hon besökte ett event som han höll (Tummetott) och möjligen en utflykt där HD var med också. Kan gissa att båda kvinnorna ville kunna ha en normal kontakt med SD utan bråk och lägerbildning.
Citera
2018-07-02, 13:46
Medlem
Citat:
Du skrev att de hade teknisk bevisning som visar att de hade kontakt. (Hur du nu vet det). Det har jag tolkat som DNA, vad är det annars?
Jag skrev exakt det jag hört och la inte in någon egen tolkning, som vissa andra gör.
Jag vet inte vad hen menar som teknisk bevisning, kan finnas flera tolkningar.
Jag TROR och uppfattade det som TR hade den informationen och dom la inte det som sannolika skäl... Det KAN vara så enkelt som mastuppkopplingen, men jag TROR att det var nått närmare och konkretare.
Citera
2018-07-02, 13:47
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Är det någon som vill fundera mer på dom input vi har om LW:s relationer?!.
Jag blir inte klok alls på alla turer (alla punkter är spekulation och kommer främst från min minnesbank av det jag läst här på tråden, men även av det jag vet och det jag hört från vänner). Fyll gärna i nått om jag missat det.

1. SD och LW har en relation i 6 år (stämmer den tiden?)
2. Enligt någon så var LW i relation med ML (m.g.l.) innan SD, men andra säger att den var nu under våren. (här finns loggtexter från LW som ger en hint åt det hållet att det var under våren, men dom kan lika gärna bara vara vänner).
3. Enligt tråden så är ML nyskild? Hur länge var han gift, vet någon. Vad jag tänker här är just när hans relation med LW skulle passa in och när skilde hon sig.
4. När ML förs upp i tråden, så avfärdas han direkt av någon med att han var i USA då. Detta kommer någon på inte stämmer, han kom hem den helgen. Jag ser i loggarna att han loggar 2018-04-12 i USA, 2018-04-14 i Virsbo (ni vet vad som hände då). Sedan dröjer det till 2018-04-19 innan nästa logg från ML.
5. På ”Läckö-Kinnekulle Event 2018” så umgicks hon med BeholderX på ett intimt sätt. Detta var 2018-04-21. Hon skulle då ”inte varit på JH när ML såg” enligt hörsägen från eventdeltagare. Från annat tillfälle hade ML reagerat negativt (läst blivit arg enligt uppgiften) på hennes relation med JH.
LW åkte med ML till detta event.
6. Nu kommer inlägg som är säkra på att hon har en relation med en AL under maj 2018 och att det inte är nått med JH, eller att det är över.
7. Har ett start minne att det nämndes barnen pratat om ”mammas nya pojkvän”, men hittar inget. Kan varit utanför detta forum. Har någon något minne om en sådan kommentar, eller har jag drömt?
8. JH och LW ska åka till Norge, och vi alla vet vad som då hade skett. (RIP Lena).
9. S.Holm, som verkar stå henne nära, säger att hon sagt att hon inte har något förhållande och inte intresserad (om jag minns rätt i det stora hela).
10. Till detta kommer information att SD skulle ha fortsatt haft ett sexuellt förhållande med LW, så sen för någon/ett par veckor innan mordet, alltså april/maj.
11. Jag får inte heller ihop att SD och LW fortsatt träffats i en relation efter anmälningen. Både här på tråden och IRL har jag hört att dom inte kunde vara i samma bil. Men ändå så dyker loggar upp där dom umgås.

Allt eller nästan allt KAN stämma, eller väldig få punkter. Men jag får inte riktigt ihop detta.
Kan någon med lite mer kött på benen, lägga ut en tidslinje.

OBS: Detta är INTE för jag på något sätt tycker LW har gjort fel, det har vi inga belägg för, även OM alla relationer skulle bekräftas. Fri, stark och vacker kvinna i sin fulla rätt att göra sina egna val!
Däremot så känner jag att om svartsjukespåret är riktigt, så måste det finnas en 3:e part, oavsett vad S.Holm har fått för feedback.
Ja du det var en väldig soppa det där.. Vilka av relationerna finns det trovärdiga belägg för? Att de är på samma bild och ser kära ut gills INTE som trovärdigt belägg..
Citera
2018-07-02, 13:47
Medlem
Citat:
Dom har teknisk bevisning mot honom. Med det menas att det finns bevis att dom haft kontakt, vilket han har erkänt. Men bevisningen går inte att härleda till att han varit inblandad i mordet (som TR vidimerar med sitt beslut, annars hade han suttit på sannolika).
Det ger underförstått att vissa av analyserna från NFC har kommit, vilket inga här verkar tro...
EDIT: Skrev "många av analyserna", menade vissa, jag har ingen aning om mängden.
Är det fastställt att dom hittat teknisk bevisning från SD? Dom har bråkat & dom har troligtvis bevis på att dom haft kontakt under mordkvällen. GM är ju given isåfall. En kropp + teknisk bevisning till en specifik person borde sålunda räcka för att få honom fälld kan jag tycka. Det har hänt tidigare att man dömt folk för mord utan att ens ha hittat kroppen. Så vad spelar det för roll att dom inte kunnat fastställa "dödsorsak" på BO? Jag förstår inte problematiken i just detta fallet.
Citera
2018-07-02, 13:49
Medlem
Citat:
Är det någon som vill fundera mer på dom input vi har om LW:s relationer?!.
Jag blir inte klok alls på alla turer (alla punkter är spekulation och kommer främst från min minnesbank av det jag läst här på tråden, men även av det jag vet och det jag hört från vänner). Fyll gärna i nått om jag missat det.

1. SD och LW har en relation i 6 år (stämmer den tiden?)
2. Enligt någon så var LW i relation med ML (m.g.l.) innan SD, men andra säger att den var nu under våren. (här finns loggtexter från LW som ger en hint åt det hållet att det var under våren, men dom kan lika gärna bara vara vänner).
3. Enligt tråden så är ML nyskild? Hur länge var han gift, vet någon. Vad jag tänker här är just när hans relation med LW skulle passa in och när skilde hon sig.
4. När ML förs upp i tråden, så avfärdas han direkt av någon med att han var i USA då. Detta kommer någon på inte stämmer, han kom hem den helgen. Jag ser i loggarna att han loggar 2018-04-12 i USA, 2018-04-14 i Virsbo (ni vet vad som hände då). Sedan dröjer det till 2018-04-19 innan nästa logg från ML.
5. På ”Läckö-Kinnekulle Event 2018” så umgicks hon med BeholderX på ett intimt sätt. Detta var 2018-04-21. Hon skulle då ”inte varit på JH när ML såg” enligt hörsägen från eventdeltagare. Från annat tillfälle hade ML reagerat negativt (läst blivit arg enligt uppgiften) på hennes relation med JH.
LW åkte med ML till detta event.
6. Nu kommer inlägg som är säkra på att hon har en relation med en AL under maj 2018 och att det inte är nått med JH, eller att det är över.
7. Har ett start minne att det nämndes barnen pratat om ”mammas nya pojkvän”, men hittar inget. Kan varit utanför detta forum. Har någon något minne om en sådan kommentar, eller har jag drömt?
8. JH och LW ska åka till Norge, och vi alla vet vad som då hade skett. (RIP Lena).
9. S.Holm, som verkar stå henne nära, säger att hon sagt att hon inte har något förhållande och inte intresserad (om jag minns rätt i det stora hela).
10. Till detta kommer information att SD skulle ha fortsatt haft ett sexuellt förhållande med LW, så sen för någon/ett par veckor innan mordet, alltså april/maj.
11. Jag får inte heller ihop att SD och LW fortsatt träffats i en relation efter anmälningen. Både här på tråden och IRL har jag hört att dom inte kunde vara i samma bil. Men ändå så dyker loggar upp där dom umgås.

Allt eller nästan allt KAN stämma, eller väldig få punkter. Men jag får inte riktigt ihop detta.
Kan någon med lite mer kött på benen, lägga ut en tidslinje.

OBS: Detta är INTE för jag på något sätt tycker LW har gjort fel, det har vi inga belägg för, även OM alla relationer skulle bekräftas. Fri, stark och vacker kvinna i sin fulla rätt att göra sina egna val!
Däremot så känner jag att om svartsjukespåret är riktigt, så måste det finnas en 3:e part, oavsett vad S.Holm har fått för feedback.

Detta är så långt och innehåller en massa redan dementerade uppgifter. Nej det fanns troligen ingen tredje part vilket borde ge SD en rejäl ångest. Tänk om hon inte förtjänade att dö?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in