2018-07-01, 17:09
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag frågar dig eftersom du tycks tro att det finns en åldersspärr för att läsa här. Bara erkänn att du hade fel... för en gångs skull

Regar de ett konto och blir avständ på grund av åldersgränsen så kan de inte läsa från enheten. Jag har inga problem med att erkänna om jag har fel, men det är inte ofta jag har fel. Jag brukar vara noga med att påpeka om någon faktor är osäker.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-07-01 kl. 17:17.
Citera
2018-07-01, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
För var dag som går blir risken att detta aldrig klaras upp större och större.

Och då menar jag juridiskt. Polisiärt kommer det att klaras upp.

Resultaten som kommit in ifrån NFC (En del har såklart kommit vid det här laget) verkar inte heller det vare sig peka i annan riktning eller förstärka misstanken mot nuvarande MGM.
Olyckligt. Mycket olyckligt.

Det börjar bli hög tid för utredningen att gå ut med mer info i hopp om att få in nya uppgifter ifrån allmänheten då tiden går och just tiden är ju en av de enskilt viktigaste parametrarna för sådana här typer av brott.

Det får ju också anses som mycket anmärkningsvärt att efter 1,5 månad inte ens ha en fastställd dödsorsak.
Att det är strypning i den här typen av ärenden är ju mer regel än undantag men det kan ju inte vara så svårt att fastställa.

Ett märkligt fall som vi nog aldrig kommer få vidare vetskap om. Inte ens en FUP.

Det vore väldigt sorgligt för alla parter. En mördare går lös. Anhöriga saknar svar. OM SD är oskyldig, kommer han nog aldrig friskrivas i allmänhetens ögon.
Och så konstigt! Förstörs kropp och dnaspår så fort av värme och mördarsniglar ( inser att andra djur kan skada mycket snabbt)? Det verkar ju vara ett oplanerat mord, så då borde det finnas någon tråd att dra i.
Känns segt nu, men jag hoppas att våra farhågor inte infrias.
Citera
2018-07-01, 17:14
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om de reggar ett konto och blir påkomna som underårig blir de avstängda och då kan de inte läsa från den enhet de brukar. Ja det finns en massa saker som är olämpligt för barn, och barn gör också olämpliga saker ibland, liksom vuxna. Som att dramatisera konflikter.

Jo men för att läsa här behöver du inte ha ett konto, det kan vem som helst göra.
Citera
2018-07-01, 17:18
Medlem
Honan6s avatar
Synd att det inte kopplades in en extern styrka till mordutredningen direkt när Lena hittades. Det är alldeles för många inom polismyndigheten i Örebro som har kopplingar till BO.
Citera
2018-07-01, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ja, läste det, men det var motiveringen och det gav inte ”ord står mot ord”, utan att han hade sin rätt att använda det tvång han använde.
Att en händelse beskriv exakt lika av två parter finns inte.
Jag tolkar både beslut och motivering att SD medger dom faktiska omständigheterna.

Dessutom valde han inte ens att ta in en försvarare, så pass bagatellartat upplevde han det.

Det är väl som signaturen "Horbocken i Fjugesta" skrev att det ibland landar i vad någon avser och annan uppfattar med en handling. För vissa personer kan det ju vara fysiskt farligare än en hjässgnuggning att tålmodigt låta blodtrycket gå upp genom öronen för att älta något man inte tycker sig behöva diskutera
Citera
2018-07-01, 17:23
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Synd att det inte kopplades in en extern styrka till mordutredningen direkt när Lena hittades. Det är alldeles för många inom polismyndigheten i Örebro som har kopplingar till BO.
Vilka då? Nån tekniker som var cachare minns jag men vilka fler?
Citera
2018-07-01, 17:25
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Inget av barnen har åldern inne för att läsa på Flashback...

Det där får du utveckla. Hur menar du där?
Citera
2018-07-01, 17:29
Medlem
GilGrissom82s avatar
SD verkar, åtminstone utifrån veckans bilder, tillbringa dagarna med ett ganska glatt leverne:

Citera
2018-07-01, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jo men för att läsa här behöver du inte ha ett konto, det kan vem som helst göra.

Ja hursom. Även om något av barnen har polisanmält LW för att ha fysisk disciplinerat barnet på något sätt så är det ju inte med nödvändighet klandervärt att ha anmält eftersom man nuförtiden inte får disciplinera barn med fysiska medel i någon vidare utsträckning. Det finns ingen anledning för barnet att må dåligt över just detta, att anmälan som sådan eventuellt har gjorts, oavsett om det inte kan utredas.
Citera
2018-07-01, 17:38
Medlem
Citat:
Ja hursom. Även om något av barnen har polisanmält LW för att ha fysisk disciplinerat barnet på något sätt så är det ju inte med nödvändighet klandervärt att ha anmält eftersom man nuförtiden inte får disciplinera barn med fysiska medel i någon vidare utsträckning. Det finns ingen anledning för barnet att må dåligt över just detta, att anmälan som sådan eventuellt har gjorts, oavsett om det inte kan utredas.
OBS: inte psykisk bestraffning heller!
Citera
2018-07-01, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det där får du utveckla. Hur menar du där?

Det finns väl åtskilligt med innehåll på Flashback som kan vara stötande för olika personer. Inte bara anhöriga. Diskussioner om hur någon dött med detaljer ur obduktionsprotokoll kan nog vara stötande för kräsmagade. Åldersgränsen för medlemskap är väl satt utifrån någon riktlinje om när man själv ska kunna anses bedöma vad man tål att se eller läsa. Men det händer ju ändå att förmodat vuxna anhöriga till inblandade i ett fall går in i trådar och synbart tar illa vid sig.
Citera
2018-07-01, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
OBS: inte psykisk bestraffning heller!

Nej. Men det kan ändå ge en insikt om att LW inte alltid handlade omdömesgillt i konflikter. Det är så inte enkelt att hävda att konflikterna mellan SD och LW i sig enbart beror på att SD är knäpp på något sätt.
Även om nu SD skulle visa sigvara skyldig till mordet på LW så förändrar det inte det att hon inte hade rätt att stanna i bilen mot hans vilja 1.5 år tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in