[quote=moshes|64492734]
Citat:
Ursprungligen postat av
trorintejagvet
EXpressen har text o bild från begravningen- så mycket folk.
En mamma uttalar sig i tidningen-hon ber polisen ta fast hennes två söners mördare.
Hur ska denna stackars mamma få insikten om att -här är vittnen och tips- från anhöriga och de drabbade familjerna det avgörande.
Plus att föräldrar till kriminella unga -själva aktivt deltar i att stoppa sina gränslösa barn.
Ungar i en viss ålder är gränslösa- och föräldrar måste börja förstå att det är deras ansvar att
styra upp barnens liv,umgänge och moraltänkande. INte l¨åta ungar ränna ute med suspekta kamrater.
Förstår inte att någon kan tro att allt ska skötas enbart av polisen- när morden redan begåtts.
Fram med tips o vittnesmål-ge informationen till polisen.
Du sätter fingret på det absolut centrala i den här farsen, att ingen, INGEN vittnar. Inte de utsatta, inte föräldrarna till de utsatta eller de utsattas vänner och / eller flickvänner eller vittnen. Jag har läst det så många ggr nu från polisen att jag tänker "skyll er själva" - vilket är fel tänkt eftersom "tredje man" drabbas, som lill-killen från England som dog av en handgranat i Biskop/GBG.
Du skriver att "ungar i en viss ålder är gränslösa" och i min värld stämmer inte det. Om ungar har lärt sig det mest basala från tidig ålder, nämligen vad som är rätt och vad som är fel, så blir de inte gränslösa. I någon ålder. Och detta behöver man inte banka in i barnet, det räcker med att agera som ett gott exempel och vid avsteg sätta sig ner och ta ett allvarligt snack. De flesta ungar vill göra mamma & pappa nöjda. Detta sagt utan att det skall råda någon slags kadaverdisciplin.
Du har rätt i att de vuxna måste sätta ner foten innan allting drar iväg. De gör inte det. Fucking obegripligt.