2018-06-28, 01:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag vill minnas att det räcker gott att se första klippet. Jag tyckte själv att det blev lite mycket babbel emellanåt men det finns definitivt godbitar, för den som verkligen är intresserad.

Kollade upp honom och jag personligen skulle inte använda honom som en säker källa, han verkar ha lite svårt att hålla isär fakta och känslor ovanpå att han inte riktigt kan skilja på sanning och fantasi.

Han håller bland annat på o skriker om att Obama var den som införde separationen mellan barn och föräldrar längs med mexikansk-amerikanska gränsen och att Trumps policy var Obamas. (Lagen kom 1997 och policyn kom i april 2018, alla som har arbetat inom ICE är för övrigt eniga om att policyn är ny och inte Obamas)

För att inte tala om att han verkar sprida en massa olika konspirationsteorier runt sig, jag får personligen liknande vibbar från honom som jag får från Död och återfödd i det här forumet, helt enkelt någon som har bestämt sig för hur saker är och som misstror allt som inte stöttar hans specifika världssyn.

Sedan så skriker Shipp om allt från djävulsdykare och pedofiler till utomjordingar och att 9/11 var fejk osv, för att inte tala om att han är väl den enda i världen som fortfarande tror att Ryssland inte försökte påverka det amerikanska presidentalet? (Inte ens Trump nekar det längre)

Att CIA har haft en massa fuffens för sig osv är dock ingen nyhet, det har varit allmän vetskap och även sett som allmänkunskap att veta vad CIA har gjort i bland annat Latinamerika efter att Castro tog makten på Kuba 1959 men även i Iran och Afrika.

Jag nekar inte att han säkert gjorde några stackare en björntjänst när han kom ut med hur CIA hanterade saker internt men han är tyvärr ett bevis på min tidigare varning om att man inte bör köpa allt som säljs av de som stärker ens världsbild, speciellt inte om de skriker om för många konspirationsteorier vid sidan av det man vill förmedla.

Det bästa vore om du kunde hitta en pålitlig källa som stärker det Shipp säger (ja inte det om hund och familj skulle ha förgiftats av CIA, att alla hans tillgångar skulle ha förstörts av CIA, att CIA skulle syssla med djävulsdyrkande pedofilklubbar som kanske rent av har sex med utomjordingar osv) så kan jag lova dig att du har ett extremt starkt argument till din fördel.
Citera
2018-06-28, 01:18
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Kollade upp honom och jag personligen skulle inte använda honom som en säker källa, han verkar ha lite svårt att hålla isär fakta och känslor ovanpå att han inte riktigt kan skilja på sanning och fantasi.

Han håller bland annat på o skriker om att Obama var den som införde separationen mellan barn och föräldrar längs med mexikansk-amerikanska gränsen och att Trumps policy var Obamas. (Lagen kom 1997 och policyn kom i april 2018, alla som har arbetat inom ICE är för övrigt eniga om att policyn är ny och inte Obamas)

För att inte tala om att han verkar sprida en massa olika konspirationsteorier runt sig, jag får personligen liknande vibbar från honom som jag får från Död och återfödd i det här forumet, helt enkelt någon som har bestämt sig för hur saker är och som misstror allt som inte stöttar hans specifika världssyn.

Sedan så skriker Shipp om allt från djävulsdykare och pedofiler till utomjordingar och att 9/11 var fejk osv, för att inte tala om att han är väl den enda i världen som fortfarande tror att Ryssland inte försökte påverka det amerikanska presidentalet? (Inte ens Trump nekar det längre)

Att CIA har haft en massa fuffens för sig osv är dock ingen nyhet, det har varit allmän vetskap och även sett som allmänkunskap att veta vad CIA har gjort i bland annat Latinamerika efter att Castro tog makten på Kuba 1959 men även i Iran och Afrika.

Jag nekar inte att han säkert gjorde några stackare en björntjänst när han kom ut med hur CIA hanterade saker internt men han är tyvärr ett bevis på min tidigare varning om att man inte bör köpa allt som säljs av de som stärker ens världsbild, speciellt inte om de skriker om för många konspirationsteorier vid sidan av det man vill förmedla.

Det bästa vore om du kunde hitta en pålitlig källa som stärker det Shipp säger (ja inte det om hund och familj skulle ha förgiftats av CIA, att alla hans tillgångar skulle ha förstörts av CIA, att CIA skulle syssla med djävulsdyrkande pedofilklubbar som kanske rent av har sex med utomjordingar osv) så kan jag lova dig att du har ett extremt starkt argument till din fördel.

Jag postade 00:24 och du svarar 01:10. Du kan mao inte ha hunnit se klippen redan. Jag som tittat på klippen kan garantera att han inte talar om djävulsdyrkare, pedofiler och utomjordingar i klippen. Han informerar rätt byråkratiskt hur Deep State och Shadow Government är uppbyggt med bland annat vilka myndigheter och organisationer.
Citera
2018-06-28, 01:48
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag postade 00:24 och du svarar 01:10. Du kan mao inte ha hunnit se klippen redan. Jag som tittat på klippen kan garantera att han inte talar om djävulsdyrkare, pedofiler och utomjordingar i klippen. Han informerar rätt byråkratiskt hur Deep State och Shadow Government är uppbyggt med bland annat vilka myndigheter och organisationer.

Hade du läst vad jag skrev så sa jag att jag kollade upp honom.

Jag säger inte att det är vad han säger i klippet men det finns saker som han har sagt både innan och efter de där videoklippen som förstör hans trovärdighet
Citera
2018-06-28, 01:57
Medlem
Här är en godbit för alla Rysslandsvänner.

John Bolton just did a complete 180 on his Russia stance after meeting with Putin

"National security adviser John Bolton once said Russia's election interference was "truly an act of war" against the US, and that a policy based on trusting Russia was "doomed to failure."
Bolton's tune changed completely after he met with Russian President Vladimir Putin on Wednesday.
He also dramatically departed from previous US policy when he said that the Trump administration would not recognize Russia's invasion of Ukraine and annexation of Crimea.
When confronted by a reporter about his shift on Russia, Bolton said he would not address the discrepancy."

Hur många tumskruvar har Putin på Trumpadministrationen egentligen?

http://www.businessinsider.com/john-bolton-putin-meeting-russia-policy-shift-2018-6?r=US&IR=T&IR=T
Citera
2018-06-28, 07:58
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Hade du läst vad jag skrev så sa jag att jag kollade upp honom.

Jag säger inte att det är vad han säger i klippet men det finns saker som han har sagt både innan och efter de där videoklippen som förstör hans trovärdighet

Är inte det något "retoriskt knep av något slag" att skjuta budbäraren. Så om x säger att y har sagt något konstigt någon gång så kan man aldrig mer lita på något y säger.

Djävulsdyrkare och pedofili menar väl många att sionisterna ägnar sig åt. Det är väl inget kontroversiellt längre.
Utomjordingar har jag ingen åsikt om.
9/11 finns också tillräckligt med detaljer och omständigheter som inte stämmer för att man ska kunna ifrågasätta den officiella berättelsen.
Menar du att Trump nu erkänner att Ryssland påverkade det amerikanska presidentvalet i hans favör?
Citera
2018-06-28, 08:12
Medlem
Citat:

Kanske Kevin Shipp har blivit lite hjärnskadad av möglet i huset?
Citera
2018-06-28, 08:18
Avslutad
Q diskuterar här att det inte längre funkar med deras Rysslandskonspiration.
https://www.reddit.com/r/greatawakening/comments/8uf2qe/trump_at_nd_rally_said_discussing_trade_sometimes/

Vad som är intressant är att Q menar att de som krafter som trykt på för massinvandring snart kommer avslöjas för allmänheten. Kan vi då för en gång skull enas om att invandringen som skedde 2015 var skadligt för Europa?

Människor = vapen.
Citera
2018-06-28, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Snart är det dags för Peter Strzok och Lisa Page att vittna inför kongressen/senaten. Trump har lagt ut en tweet om det:

Även Q har skrivit om Strzok och andra inom FBI och vad som händer där, Stora förändringar på gång:

Peter Strzok sitter just nu inför kongressen för att vittna. Q är naturligtvis där och rapporterar, från utfrågningen igår:

Citat:
Jun 27 2018
PS "Texts taken out of context"
PS "While emotional over the election, I conduct myself w/ upmost integrity w/o bias while undertaking any such investigation, especially a high-profile case against the POTUS."
PS "In hindsight, it was a bad idea to openly discuss my feelings, but, in no way did those feelings impact my ability to conduct a fair and proper investigation - we followed where the "facts" took us."
PS "I decline to answer that question on advice from counsel."
: When you state "where 'facts' led us" - what 'facts' are you referring to? To date, there has been zero evidence of any such collusion or connections between the Trump campaign and Russia." In fact, the only facts discovered thus far have been between the Clinton camp and Russia and other foreign groups…."
PS "On advice of counsel, I decline to answer that question"
PS "Because of the ongoing investigation, such answers may violate the security of such investigations………."
: "Mr S, I believe nobody here is buying what you are selling. I believe there was/is a serious effort on the part of people more senior than you to remove Mr Trump from office out of fear of what this Administration may uncover. I believe you are being dishonest in your answers and frankly shocked you agreed to come here today. I believe everyone on this panel (minus those from the other side of the aisle) knew exactly what your answers would be and if you think we are going to sit here and accept these answers you would be a foolish. We are also following the facts and once we uncover more (which we will) we will act accordingly. I'm glad you retained counsel - you'll need one and hopefully they are very good."
………………….
Q
Senast redigerad av Q-follower 2018-06-28 kl. 10:02.
Citera
2018-06-28, 10:29
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Jag tycker uppriktigt synd om alla er försiktiga människor i tråden som är så förtvivlat rädda att våga tro på nånting som man inte kan vara helt säker på finns.

Det har varit det mest spännande jag varit med om, möjligen med undantag för att klura ut vad Lost handlade om, att följa Q och spekulationerna sen slutet av oktober.

Om Q blir en lika stor besvikelse som finalavsnittet av Lost får vi snart veta. Jag överlevde slutet på den tv-serien och jag kommer överleva Q också. Men spänningen av att få följa det i realtid kan ingen ta ifrån en. Kan någon njuta av Lost så här i efterhand? Grejen var ju att följa det när det fortfarande kunde ha ett bra slut.

Här en av dagens Q-poster. Juli blir en spännande månad.

Q !CbboFOtcZs ID: 267e20 No.1918277 📁
Jun 26 2018 22:10:09 (EST)

Desperate agencies do stupid things.
Dead cat bounce.
You may have the site but we have the source.
https://mobile.twitter.com/wikileaks/status/1011441579565953025📁
Panic is good.
Panic is right.
July 2018 - the month the world discovered the TRUTH.
Conspiracy no more.
Time to FEED.
Q

Uppenbart att det pågår något fuffens med Assange, schackmatchen och Wolfs två kapitel var ju tydliga hintar till anon sen försvann han helt och hållet. Efter det tog Wikileaks twitter en helt annan riktning, australiensarna åkte och hälsade på för första gången och brittiska regeringen mjukades upp rejält. Frågan är om han ens är på plats, jag ställer mig tveksam till det, speciellt om man tar i beaktning vad Q sagt om JA.

En anon presenterade en teori om att Q är världens största visselblåsarprojekt, istället för att visselblåsa till makten kör man direkt till folket den här gången.
Senast redigerad av BushwickBill 2018-06-28 kl. 10:32.
Citera
2018-06-28, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Uppenbart att det pågår något fuffens med Assange, schackmatchen och Wolfs två kapitel var ju tydliga hintar till anon sen försvann han helt och hållet. Efter det tog Wikileaks twitter en helt annan riktning, australiensarna åkte och hälsade på för första gången och brittiska regeringen mjukades upp rejält. Frågan är om han ens är på plats, jag ställer mig tveksam till det, speciellt om man tar i beaktning vad Q sagt om JA.

En anon presenterade en teori om att Q är världens största visselblåsarprojekt, istället för att visselblåsa till makten kör man direkt till folket den här gången.

När det gäller Wikileaks och JA så tänker jag så här,

Om JA, Q och Trump har en Grand Plan, JA kan ju bara twittra sitt support för antingen Trump eller Q.
Det enda vi har att gå på här är faktiskt Q.

Re: det sista, har det inte ryktats att 8chan har fått uppgradera sin software för att vara redo att ta emot Wilileaks style dumps med följande enorm trafik?

Det vore ju rätt kul om så var fallet och vi fick se HRC rapefilmer till sist
Citera
2018-06-28, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Vad som är intressant är att Q menar att de som krafter som trykt på för massinvandring snart kommer avslöjas för allmänheten. Kan vi då för en gång skull enas om att invandringen som skedde 2015 var skadligt för Europa?
Människor = vapen.

Så in i helvete skadlig för nationalstaten och dess medborgare, på gränsen till landsförräderi att inte lägga pengarna på försvar, polis, skola, omsorg, vård och infrastruktur utan bränn 300-400 miljarder/år (eller vad totalkostnaden nu är..) på personer som ej är svenska medborgare.
Citera
2018-06-28, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Du har ingen aning om vad uttrycket "Deep state" är eller kommer ifrån. Du och de flesta här använder det fel om och om igen. Det är mer någon NWO-variant du svamlar om.

Deep state, som teori, syftar på statliga tjänstemän som, genom sin erfarenhet och expertis, behåller sin position vid regim-byte. Dessa behöver alltså inte vara lojala mot den nya regimen utan kan ha sin lojalitet någon annanstans och direkt/indirekt motverka den sittande regimen genom sina inflyteserika och viktiga positioner. Detta är en realitet i alla länder sedan nationalstatens och den statliga tjänstemannens födelse.

Dock för att "bli" Deep state så krävs att dessa tjänstemän organiserar sig och agerar mot ett gemensamt mål. Mig veterligen har detta endast skett i Turkiet, där Deep State tidigare var en bevisad realitet.

Din definition av Deep State hade dom ju i Turkiet och HAR i Egypten.

När politikerna rör till det lite för mycket går armen in, kastar dom i fängelse, och utlyser nyval efter ett tag. Mursi skakar väl galler?

I turkiet lyckades Erdogan faktiskt rensa ut Deep State och nu är det landet en islamistisk cesspool

Vi hade ju på sätt och vis en Deep State i Sverige under kalla kriget, marinens (var det väl främst) ständiga kamp mot S regeringarna och Palme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in