Citat:
Kollade upp honom och jag personligen skulle inte använda honom som en säker källa, han verkar ha lite svårt att hålla isär fakta och känslor ovanpå att han inte riktigt kan skilja på sanning och fantasi.
Han håller bland annat på o skriker om att Obama var den som införde separationen mellan barn och föräldrar längs med mexikansk-amerikanska gränsen och att Trumps policy var Obamas. (Lagen kom 1997 och policyn kom i april 2018, alla som har arbetat inom ICE är för övrigt eniga om att policyn är ny och inte Obamas)
För att inte tala om att han verkar sprida en massa olika konspirationsteorier runt sig, jag får personligen liknande vibbar från honom som jag får från Död och återfödd i det här forumet, helt enkelt någon som har bestämt sig för hur saker är och som misstror allt som inte stöttar hans specifika världssyn.
Sedan så skriker Shipp om allt från djävulsdykare och pedofiler till utomjordingar och att 9/11 var fejk osv, för att inte tala om att han är väl den enda i världen som fortfarande tror att Ryssland inte försökte påverka det amerikanska presidentalet? (Inte ens Trump nekar det längre)
Att CIA har haft en massa fuffens för sig osv är dock ingen nyhet, det har varit allmän vetskap och även sett som allmänkunskap att veta vad CIA har gjort i bland annat Latinamerika efter att Castro tog makten på Kuba 1959 men även i Iran och Afrika.
Jag nekar inte att han säkert gjorde några stackare en björntjänst när han kom ut med hur CIA hanterade saker internt men han är tyvärr ett bevis på min tidigare varning om att man inte bör köpa allt som säljs av de som stärker ens världsbild, speciellt inte om de skriker om för många konspirationsteorier vid sidan av det man vill förmedla.
Det bästa vore om du kunde hitta en pålitlig källa som stärker det Shipp säger (ja inte det om hund och familj skulle ha förgiftats av CIA, att alla hans tillgångar skulle ha förstörts av CIA, att CIA skulle syssla med djävulsdyrkande pedofilklubbar som kanske rent av har sex med utomjordingar osv) så kan jag lova dig att du har ett extremt starkt argument till din fördel.