2018-06-28, 08:41
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Du kan ha rätt, men vill minnas att hon beskrev att hon var överraskad att möta bekanta inklusive HerrTD på torget. Så det kanske inte framgick att han arrangerade?

Jaså? Den uppfattningen fick inte jag, det som överraskade henne var väl att nedräkningen bara ledde till en ny nedräkning? Har letat men hittar inte hennes text på plenatarypersuit-eventet den 19 mars nu.

Med allra största sannolikhet visste hon vilka som arrangerade, är min gissning. Men jag kan såklart ha fel.
Citera
2018-06-28, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Någon frågade om LW:s senaste relation och av det jag utläst, så var hon fri och kan ha haft dörren på glänt för flera än en.
Dock fanns minst en man uppenbart i relation med henne, enligt en (i mina ögon) pålitlig källa. Hen säger att LW hade en relation med Sp**dl*nk*n (AL) och en trådskrivare har länkat bilder där det *fina paret syns tillsammans.
( *fina = AL ser bra ut jämfört med SD)

Bäddat för att det ska uppstå svartsjuka.....(min personliga åsikt)
Citera
2018-06-28, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Du kan ha rätt, men vill minnas att hon beskrev att hon var överraskad att möta bekanta inklusive HerrTD på torget. Så det kanske inte framgick att han arrangerade?

Hon blev överraskad av att träffa någon som benämndes Taurus.
(Osäker på namnet men nåt liknande var det)
Citera
2018-06-28, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Jaså? Den uppfattningen fick inte jag, det som överraskade henne var väl att nedräkningen bara ledde till en ny nedräkning? Har letat men hittar inte hennes text på plenatarypersuit-eventet den 19 mars nu.

Med allra största sannolikhet visste hon vilka som arrangerade, är min gissning. Men jag kan såklart ha fel.

Hon visste att det var SD som arrangerade, hon är lite kritisk i texten och skriver om ovänner men åker ändå dit.
Lätt manisk, eller ska jag säga svårt manisk på geocaching.

"Jaha, här skulle man få träffa Armstrong, Fuglesang och Davidsson, hemma på självaste Våghustorget, så märkvärdigt! Passade väldigt illa med jobbet, men la huvudet på sned och förhandlade med chefen och fick smita iväg en liten stund. JchK erbjöd sig att hämta upp mig, så jag fick flott transport ända fram!

När eventet publicerades fattade jag ingenting, men anade mig till att HTD som vanligt satt inne med mera information än oss vanliga dödliga och förstod att det skulle hända nåt kul. Blev lite snopet när nedräkningen bara vändes till ny nedräkning! Och de där astronauterna, dem såg jag inte heller till, bara nån som flugit ganska kort och valt att landa på sin egen tumme. Konstigt val. Istället blev mötet med eventfolket som vanligt den största behållningen. Kul att kramas och klämmas och knuffas lite med vänner och ovänner (nä, det var inte så många av den senare sorten här) och byta några ord och några skratt. Extra kul att träffa på några jag inte träffat på länge. Dessvärre fanns inte mycket tid till detta mingelmys. Jag hade tänkt promenera tillbaka till jobbet, men dagens färdtjänst kände sig också klar och avvek samtidigt, så jag fick skjuts även tillbaka, vilken lyx! Klev in till mötet prick på minuten vi avtalat.

Tack Jchk för skjuts och sällskap och tack HrTummetottDavidsson för att du sammankallade denna sköna samling knäppisar att stå en stund på torget i snålblåsten!"
Citera
2018-06-28, 09:05
Medlem
Funderingar kring Leif GW:s uttalanden i div media...

- SD starkast misstänkt pga förhållandet till LW (med div anmälningar)
- offret ev flyttat (jag tror på skriken från plankethållet) isf skulle GM tagit henne tillbaka dit?
- hur lång tid hade SD på sig att flytta offret... när blev han kallad till förhör och när for han till USA, kanske ev kan komma fram av likfläckar om han hunnit med att göra detta och om möjligt i tidschemat...
- Leif GW:s teorier ska nog inte alltid tas som sanning... att han går ut och säger att han försökt få tag på Springare tycker jag säger en del... det är inte polisen som försöker få tag på honom utan att det är han (Leif GW) som är nyfiken och vill ha något att säga till media (och ibland säga att han inte kan uttala sig om det... men vill mest verka märkvärdig...)
Citera
2018-06-28, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Tror bloggen kommer från någon annan från början. Bloggnamnet känns kvinnligt.

Då vet vi ju med säkerhet att inläggen från 2013 är skrivna efteråt.

Edit:
Har precis läst blogginläggen igen, jag tror inte det är en man som skrivit. Det känns mer som en kvinnas sätt att uttrycka sig.

Näää, fake om du frågar mig.

Och då kommer så klart den stora frågan, varför skapa en fakeblogg och se till att den hittas av Flashback?

Tycker han uttrycker sig kvinnligt i sin beskrivning av sig själv på "pappa Ulf" bloggen också. UW är en mjukis och det kan nog alla i kretsen intyga.
Citera
2018-06-28, 09:33
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Tycker han uttrycker sig kvinnligt i sin beskrivning av sig själv på "pappa Ulf" bloggen också. UW är en mjukis och det kan nog alla i kretsen intyga.

Så kan det vara men tror inte någon reggar en blogg och lägger in inlägg som man bakdaterar 2 år.

UW må vara en mjukis men tror bloggen är fake.
Citera
2018-06-28, 09:37
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Angående skribenten Draifos frågeställning i natt, rörande om
SD och UW är församlingsmedlemmar i Equmeniakyrkan, se svar
nedan från skribenten Schazz: SD och HD är inte anslutna till någon
församling medan UW och LW är det.

Minns en bild från burkletarsidan där SD refererar till sig själv som ateist när han ska logga en cache vid en kyrka.

Spännande att HD och SD väljer att vigas av LW när de inte ens är medlemmar i den församlingen.
Citera
2018-06-28, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Funderingar kring Leif GW:s uttalanden i div media...

- SD starkast misstänkt pga förhållandet till LW (med div anmälningar)
- offret ev flyttat (jag tror på skriken från plankethållet) isf skulle GM tagit henne tillbaka dit?
- hur lång tid hade SD på sig att flytta offret... när blev han kallad till förhör och när for han till USA, kanske ev kan komma fram av likfläckar om han hunnit med att göra detta och om möjligt i tidschemat...
- Leif GW:s teorier ska nog inte alltid tas som sanning... att han går ut och säger att han försökt få tag på Springare tycker jag säger en del... det är inte polisen som försöker få tag på honom utan att det är han (Leif GW) som är nyfiken och vill ha något att säga till media (och ibland säga att han inte kan uttala sig om det... men vill mest verka märkvärdig...)
Mest pladder igår från Leif GW i tv4 morgonprogram, inget nytt under solen.
Och varför kontaktade han Springare men fick inget svar av honom, nyfiken för att ha något att säga i media kanske.
Citera
2018-06-28, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Så kan det vara men tror inte någon reggar en blogg och lägger in inlägg som man bakdaterar 2 år.

UW må vara en mjukis men tror bloggen är fake.

Jag vet inte hur man kollar en bloggregistrering och därmed kan jag inte gå emot ditt påstående.
Kanske kan någon hitta bloggens startdatum så vi kan utesluta fake eller belägga som äkta.
Citera
2018-06-28, 10:13
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag är ganska säker på att alla viktiga mätpunkter DNA analyserades medan SD var i häktet och jämfördes mot SD. Nått hittade dom säkert, åklagaren gick ju på sannolika och TR höll det som skäligen.

Vet inte vad Snor-Johan vill framföra? Fatima benbitarna skulle ta nån vecka utan förtur på förtur på LW som polisen säger. Att NFC har mycket att göra vet vi alla, men DNA analyser går fort medan andra analyser tar månader.
tjena och välkommen till världen.
åklagare drar alltid i det största.
en vanlig misshandel eller till och med ringa misshandel kan en åklagare dra i spaken för grov.
Citera
2018-06-28, 10:15
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag hoppas ingen mörkar, men det kan vara ett problem om en krimtekniker är vän med den misstänkte, eller hur?
då blir "krimtekninern" kriminell. det är det inte många som vill vara eller bli.
om en vän till dig mördade någon, skulle du då göra allt för att denne skulle bli frikänd?
så tänker bara pundare och kriminella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in