2018-06-27, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Systerhax

Premium MemberPremium Member

Caches Found6422

Found it Found it 2018-06-26
En "extra" cache som loggades påvägen hemåt. TFTC

För drygt 3 år sedan under en USA-resa tillsammans med HerrTD föddes tankarna på att skapa en Geotour i Örebro. En helt galen idé som sakta växte fram till en verklighet. Sommaren 2016 lanserades The Heart of Sweden GeoTour efter mycket arbete tillsammans med flera medcachare. Nu närmar sig slutet och vad passar då bättre än att logga de sista burkarna tillsammans med HerrTD. Det har varit ett nöje att logga alla GeoTourburkar då det är hög klass på burkarna samt att jag har upplevt hela Örebrolän på ett annat sätt än jag gjort tidigare. Under denna sista soliga dag med GeoTourburkar blev det förstås lite andra burkar också.

Det intressanta är att inte Herr TD INTE loggat den här under gårdagens geocaching med sitt ex

Jag tycker det är medt intressant att HD uppenbarligen fortsätter att umgås med SD trots köp av eget hus och ansökan om skilsmässa. (och att han är misstänkt för mord). Dessutom vill hon uppenbarligen redovisa det för omvärlden. Varför???
Citera
2018-06-27, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Vansbrosimmet.

Det låter ju ganska rimligt att kunna få delta i Vansbrosimmet även om man är ensamstående, gissar att hon gjorde klassikern och planerat ett deltagande länge. De flesta föräldrar kan samarbeta och byta veckor med varandra vid behov. Inte dem?
Citera
2018-06-27, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag tycker det är medt intressant att HD uppenbarligen fortsätter att umgås med SD trots köp av eget hus och ansökan om skilsmässa. (och att han är misstänkt för mord). Dessutom vill hon uppenbarligen redovisa det för omvärlden. Varför???

Spekulationer. Två helt olika.

För att hon sägs vilja lappa ihop det. Hon lär väl inte tro att han gjort detta hemska. Han har ju garanterat svurit sig oskyldig (o vem vet?)
Och vill visa att hon står vid hans sida i vått o tort. Klarar de det här klarar de allt.

Eller så misstänker/vet hon och är hon livrädd och vågar inget annat än att stanna och leka happy wife.
Citera
2018-06-27, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Om SD är GM så vet HD om det. Det är jag helt övertygad om. Frågan är hur mycket hon blivit förhörd av polisen? Hursom, vet hon om det och kan acceptera och skydda sin make så är väl det bästa att försöka leva ´´som vanligt´´.
Citera
2018-06-27, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
kan nog stämma bra ,men den är ju inte smickrande för LW
svårt att kolla vem som skapat bloggen och varför så lite (sporadiskt skrivet)

Precis. Det är viktigt att hålla i åtanke innan man stickar vidare på en sannolik trådsanning.

Vi har INGEN susning om VEM som ritat ner dessa få inlägg! Detta är något som någon hört av någon som menar att det ev kan varit UW som skrivit! För 3-5 år sedan.

Skilsmässor där barn är involverade tillhör inte heller ovanligheten, inte heller att den lämnade partnern känner sig bitter och kritiserar den som har huvudsakliga vårdnaden över dessa.

Tänk lite.
Citera
2018-06-27, 22:49
Medlem
Honan6s avatar
Någon som vet om media har citerat Polisen i något uttalande som bekräftar att de två "skrikvittnena" har varit inne på förhör?
Jag letar och letar, men har inte hittat något svar. Någon som har länkinformation?
Citera
2018-06-27, 22:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Varför i då fall har det i media skrivits om blodiga kläder? Är allt bara rykten sin spridit mellan olika medier och då helt felaktigt???
Aftonbladets uppgifter om att man skulle ha funnit blodiga kläder i SD:s bostad är antagligen felaktiga. Åtminstone verkar ingen här i tråden längre tro att det där är sant:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/yvrMAg/blodiga-klader-hittade-i-misstankte-mannens-hus

Fundera över varifrån uppgiften kan ha kommit, och varför uppgiften dök upp dagen innan (eller samma dag som) den andra häktningsförhandlingen.
Senast redigerad av Draifos 2018-06-27 kl. 22:59.
Citera
2018-06-27, 22:53
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
UW är stor, skulle utan problem kunna ha ihjäl LW om han var på det humöret
UW verkar bry sig mycket om sina barn. Då dödar man inte deras mor.
Citera
2018-06-27, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Precis. Det är viktigt att hålla i åtanke innan man stickar vidare på en sannolik trådsanning.

Vi har INGEN susning om VEM som ritat ner dessa få inlägg! Detta är något som någon hört av någon som menar att det ev kan varit UW som skrivit! För 3-5 år sedan.

Skilsmässor där barn är involverade tillhör inte heller ovanligheten, inte heller att den lämnade partnern känner sig bitter och kritiserar den som har huvudsakliga vårdnaden över dessa.

Tänk lite.
Det var min första tanke oxå. Den känns extremt oseriös. Nyskapad av någon för att rikta misstankarna mot UW?
Citera
2018-06-27, 22:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ingen som reagerade att han har direkt fel i den ända sakfrågan som polisen gått ut med? Dödsorsaken är känd!

Jag tycker att det är helt klart att GW uttalar sig i allmänna ordalag utifrån det lilla han vet om fallet, förmodligen inte så mycket med än det vi vet. Han säger ju klart och tydligt att han utgår från statistiken. Bråk om det vanliga, strypning i 78 fall av tio. Alltså bara spekulation utifrån statistiken.
Han säger ju att han utgår ifrån hur det brukar ligga till, att han inte läst obduktinsprotokollet och att han utan att lyckas försökt nå Peter Springare.
Citera
2018-06-27, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför skall hon prata om barnen på ett vidöppet Facebook? Gjorde UW det? Gör du det?

Alla sunda föräldrar avstår från det. Däremot om man har en privat Facebook vänlista är det OK. Men den ser du inte pga av inställningar.

I mitt tycke drog sig inte LW för att skriva om barnen publikt.
Finns massor av inlägg med text om samt bild på barnen. Har du missat det?
Citera
2018-06-27, 23:07
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Enligt Lars Bergman, chef på utredningsenheten, ligger andra skäl bakom att spaningsledaren plockats bort från utredningen. Skälen ska inte vara kopplade kring brister i mordutredningen.
Polisen skrev ju själv att utbytet av spaningsledningen hade med bristerna i det aktuella fallet att göra. Man skall nog inte lägga någon större vikt vid de högre chefernas damage control dagen efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in