2018-06-26, 03:21
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
En annan delstat. I staden finns ett jordbruksuniversitet som kanske är det största i Asien (wiki anger att källa behövs), samt Asiens äldsta läkarutbildning för kvinnor.

Madras?
Citera
2018-06-26, 07:00
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Madras?
Inte Madras. Vi ska till norra Indien och en stad med "bara" drygt en miljon/knappt två miljoner invånare. Textilfabriker är en viktig näring, tillsammans med andra industrier.
Citera
2018-06-26, 07:40
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Inte Madras. Vi ska till norra Indien och en stad med "bara" drygt en miljon/knappt två miljoner invånare. Textilfabriker är en viktig näring, tillsammans med andra industrier.

Skulle det vara Chandigahr?
Citera
2018-06-26, 07:47
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Skulle det vara Chandigahr?
Nu bränns det! Rätt delstat.
Citera
2018-06-26, 07:54
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Nu bränns det! Rätt delstat.

Vadå delstat? Är inte Chandigahr unionsstyrd?

Skall det vara Dehradun?
Citera
2018-06-26, 07:58
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Vadå delstat? Är inte Chandigahr unionsstyrd?

Skall det vara Dehradun?
Chandigahr är visserligen ett unionsterritorium, men samtidigt huvudstad i den delstat där den sökta staden (tyvärr inte Dehradun) ligger.
Citera
2018-06-26, 15:01
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Chandigahr är visserligen ett unionsterritorium, men samtidigt huvudstad i den delstat där den sökta staden (tyvärr inte Dehradun) ligger.

Ludhiana..
Citera
2018-06-26, 21:09
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Ludhiana..
Rätt!

Mina ledtrådar syftade mest på namnet: Lousiana, luddigt, ludet, Lithuania, Lusitania, Diana. Cykeltillverkning och textilindustrin är två viktiga näringar i staden, som är Punjabs största (jag skojade ju förut när min Jokkmokkfråga togs så snabbt att det fick bli en förort i just Punjab nästa gång, så nu fick det bli en miljonstad där istället).

"Dutta" syftade naturligtvis på skådespelerskan Divya Dutta, som är en av stadens döttrar.

En flaska Amrut Single Malt (kanske passar till fotbollen?) och frågan till dig!
Citera
2018-06-26, 21:55
Medlem
Citat:
Rätt!

Mina ledtrådar syftade mest på namnet: Lousiana, luddigt, ludet, Lithuania, Lusitania, Diana. Cykeltillverkning och textilindustrin är två viktiga näringar i staden, som är Punjabs största (jag skojade ju förut när min Jokkmokkfråga togs så snabbt att det fick bli en förort i just Punjab nästa gång, så nu fick det bli en miljonstad där istället).

"Dutta" syftade naturligtvis på skådespelerskan Divya Dutta, som är en av stadens döttrar.

En flaska Amrut Single Malt (kanske passar till fotbollen?) och frågan till dig!

Insåg det efter ett tag Fin vinst! Tackar! Zappar mellan fotbollen och nya avsnittet av Midsomer Murders hehe Återkommer imorgon bitti med ett nytt resmål!
Citera
2018-06-27, 11:25
Medlem
Då ska vi till en by!

1) Alexander Lukas borde bo där.

2) Byns vattenhål har ett namn X & Y, där X hamnar på tallriken och Y ser till att detta sker.

3) De flesta av landet stora tvdeckare har spelat in i byn.
Citera
2018-06-27, 11:33
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Drar till med Lucknow i Indien.
Citera
2018-06-27, 11:37
Medlem
Ankeborg ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera