2018-06-25, 10:17
Medlem
Låter högst troligt... men jag är ändå överraskad över att hela 30% ändå tycker att regeringen gör något bra. Jag tycker det är tragiskt... mitt politikerförakt är enormt och min uppfattning är att egentligen ingen (eller extremt få) litar på politiker. Och ändå får dumheterna fortsätta. Illa...
Citera
2018-06-25, 16:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Låter högst troligt... men jag är ändå överraskad över att hela 30% ändå tycker att regeringen gör något bra. Jag tycker det är tragiskt... mitt politikerförakt är enormt och min uppfattning är att egentligen ingen (eller extremt få) litar på politiker. Och ändå får dumheterna fortsätta. Illa...

Så har man känt sedan runt 2000 då politikerna inte längre bryr sig om vad folket tycker. Förfallet började redan på 90 talet men har eskalerat sista 10 åren. Det är sällan eller aldrig några politiker som har några visioner, nu är det bara att släcka bränder.
Hatar att politiken inte tillåter att man får tänka fritt utan alla personer som tillhör ett parti kör på samma agenda, den fria tanken är borta i dagens politiska debatt.
Citera
2018-06-25, 18:50
Medlem
8711s avatar
När man ligger allra längst ned i botten tillsammans med Kenya så vet man att man lever i ett korrupt jävla land som håller på att sänkas totalt med massinvandring och masskriminalitet. Bara bra att svenska folket äntligen fått upp ögonen för denna vansinnespolitik från dom senaste regeringarnas sida som satsar alla pengar, mångmiljardbelopp på mångmiljardbelopp, på massinvandringen från mellanöstern och afrika.

Nu senast såg vi det i samband med afghanamnestin som är ytterligare ett bevis på denna vansinniga politik och korruption. Vuxna män sedan många år som låtsas vara barn, som fått nej i alla instanser och vägrat följa svenska regler, beslut och lagar och ändå belönas med att få stanna i Sverige, i förlängningen på livstid och att få ta hit hela sina familjer och släkter på sikt som dom jävla ankarmän dom är.

Klart som fan dessa regeringar inte arbetar för svenska folket eller vanligt folk överhuvudtaget. Man måste vara bra jävla naiv om man tror det och inte ser hur vanstyrt och misskött Sverige har blivit. Vi har det ganska bra eftersom vi är i en högkonjunktur internationellt. Ändå har vi stora brister i sjukvården, infrastrukturen, vägarna, välfärden osv. Vänta bara till högkonjunkturen är över, när arbetslösheten kommer, jobben försvinner, kommunerna är skyhögt skuldsatta och det finns inga mer pengar. Vänta och se några år framåt så r det ingen vacker syn. Var ju någon annan rapport som menade att Sverige år 2030 kommer ha rasat till Kuwaits nivå som U-land. Så vanstyrt är Sverige med denna massinvandringspolitik.
Citera
2018-06-26, 01:17
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Andra partier i Österrike har annammat Sds mostsvarighets politik och bedriver en mycket hård invandring och antiislampolitik. Så är det inte i Sverige.

Dessutom tror jag att Sverige har större utmaningar vad gäller integration och invandring, så det är inte särskilt passande att jämföra Österrike med Sverige.
Detta tar ju inte väck det faktum att Österrike har sämre siffror. Snarare blir det ju tvärtom. Med mycket rasismen i regeringen får man extrema bottensiffror.
Citera
2018-06-26, 02:21
Medlem
?
Senast redigerad av ensomvetsaker 2018-06-26 kl. 03:19.
Citera
2018-06-26, 02:27
Medlem
Inte så konstigt.

Regeringen prioriterar utlandsfödda istället för sin egna befolkning.

Och de låter den egna befolkningen betala för de utlandsföddas smörgåsbord.

För oss svenskar:
- Pensioner
- Sjukvård
- Äldrevård
+ Kriminalitet
+ Ökat skattetryck
- Otrygghet
- Utsålda företag
Etc. etc.

Den ljusnande framtid är vår ...

Krävs krafttag för att vända denna utveckling.

Talesättet ”Man ska se om sitt eget hus” har inte Sveriges politiker fattat. De borde ställas inför riksrätt !

Nä just ja, riksrätt är avskaffat i Sverige !
Senast redigerad av ensomvetsaker 2018-06-26 kl. 02:39.
Citera
2018-06-26, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Vad är det som gör att svenska politiker tror att man hej vilt kan blanda alla sorters folk och tro att de ska komma överens och tycka om varandra. Speciellt då värdfolket trycks undan mer och mer.
Kan de bara inte inse att de tagit sig vatten över huvudet?
Det fungerar att ta in en liten mängd invandrare men när det börjar bildas områden där huvudspråket inte är värdfolkets blir det destå svårare med integrationen. Den uteblir helt enkelt.

Men står man på någon annans lönelista än folkets så lyssnar man ju helt enkelt bara på husse.

Tjatigt kan tyckas men allt handlar om invandringsfrågan. Allt annat kan genomlidas och byggas på nytt...

De vet mycket väl att man inte kan blanda. Det har aldrig varit frågan om att integrera dessa människor. Det handlar om att riva sönder landet och att få en frustrerad, barskrapad och rädd svennebanan att acceptera avvecklingen av sveriges suveränitet till förmån för ett centralt, globalistiskt styre.
Citera
2018-06-26, 06:08
Medlem
Pungsvings avatar
Regeringen arbetar för väljarna. Normalt folk är naturligtvis asförbannade.
Citera
2018-06-26, 08:54
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Detta tar ju inte väck det faktum att Österrike har sämre siffror. Snarare blir det ju tvärtom. Med mycket rasismen i regeringen får man extrema bottensiffror.

Jo, det gör det. Olika länder har olika ekonomiska, sociala, kulturella förhållanden. Dessutom är det så att de andra partierna i Österrike anammade en del av den invandringskritiska partiets politik som i sin tur kan ha lett till sämre opinionssiffror. Du får också komma ihåg att det inte sällan råder en diskrepans mellan opinionssiffror och valresultat (Donald Trump blev president, SD brukar få högre procent i val än vad de får i många opinionsundersökningar etc.

Det beror på hur man definierar ordet "rasism". Rasism är ett av de mest missbrukade orden i Sverige. Det har blivit ett skällsord i Sverige som ordet bög eller CP.
Senast redigerad av AttCza 2018-06-26 kl. 09:20.
Citera
2018-06-26, 09:01
Medlem
Fantastiskt att folk har vaknat upp och ser förbi regeringens hycklande.
Vi har ju aldrig haft så här många skjutningar i landet som de sensate veckorna.
Mordantalet stiger i höjden.
Mängder med människor bli utförsäkrade ifrån försäkringskassan.
Vi har aldrig haft så här många fattigpensionärer.
Skolan går på knäna.
Rättsystem/Polis/sjukvård är ett skämt.
SJ är ett skämt.

Samhällskontraktet är sedan länge brutet, Vi lever i ett av de länder med högst skattetryck, men vad får vi tillbaka i slutänden kan man ju undra?
S har regerat nu under högkonjunktur, har de lyckats fatta ett enda vettigt beslut som kan förbättra situationen i samhället?
Citera
2018-06-26, 10:47
Avstängd
Knivur-273s avatar
Om man tror att regeringsmakten främst arbetar för den infödda befolkningens bästa, torde man vara svårt förståndshandikappad eller störd på något vis. I bästa fall oinformerad. I annat fall fångad av politisk extremism eller hjärntvätt. Och den saken har varit helt fullständigt klar sedan året 1975.

Frågan borde vara denna: Varför gör de detta mot oss ? Vi hade förr en stark försvarsmakt. Nu vet jag varför vi icke har.

Nu är vi försvarslösa. Så enkel är den saken.

Vi har INGA infanteribataljoner med tuffa män på marken. Man visar upp JAS-plan som en fiende lätt kan skjuta ned, som vore de lerduvor. Bara skådespel, eller Potemkinkulisser för folket. Många av dem står på marken utan förare eller reservdelar.

Riktiga män, gärna 500.000 på marken med alla saker, det är ett försvar.

Hur många artilleripjäser har vi, eller bataljoner för den delen. Säg ? Marksoldater kan icke anfalla utan artilleriunderstöd och den saken är väl känd.

Jag ger svaret: En pjäs anses vi ha på förband, men den saken kan ifrågasättas. Siffran kan mycket väl vara noll. Idioten och missfostret Carl Bildt tyckte att det var fel att peka på den svagheten. Han tyckte att det var att svartmåla eller baktala det Svenska försvaret.

Man kan undra om hur många gånger i veckan han tar den i tvåan av jojje S.
Senast redigerad av Knivur-273 2018-06-26 kl. 11:27.
Citera
2018-06-26, 17:27
Medlem
LuluBrooksies avatar
... Och ändå är de samma 70% som röstar på sjuklövern...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in