2018-06-25, 22:26
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Mina tankar...
Polisen borde koppla in skrik och försvinnanden av LW!
Polisen borde hitta henne efter 112 larm, då polisen skulle haft färska spår, att jobba med, plus SD skulle aldrig åk till USA och haft möjlighet att göra av sig med bevis!

Därför SD tror inte att fallet går att lösa, bevis är borta

Men jag hoppas att NFC ändå hittar bevis, jag tror till 99% att SD är mördare!

SD åkte aldrig till USA. Du får läsa på lite i tråden.
Citera
2018-06-25, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Verkar onekligen som Örebropolisen gjort bort sig fett här, att sätta in Mikael Nyqvist är ett rejält misstag, en jäkla oduglig polis som borde varit kvar och jagat fortkörare. Tror att det finns många som vill sätta kniven i ryggen på Springare iofs, Springare är en riktigt duktig polis och utredare.
Polisen Örebro behöver en ny ledning.

Håller med dig fullständigt. Bo Andersson som är högste chef i Örebro behöver bytas ut. Peter Springare är en riktig bra utredare som sällan misslyckas i sitt arbete med att lösa grova brott. Han blir jagad av chefer eftersom han är frispråkig. Det han säger stämmer om den kritik han ger organisationen
Citera
2018-06-25, 22:27
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld

Jo, SD åkte till USA men kom inte in i landet enligt flera källor
Citera
2018-06-25, 22:28
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ja men det har inte kommit något nytt sedan den artikeln ang SD:s egen teori
Nej, Mollgan lyser fortfarande med sin frånvaro. Tror inte han har nåt att tillföra.
Citera
2018-06-25, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Skulle kunna vara dottern. Vill minnas att håret var självlockigt.

Ja skulle kunna stämma då!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld

Jag tycker att det är du som ska läsa på lite mer.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nej, Mollgan lyser fortfarande med sin frånvaro. Tror inte han har nåt att tillföra.

Egentligen vet vi ju inte om han berättat för Åk nu. De säger ju ingenting p.g.a. FUsekretess.
Citera
2018-06-25, 22:31
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Håller med dig fullständigt. Bo Andersson som är högste chef i Örebro behöver bytas ut. Peter Springare är en riktig bra utredare som sällan misslyckas i sitt arbete med att lösa grova brott. Han blir jagad av chefer eftersom han är frispråkig. Det han säger stämmer om den kritik han ger organisationen
Det har varit interna problem länge hos Örebropolisen. Och när det är så brukar det stavas problem på chefsnivå som går ut över verksamheten.
https://arbetet.se/2014/02/28/poliser-mobbades-ut/
Citat:
Systematiska kränkningar. En mobbningskultur. Ett huvudskyddsombud som vägrar anmäla till Arbetsmiljöverket. Poliser i Örebro riktar hård kritik mot både ledning och fack. Och Arbetsmiljöverket hotar med åtal om inte chefer utbildas i arbetsmiljö.
Huvudskyddsombudet i fråga är nu chef över PS och JR. Go figure...
Senast redigerad av DreamTwister 2018-06-25 kl. 22:36.
Citera
2018-06-25, 22:32
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Jo, SD åkte till USA men kom inte in i landet enligt flera källor

Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Jag tycker att det är du som ska läsa på lite mer.

Hahaha jaha! Var helt säker på att han blev stoppad innan han kom fram till USA. Jag får läsa på lite i tråden
Citera
2018-06-25, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Jobbigt om hon just blivit avslöjad med att tjuvröka isf...

Då gissar jag på tonåringens tjej. Fler gissningar har jag inte.
Citera
2018-06-25, 22:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är fortfarande inte en anledning till att brutalt mörda denna person. Att ha varit pastor och haft ett till och från förhållande som ogift så är det väl snarast den gifta mannen ifråga som gör detta bakom frugans rygg den som det skall förfasas om. Frun var dessutom sjuk under dessa år.

Vilken moralisk kompass besitter han? Hur tycker du den verkar varit kalibrerad?

Nä, det är inte anledning att döda någon men oavsett om SD är mer moraliskt förkastlig, att det finns mer belägg på att han uppfört sig illa etc så är ju fortfarande så att det är LW som mördats. Om det är en random GM som dödat henne till följd av misslyckat rån- eller våldtäktsförsök eller gjort det i någon psykos där hen trott sig attackerad av LW eller liknande så har hennes görande och väl ingen betydelse, om hon är främmande för GM. Men är det en GM som är bekant med LW så kan det finnas i GMs motiv. Även om det självfallet inte är godtagbart, precis som det inte är ok att döda någon hyfsat förmögen för att ärva eller liknande.
Att man har olika förväntningar på människor något beroende av deras yrke är väl heller inte konstigt. En jurist har betydligt svårare att att kunna hävda god tro i diverse situationer, en sjuksköterska som ofta matar en diabetessjuk närstående med princesstårta blir nog också sedd lite snett på.
Citera
2018-06-25, 22:43
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Inga andra hus men SDs och LWs fortfarande avspärrade. Noterade även igår att det flyttats runt saker i SDs trädgård.

Citat:
Vad för saker?

Kaninburar och leksaker till kaninerna, b la någon form av "tunnel" som legat i en av burarna. Ev också någon filt/tyg. Vet att i alla fall ett av barnen håller på med kaninhoppning. Burarna står placerade annorlunda nu än tidigare.

Gräsmattan såg också relativt nyklippt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in