2018-06-25, 11:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag tror (då provsvaren inte inkommit) att åklagaren la fram annan bevisning än just forensisk för att stärka misstankegraden. Vad den bevisningen består av eller varför den tolkades olika av åklagaren och tingsrätten vet vi ju tyvärr inte heller.
Visst får vi ge oss till tåls. Men det är inte lätt 😏

Ja det är ju bra om man har tålamod 😂 en annan kan inte sitta tålmodigt och vänta utan måste göra något för att hjälpa till, på gott och ont.
Citera
2018-06-25, 11:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Kom igen nu!

Den person som anser sig veta vem som bragde 2 människor om livet 2004 hade inte körkort då? Eller?

Tyvärr kan jag inte förklara någonting inte ens nu eftersom det finns användare här som ska anmäla ens inlägg här titt som tätt så man riskerar varning.

Så länge det görs har man ingen som helst lust att dela med sig av någonting.
Citera
2018-06-25, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Var han ensam om inlämnandet? Det var alltså inte en gemensam ansökan om äktenskapsskillnad?

Det kan det förstås varit. Om hon/han ensam lämnat in den måste andre parten skriva på sedan för att den skall behandlas. Båda måste skriva under om gemensamma barn finns.

Men en gemensam ansökan är det vanliga och då inträder 6 månaders betänketid. Möjligt att man då skulle försöka lappa ihop äktenskapet.
Citera
2018-06-25, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja det är ju bra om man har tålamod 😂 en annan kan inte sitta tålmodigt och vänta utan måste göra något för att hjälpa till, på gott och ont.
Väntar på Ditt svar på min fråga ang Din teori, när Lena fick sitt körkort ... hjälpt till...?
Citera
2018-06-25, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det kan det förstås varit. Om hon/han ensam lämnat in den måste andre parten skriva på sedan för att den skall behandlas. Båda måste skriva under om gemensamma barn finns.

Men en gemensam ansökan är det vanliga och då inträder 6 månaders betänketid. Möjligt att man då skulle försöka lappa ihop äktenskapet.

Nej, den ena parten måste inte skriva på något. Möjligtvis en signatur om att man mottagit stämningen. Vi är inte livegna i Sverige och den som vill lämna ett äktenskap kan göra så genom att stämma den andre till äktenskapsskillnad. Sex månaders betänketid gäller alltid om det finns minderåriga barn.

Om det är SD ensam som ansökt så blir det intressant, då omkullkastas bland annat teorin om lappandet med HD. I tråden tycks det som om några menar att det är HD som ansökt solo, eller så har jag bara tolkat fel.
Citera
2018-06-25, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Tyvärr kan jag inte förklara någonting inte ens nu eftersom det finns användare här som ska anmäla ens inlägg här titt som tätt så man riskerar varning.

Så länge det görs har man ingen som helst lust att dela med sig av någonting.
Vad menar Du nu... "användare här som ska anmäla ens inlägg titt som tätt" tror inte att det fungerar på det viset utan ev anmälan om det skrivs något väldigt mysko. Varför skulle någon här i tråden anmäla Dig... Verkar mer som att Du inte vill försöka förklara Dig...
Citera
2018-06-25, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Köerna till provtagning på NFC är skandalösa och borde JO-anmälas. Man måste väl för bövelen prioritera en aktuellt och pågående mordutredning! NFC skall inte få ta semester, det borde vara deras skyldighet att vara tillstädes dygnet runt.

NFC har under flera år annonserat efter forensiker. Dom söker ca 300 st. Dom kan inte bryta mot lagstadgad semesterlagstiftning och kan inte heller riskera att folk säger upp sig pga överbelastning/utmattning.

Dom gnetar på så fort dom kan med bibehållen kvalitet.

Det är som det är.
Citera
2018-06-25, 12:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vad menar Du nu... "användare här som ska anmäla ens inlägg titt som tätt" tror inte att det fungerar på det viset utan ev anmälan om det skrivs något väldigt mysko. Varför skulle någon här i tråden anmäla Dig... Verkar mer som att Du inte vill försöka förklara Dig...

Vet inte. Fråga de som anmält mina inlägg igår.
Citera
2018-06-25, 12:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Kan Lenas mördare vara
någon som fått en "psykos"
och inte kommer ihåg vad
han / hon har gjort?
Citera
2018-06-25, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
25/3 lämnade HD in en skilsmässoansökan, vilket tyder på motsatt viljeinriktning.

Ja håller ju med, men det är inte vad hon sagt till bekanta veckan innan mordet skedde. Bekanta som jag håller som ytterst trovärdiga. Men jag kan inte avgöra sanningshalten i hennes yttringar, vill bara delge vad jag hört.
Citera
2018-06-25, 12:19
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Nej, den ena parten måste inte skriva på något. Möjligtvis en signatur om att man mottagit stämningen. Vi är inte livegna i Sverige och den som vill lämna ett äktenskap kan göra så genom att stämma den andre till äktenskapsskillnad. Sex månaders betänketid gäller alltid om det finns minderåriga barn.

Om det är SD ensam som ansökt så blir det intressant, då omkullkastas bland annat teorin om lappandet med HD. I tråden tycks det som om några menar att det är HD som ansökt solo, eller så har jag bara tolkat fel.

Skilsmässoansökan SD-HD registrerades 2018-03-15 av Örebro TR. Den var gemensam, signerad av dem båda. Betänketiden (6 månader) löper på. Tidigast 2018-09-17 måste de aktivt ansöka om att skilsmässan ska verkställas, annars fortsätter de att vara gifta.
Citera
2018-06-25, 12:22
Medlem
Hittade en annan bild av LW från samma event som tummetott- bilden som nästan är mer intressant, särskilt med tanke på undertexten... Ber om ursäkt om bilden redan länkats https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=050d1500-9af8-43ed-8352-5b10e296562d&IID=0f2ad9ba-f907-4529-88b6-ede8cebf07f8 lägg märke till SDs jacka på tummetottbilden: https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=050d1500-9af8-43ed-8352-5b10e296562d&IID=3c901bc9-c827-49d2-abcf-1e5f3896c953
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in