2018-06-22, 16:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det är väl inte internetcaféets fel om den som skulle skjutas ned var beväpnad?
De får utan tvekan försäkringspengar för detta.
Vad jag vet så stod gruppen utanför dessutom, "drive-by" som det kallas.
Jag menade inte Caféet, dom får säkert ut på försäkringen, om deras papper är i ordning & dom har försäkring överhuvudtaget.
Frågan gällde ersättning till de efterlevande till de som blev skjutna.
Citera
2018-06-22, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuickFuse
Det ironiska är väl att ev. försäkringsbolag lär betala mer för att iordningställa lokaler och inventarier samt ersättning, än vad en anhörig till ett offer får i skadestånd.

Beror väl på märket på skärmarna, en del stora märken kan ge skärmarna flera miljoner bröder.
Citera
2018-06-22, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det är väl inte internetcaféets fel om den som skulle skjutas ned var beväpnad?
De får utan tvekan försäkringspengar för detta.
Vad jag vet så stod gruppen utanför dessutom, "drive-by" som det kallas.
Det var två skyttar. Den ene satt i bilen och avlossade sitt riggade vapen.
Men varifrån sköt den andre skytten.
Kan någon ha skjutit från byggnaden mittemot- från ett fönster?
Skytten i bilen hade tunga artilleriet-
så kanske den andre skytten varit dold i en lägenhet i fastigheten från motsatt gata
o sköt diskret från en öppning i fönstret
Kan någon ha vistats i lokalen som finns för de ensamkommande? ÄR det därifrån skytten nr.2-
avlossade sitt vapen?

Hur gick det till att skytten kunde gömma sig inne i den fastigheten.
Eller låg "denne-någon" och tryckte uppe på byggnadsställningarna- men det vore väl ändå omöjligt?

Då skulle de ha beskjutits också uppifrån byggställningen?
Senast redigerad av moshes 2018-06-22 kl. 16:32.
Citera
2018-06-22, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfrida
Kan någon klargöra för mig vem som är terroristen Osama Krayems bror/bröder som blev skjutna till döds på Drottninggatan?
Vad jag vet har han en bror som heter *n*s (a) i Malmö.
Citera
2018-06-22, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master63
https://www.expressen.se/kvallsposten/mordade-brodernas-foraldrar-om-skjutningarna-i-malmo/
Släng ut det här patrasket från vårt land , skicka dom till Irak eller Iran eller nåt annat Babbeland!!
Så oerhört trött på dessa människor som låtsas som att deras söner år oskyldiga men främst är kriminella, säker på att att deras levnadsstandard hade varit mycket lägre annars.... Jag köper mig en Glock i morgon !!Måste skydda min familj , förr som aktiv officer hade jag tillgång till både tjänstetidsvapen som förvarades hemma samt AK 5 på mitt förband !

FD ÖVLT

Klankulturen övertrumfar respekten för det svenska samhället. En del babbar säger sig vara skötsamma, påstår sig vilja ha lag och ordning, påstår sig ta avstånd från kriminalitet osv. Men om en familjemedlem/släkting är grovt kriminell väger lojaliteten gentemot familjemedlemmen/släktingen tyngre än lojaliteten gentemot Sveriges lagar.

Detta är förklaringen till att man efter varje mord i gängmiljöerna kan läsa kommentarer på sociala medier, där anhöriga och vänner till slöddret påstår att de "var världens finaste killar" och önskar att de nu får "vila i frid hos allah".
Citera
2018-06-22, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag menade inte Caféet, dom får säkert ut på försäkringen, om deras papper är i ordning & dom har försäkring överhuvudtaget.
Frågan gällde ersättning till de efterlevande till de som blev skjutna.

Ah, fel av mig, läste om sönderskjutna skärmar och trodde det var det ni diskuterade, ser att det inte var så nu.
Citera
2018-06-22, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Klankulturen övertrumfar respekten för det svenska samhället. En del babbar säger sig vara skötsamma, påstår sig vilja ha lag och ordning, påstår sig ta avstånd från kriminalitet osv. Men om en familjemedlem/släkting är grovt kriminell väger lojaliteten gentemot familjemedlemmen/släktingen tyngre än lojaliteten gentemot Sveriges lagar.

Detta är förklaringen till att man efter varje mord i gängmiljöerna kan läsa kommentarer på sociala medier, där anhöriga och vänner till slöddret påstår att de "var världens finaste killar" och önskar att de nu får "vila i frid hos allah".

Detta är inget som endast förekommer i de kretsarna, så är det i princip alltid.
Finns säkert en tråd om det under psykologi.
Citera
2018-06-22, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Det är väl de andra som blev skjutna förutom bröderna Nabil och Chadli. Bror och kusin har det sagts.

Du är helt ute och cyklar omar kaka är kurd har inget med osama krayem(palestinier) å göra och chadi och nabil är libaneser
Citera
2018-06-22, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Vad jag vet har han en bror som heter *n*s (a) i Malmö.

Osamas Krayems bror Anas är gängkriminell och IS-anhängare.

Osama Krayem var innan karriären som terrorist kopplad till kriminella i Seved:

Citat:
Enligt polisuppgifter till Sydsvenskan var Osama Krayem före sin radikalisering tätt knuten till den organiserade brottsligheten i Malmö. Underrättelseuppgifter från polisen gör gällande att han framförallt kopplades till de kriminella kretsarna kring Seved.
https://www.sydsvenskan.se/2016-04-08/brysselterroristerna-planerade-ny-attack-mot-paris

Har inte följt tråden och vet inte om det är relevant info, eller om A Krayem är inblandad.
Citera
2018-06-22, 18:24
Bannlyst
Tror ni hämndaktion som resulterar i nytt mord kommer redan ikväll? Vad tror ni? Sannolikt?
Citera
2018-06-22, 18:32
Medlem
Soterns avatar
Jag brukar inte gilla Björn Ranelids svammel annars men här slår han huvudet på spiken.

https://www.expressen.se/kvp/kronikorer/bjorn-ranelid/de-kriminella-styr-over-de-laglydiga-i-sverige/
Citera
2018-06-22, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag brukar inte gilla Björn Ranelids svammel annars men här slår han huvudet på spiken.

https://www.expressen.se/kvp/kronikorer/bjorn-ranelid/de-kriminella-styr-over-de-laglydiga-i-sverige/
Håller med.
Men, vad är det som får vanliga, normalbegåvade, människor att inte inse samma sak dvs sakernas förhållande?
Och varför inser inte våra folkvalda samma sak och agerar adekvat?
Många frågor blir det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in