Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-21, 17:37
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jag tycker att Jeff Ahls svar var funktionellt, jag ska inte klaga på det. Mitt intryck av Jeff Ahl och hans olika utspel är väl annars att han kör på och kör sitt eget race, utan att konsultera andra och förankra saker med partiledningen. Jag vet ju dock inte om det är så, så jag reserverar mig för att jag kan ha helt fel.

Jag har fetat i Jeffs kommentar: ..."Nu är AfS ett parti som är större än två företrädare och där partiet kollektivt valt att ta den enda rätta ställningen, det vill säga ingen ställning alls."

Det framgår att ngn form av diskussion har skett med partiledningen och naturligtvis med Kasselstrand, himself. Hahne är dock inne i det militära f.n. Jag skulle tippa på att det har varit minst Jeff, Gustav och ngn mer riksdagsledamot, samt kanske Erik och några till bara, som överhuvudtaget har hunnit samlas och diskutera denna fråga innan Jeff - tilläts - prata för hela partiet...som ett kollektiv.
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-06-21 kl. 17:46. Anledning: stafvel...
Citera
2018-06-21, 17:38
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Kasselstrand (jäktad sådan...) förklarar senaste censureringen av AfS videor och hotet mot yttrandefriheten:
# 13: 800 aktivister!
https://www.youtube.com/watch?v=Dmx63U2tafo

Ett litet steg på väg….Nu på vimeo, i varje fall:
Tal till nationen - mitt Sverige 2028 - Gustav Kasselstrand (AfS)
https://vimeo.com/276176730

Nr 50 på riksdagslistan Erik Berglund (AfS):
http://frihetligt.se/radio-frihetligt-20-6-frihetsintervjun-med-erik-berglund/
”Kokta grodans Erik Berglund gästar studion och vi får ett högenergiskt samtal om hur det varit att bedriva elevuppror i poddformat de senaste åren via grodan, vi diskuterar vikten av karisma inom politiken och vilken bristvara det blivit på senare tid, Erik kommer ut som halvlibertarian och så avslöjas det varför frihetliga bör välja Alternativ för Sverige den 9:e september. Trevlig lyssning!”
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-06-21 kl. 17:47.
Citera
2018-06-21, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
För att ytterligare exemplifiera hur det här med nationalism kan fungera på ett principiellt plan och ett annat på ett pragmatiskt är skotsk självständighet intressant.

Om en majoritet av en självdefinierande nation skottar vill ha självständighet bör det ses med välvilja av andra europeiska nationalister. Om denna separatism däremot - liksom den katalanska - verkar sträva mot större makt för EU och mer utomeuropeisk invandring, ja då bör stödet förstås utebli, för att uttrycka det milt.

Om man i ett hypotetiskt inrikespolitisk scenario skulle få stöd av kurdiska väljare för en aktiv utrikespolitik syftande till ett fritt Kurdistan, dit svenska kurder ville återvända - är det förstås i svensk nationalisms intresse.

Det här är som sagt snarare en kinkig fråga för SD än AfS, om den kommer till sin spets. Och för Torssell: Eftersom han är uttalat pro-israelisk - har han kritiserat SD-ledningen för att inte kräva samma icke-dissekerade, klassiska nationalism för svenskar, som man bejakar för judar?

Om inte - varför inte? Exakt vilken är skillnaden?

Du har rätt. Det är nyttan för svenskar och globalisternas agenda man alltid måste beakta.

Alltså är det i dagsläget fel att stödja "nationalister" i Katalonien och Skottland som vill ha mer EU och mer mångkultur, eller stolpskotten i Ukraina som utförde en våldsam statskupp åt CIA och gjorde det möjligt för ett gäng judiska oligarker att ta makten i landet. Såna dumheter ska man inte stödja, medan man däremot ska stödja hjälten Assad och hjälten Putin i kampen mot USA- och Israelsponsrade terrorister och massmördare i Syrien.
Citera
2018-06-21, 17:46
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Nr 50 på riksdagslistan Erik Berglund (AfS):
http://frihetligt.se/radio-frihetligt-20-6-frihetsintervjun-med-erik-berglund/
”Kokta grodans Erik Berglund gästar studion och vi får ett högenergiskt samtal om hur det varit att bedriva elevuppror i poddformat de senaste åren via grodan, vi diskuterar vikten av karisma inom politiken och vilken bristvara det blivit på senare tid, Erik kommer ut som halvlibertarian och så avslöjas det varför frihetliga bör välja Alternativ för Sverige den 9:e september. Trevlig lyssning!”
Erik pratar bland annat om att partiet ägnat mycket tid åt att bygga organisationen den senaste tiden och att det är därför de har varit lite mer anonyma utåt.

Partiet är helt medvetna om de saker det gnälls så mycket om i tråden, och jag är säker på att de gör sitt bästa för att bli så bra som möjligt på alla sätt.
Citera
2018-06-21, 18:20
Medlem
baggebo1s avatar
Nån som har en kommentar till att Samnytt först publicerade för att sedan radera Torssells svar till Ahl? Olika personer på Samnytt med olika åsikt? Direktiv från ovan?
Citera
2018-06-21, 19:03
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nån som har en kommentar till att Samnytt först publicerade för att sedan radera Torssells svar till Ahl? Olika personer på Samnytt med olika åsikt? Direktiv från ovan?
Vem som helst kan ju inte ha rätt att radera andras artiklar. Någon högre upp i hierarkin måste ha ogillat Torssells artikel. Det är positivt om Samhällsnytt glider bort från sionism och kontrajihadism och blir mer som Fria Tider. Positivt också för AfS om de har ett visst inflytande över Samhällsnytt och tidningen inte vågar "attackera" dem. Man kan ju se i kommentarsfältet på de aktuella artiklarna att kontrasemitismen tar plats på ett sätt där som inte hade varit tillåtet på Avpixlat. Så saker verkar gå i rätt riktning och sionistsvinen får stanna kvar i SD.
Citera
2018-06-21, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Vad stod det i Torsells svar? Är det någon som hann med att läsa innan det försvann?
Citera
2018-06-21, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Jag gör exakt samma reflektion. Jeff Ahls artikel var mycket klargörande och för alla oss som ser de lite större sambanden måste detta ses som en mindre kupp. Thorssell verkar nöjd. Håll käften så har ni fri passage att verka i Sverige, är hans tydliga budskap. Annars? En neutral position, d.v.s. att inte ta ställning är att hänvisa till FN. Det visar Thorssells svar tydligt. Håller AfS tyst då är han nöjd. Vågar man sig på att stödja internationell rätt, då....kommer AfS för evigt vara ett promilleparti. AfS svalde betet och troligen beror det på att alla avhoppare aldrig ens kommit i fråga för SD om man inte var renlärig. Ahl är en av dessa avhoppare.

Hahaha, skojar du med mig nu eller? Hänvisa till FN? När har jag hänvisat till den korrupta globalistorganisationen? Nu får du ge dig.

Du fattar att jag lämnade SD för att jag anser att de allt mer går i globalisternas ledband och jag upplevde att det inte gick att reversera den utvecklingen i partiet?
Citera
2018-06-21, 19:23
Medlem
loqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Vem som helst kan ju inte ha rätt att radera andras artiklar. Någon högre upp i hierarkin måste ha ogillat Torssells artikel. Det är positivt om Samhällsnytt glider bort från sionism och kontrajihadism och blir mer som Fria Tider. Positivt också för AfS om de har ett visst inflytande över Samhällsnytt och tidningen inte vågar "attackera" dem. Man kan ju se i kommentarsfältet på de aktuella artiklarna att kontrasemitismen tar plats på ett sätt där som inte hade varit tillåtet på Avpixlat. Så saker verkar gå i rätt riktning och sionistsvinen får stanna kvar i SD.

Bra om Samhällsnytt inte tar parti med sionism, med dåligt att de raderade Torssells artikel. Bättra att alla får komma till tals och visa vad de tycker. Sverige behöver mer öppen och ärlig debatt, inte mindre.
Citera
2018-06-21, 19:27
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Har du lust att utveckla resonemanget? Hur skulle ett SD på 24% istället för ett SD på 20% och ett AfS på 4% göra någon skillnad i frågan om sossarnas makt och inflytande?

Sossarna vill krossa SD förklädda som AFS
Citera
2018-06-21, 19:29
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Ja det är möjligt. Jag är lite inne på tvärtom: att någon inte gillade diskussionen som den här artikelserien lett till och ville undvika mer uppmärksamhet kring frågan. Det var inte direkt Torssell som hade läsarnas sympati, om man säger så. Min gissning är att det var Ekeroth eller Almqvist som gav order om att den skulle tas ner, just pga detta.
Citera
2018-06-21, 19:30
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkfiende
Vad stod det i Torsells svar? Är det någon som hann med att läsa innan det försvann?
Här:

(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in