Citat:
Ursprungligen postat av
regnidagigen
OM SD blir störst och resterande partier bildar koalition, så tror jag inte att de inte fattar hur folket vill ha det. Att under 4 år bedriva en opinionspolitik mot folkviljan blir inte bra för någon. Kanske kan Svensken ryta till.
De kommer nog att driva mycket av SD - politik. På så vis blidkar de en stor del av riksdagen och folket.
Våra makthavande politiker synes ha en förmåga att underskatta medborgarna och tro de är gränslöst tillåtande bara för att de håller sig ganska tysta och något tillbakadragna. Det är ett stort misstag att tro så- medborgarna har makten och kan 'dra undan mattan' om man driver saker (läs invandring/afghanamnesti) till sin spets.
Det kan ta lång tid men svenskarna blir hårda och kalla när de har fått nog av något...
Jag läser och hör hur styrande politiker- och deras medlöpare, med iver försöker dämpa de allt högre rösterna ute i samhället som signalerar 'Vi har fått nog'.
Nu har vi omkring en miljon araber och negrer som kontaminerat samhället med sina burkor, sina barnvagnar och sina hetsiga frågor om när i helvete socialbidraget kommer, kravbomben tickar allt högre för var dag... Jag tror det är här någonstans det klämmer och vi inatt kunnat läsa dessa siffror kring partiers väljarsympati.