2018-06-20, 22:27
Medlem
Vad bör man dela ut för typ av reklam/flygblad för att hjälpa till att höja SD:s siffror ännu mer?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Nu blir du helt obegriplig.
ironi är svårt. Ursäkta.
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Menar du Sifos ”hemskhetsindex”? Tja, SD hade 64% ”hemskhet” i senaste från maj, men då ska det ställas i relation till följande:

- Lika många (64%) tycker F! är hemska
- 51% tycker S är hemska
- Andelen som tycker MP är hemska har fördubblats till 49% sedan maj 2014 (24%)

Tillsammans är S och MP således 50% hemska enligt väljarna, och den konstellationen styr ju landet, så att vara ytterligare 14% hemsk borde inte vara en total dealbreaker för de 64%, bara måttligt hemskare än nu.
Exakt den var det ja.

Jag skulle dock hävda att det fortfarande är en enormt hård väg att vandra för det parti som slutgiltigt ska normalisera SD, inte minst därför att media befinner sig på motståndarsidan.
Senast redigerad av Hogdal 2018-06-20 kl. 22:30.
2018-06-20, 22:28
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
ironi är svårt. Ursäkta.
Ja, bland annat ska den vara rolig.
2018-06-20, 22:28
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Visst är det så, men förra gången var det precis vad ett (då ännu mycket mer aktfullkomligt) maktetablissemang enhälligt hävdade just detta, att allt var SDs fel - trots detta ökade SD i OI:s efter valet så pass mycket att valet avblåstes.

Ja, då. Det kan bli samma denna gång, men jag ser det inte som självklart. Emellertid har SD etablerat sig som ett betydligt mer ansvarsfullt oppositionsparti, och uppenbarligen varit det enda partiet som vunnit i OU på afghanamnestin, vilket skulle kunna tala för att det blir allt svårare att skuldbelägga dem.
2018-06-20, 22:29
Medlem
Bäst för SD vore om det tillträdde en ännu mer impopulär regering än nu. Skall vi säga S +L +C. Fy XXX vilken (S)mörja.

Som det verkar går M dåligt just nu, det är skumt för dom har bättre politiker än S, jag tror dom har blivigt otydliga och folk litar inte på dom trots stark besättning. Bakom UK, som är mest slug, finns dom starka politikerna Smutsen Tobé, Forsell och hon den långa ljusa kvinnan, namnet föll bort då jag är förvirrad idag. Svantesson kanske.

Där fanns en tjock partisekreterare, ser ut som en slugger. SD måste få fram mer hårdföra typer exempel min favorit Ann Heberlein.

Frågan är bara om SD blir störst, kan man ytterligare 4 år stå i opposition? Ja jag spårar ur tråden. Jag hoppas Ni har överseende.

Inizio tvingas nog höja SD något även denna gång.
2018-06-20, 22:29
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Du extrapolerar 2015. Det har hänt massor ute i Europa och USA sen valet 2014. Vi ser inga fackeltåg mot rasism eller TV4-galor längre. Inga "Regugees Welcome"-galor. Så vilken process, som fortlöpt i världen men inte i Sverige är det du pratar om? Jag förstår inte.

Det vi har sett är en verklighetsfrånvänd afghanamnesti. Det var jävligt osmart. Vilken process är det du pratar om?

Svensken påverkas av det som händer i Europa. Man har noterat Italiens omsvängning bråket i Tyskland det nya styret i Österrike. Nu är snart majoriteten i Europa klart flyktingfientligt.

Svensken är en medvindsseglare så nu går det undan för lösa boliner för Sd. När YouGov går fram så pass kraftigt minskar inte klyftan mellan instituten det bibehålls. Frågan är om de "tröghetsviktat" d.v.s. inte redovisar månadens mätning straigt, utan har ett något längre medelvärde?
Den andra möjligheten är att sista institutet får med den absolut senaste trenden från de senast händelserna.
2018-06-20, 22:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Inte speciellt ledsen över dem, och har heller inte förnekat att de är på väg mot rekord, däremot med intakt analysförmåga. Den gör att jag tror att SD ligger något under yougovs mätning idag, och likaledes att M och S är något underestimerade. Du tycks också vara känslostyrd. Det förklarar varför du hamnar fel när det gäller frågor som t ex den om Åkessons eventuella statsministerskap.
Jag har inte med ett ord kommenterat "Åkessons eventuella statsministerskap". Ta en whisky & gå & lägg dig. Kanske känns det bättre imorgon. Du kan printa ut någon gammal SCB som kvällslektyr, det tröstar säkert också.
2018-06-20, 22:31
Medlem
Det verkar som att vi nu bevittnar Socialdemokrations dödsryckningar, de är i fritt fall. Varför folk går över till SD istället för att skapa en bättre socialdemokrati är svårt att förstå, men det ser inte bättre ut. Folk kommer ju dessutom att smygrösta, nästan inte en jäkel erkänner ju offentligt att de sympatiserar med SD, men ändå så ökar opinionen på ett makalöst sätt. Har aldrig sett något liknande, visst har man rätt till valhemlighet, men detta är ju löjligt.
2018-06-20, 22:31
Medlem
Citat:
Inte speciellt ledsen över dem, och har heller inte förnekat att de är på väg mot rekord, däremot med intakt analysförmåga. Den gör att jag tror att SD ligger något under yougovs mätning idag, och likaledes att M och S är något underestimerade. Du tycks också vara känslostyrd. Det förklarar varför du hamnar fel när det gäller frågor som t ex den om Åkessons eventuella statsministerskap.

Nej opionionsstödet nu är inte 30%. Att jag tror på över 30% i valet beror på att jag tror att kvinnorna snabbt kommer att komma ikapp männen när det går upp för dem att deras män redan bestämt sig för (SD). Rasistkortet kommer snabbt tappa sin verkan då.

Hela sommaren kommer att bli full av rekord ökningar på +1, +2, eller +3, i mätningar när kvinnorna nu börjar sluta upp. Det finurliga med att ha en massa institut som publicerar är ju att man kan ha stora rubriker med "succe siffror +1", "krossar med +2", minst 2 gånger i veckan nu ändra fram till valet. Hade det bara varit ett institut de skulle öka i hade det inte blivit lika många rubriker...
2018-06-20, 22:34
Medlem
Karmans avatar
Äntligen en förnuftig analys om vad SD:s framgångar beror på:
"Ofta talas det om vad andra partier gör eller inte gör och vilken betydelse det har för stödet för Sverigedemokraterna. Men SD vinner stöd för sin politik och sin nationalistiska vision för Sverige", säger David Ahlin till DN.
https://www.di.se/nyheter/ny-matning-sd-nast-storsta-partiet/
2018-06-20, 22:34
Medlem
Citat:
Ja, bland annat ska den vara rolig.
Eller bara korrekt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem