Citat:
Ursprungligen postat av
Hogdal
Inte speciellt ledsen över dem, och har heller inte förnekat att de är på väg mot rekord, däremot med intakt analysförmåga. Den gör att jag tror att SD ligger något under yougovs mätning idag, och likaledes att M och S är något underestimerade. Du tycks också vara känslostyrd. Det förklarar varför du hamnar fel när det gäller frågor som t ex den om Åkessons eventuella statsministerskap.
Nej opionionsstödet nu är inte 30%. Att jag tror på över 30% i valet beror på att jag tror att kvinnorna snabbt kommer att komma ikapp männen när det går upp för dem att deras män redan bestämt sig för (SD). Rasistkortet kommer snabbt tappa sin verkan då.
Hela sommaren kommer att bli full av rekord ökningar på +1, +2, eller +3, i mätningar när kvinnorna nu börjar sluta upp. Det finurliga med att ha en massa institut som publicerar är ju att man kan ha stora rubriker med "succe siffror +1", "krossar med +2", minst 2 gånger i veckan nu ändra fram till valet. Hade det bara varit ett institut de skulle öka i hade det inte blivit lika många rubriker...