2018-06-20, 18:59
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Nu beväpnar sig alla. En pistol i Malmö idag låg på 25.000(!!).
Hoppas polisen genomsöker bilar.

Helt jävla skandalöst att dom idag gjorde 0(!!) Husransakningar. Värdelösa.
Vi som inte köper illegala vapen undrar över utropstecknen. Hur mycket ska en svart pistol kosta i normalfall (inkl. ammunition)?
Citera
2018-06-20, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Är detta ett citat från någon av de skjutnas FB-sidor? Formuleringen "Tack så mycket för alla gratulationer" är ju lysande Puckot kan alltså så dålig svenska att han inte förstår innebörden i ordet "gratulationer"....
Det framgick att han fyllt år och tackade för gratulationer på sin födelsedag.
Någon skribent förklarade det-
men inlägget togs det bort.
Har frågat runt-här i stan, och H- verkar inte vara brottsaktiv.
Citera
2018-06-20, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Fel X3.

Orkar inte argumentera emot dig i form av dom 2 andra men om du tror att Somalierna som pushar weed har miljoner är du fel på det.

Men dessa människor hänger inte på dom flashigaste ställen i Malmö som exempelvis Kasai in the Sky, Kajuteriet i Limhamn, Izakaya Koi eller Bastard och Mäster Johan.
Dels är det för dyrt för dom, dels måste du vara propert klädd och inte i mjukisbyxor som dom är vana vid, dels är det bara svenskar där, dels gillar dom inte musiken som spelas, dels så släpper vakterna ibland inte in dom, dels så vill dom inte vara på ställen där dom är sedda.

Möllan fine men inneställen, aldrig. Detta är inte stockholm och juggemaffian eller Naserligan i Göteborg.
Detta är arabiskt slödder på 20 år som går runt i mjukisbyxor med illaluktande doft omkring sig.

Gubben dessa grabbar som lyckas hålla sig i liv vid 25 år de har gjort pengar oftast investerar dom pengarna i sina hemländer de köper villor och företag i libanon eller irak eller kanske marocko m.m Så du menar alltså att juggemaffian och naserligan är farligare än dessa? Mannen det är nya tider i den världen dessa grabbar brukade jobba för naserligan eller jugge maffian för i tiden de brukade för helvete jobba för m och k falangen som i sin tur jobbade för antagligen naser eller serbiska falanger men idag är de som var stora för ute ur spelet de kan inte göra ett skit mot araberna eller kurderna eller somalerna inte ens HA kan. Tror du nån klubb vågar neka inträde till dessa grabbar? Eller tror du att de skulle gå ut och festa utan att ha på sig finkläder?
Citera
2018-06-20, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Folk var chockade då, man tänker nog inte på att dra upp kamera när man ser flera personer bli nermejade på gatan på det sättet. Sedan kan det visst finnas något, om det inte lämnats till polisen så vågar folk kanske inte lägga ut det med risk för att bli igenkända.

Vid ett annat tillfälle när en gärningsman filmats i Malmö, var det väldigt lätt att förstå var den som filmats befunnit sig, och trots att det fanns en film så åkte ingen dit vad jag vet. Inte i nära anslutning till händelsen i alla fall.
Jag var där nere sekunder efter skottlossningen skett och det var ca 3 personer då som filmade. Samt en gubbe som skrek från fönstret att dom inte skulle filma, utan hjälpa till istället. Dom fortsatte filma. (Detta var en stund innan polisen kom på plats.)
Citera
2018-06-20, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Somalierna från stockholm har visat sig besitta våldskapitalet för en sån här grej.

Och det har varit tjafs om någon deal som gick snett där a2 blev knäppt i Tensta av DP, a2 som fö va bra vän med mekky....

säger inte att det är så men DP har redan minst 7-8 mord på sig.
Nästan alla i Dp sitter inne, så det är absolut inte dem dessutom var A2 med dp så glöm det spåret. Jag tror på folk från balkan eller fler som gått ihop
Citera
2018-06-20, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St.rock
Gubben dessa grabbar som lyckas hålla sig i liv vid 25 år de har gjort pengar oftast investerar dom pengarna i sina hemländer de köper villor och företag i libanon eller irak eller kanske marocko m.m Så du menar alltså att juggemaffian och naserligan är farligare än dessa? Mannen det är nya tider i den världen dessa grabbar brukade jobba för naserligan eller jugge maffian för i tiden de brukade för helvete jobba för m och k falangen som i sin tur jobbade för antagligen naser eller serbiska falanger men idag är de som var stora för ute ur spelet de kan inte göra ett skit mot araberna eller kurderna eller somalerna inte ens HA kan. Tror du nån klubb vågar neka inträde till dessa grabbar? Eller tror du att de skulle gå ut och festa utan att ha på sig finkläder?

HA HA HA HA.
Gå och somna om. Jag vet - du gissar.
Citera
2018-06-20, 19:11
Bannlyst
Citat:

Håller med dig helt. HA blir rädd bara genom att läsa hur iskalla mord dessa grabbarna utför.
Hatar att glorifiera sånt här skit men sanningen är det att det har ett ökänt rykte. Har svårt att tro några dörrvakter skulle neka inträde till någon krog, nattklubb. Är det något klubbägare, vakter har koll på så är det kriminella man har det på för att inte hamna i konflikt med.
Citera
2018-06-20, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Vad var han för en kille i övrigt? Var han bara en civil som råkade ha fel bror eller var även han en gangster?

Vad jag märkte av honom så var han som vilken kille som helst, ett leende på läpparna hela tiden och sjukt rolig att prata med. Farlig var han inte, den saken är säker.. hela hans stil andades mer "50-cent" än förortsgangster som har ihjäl folk..

Jag tror nog det är tvärt om, jag tror att han drog in sin lillebror i skiten för att han själv tyckte det var coolt utan att tänka på vad konsekvenserna kunde bli.
Citera
2018-06-20, 19:15
Medlem
Utdodochforkastads avatar
Citat:
Gubben dessa grabbar som lyckas hålla sig i liv vid 25 år

Jag skulle nog inte käfta emot denna person som du försöker sätta på plats.
Den användaren har betydligt bättre insyn i detta än vad du har. Onekligen! Så sitt ner i båten du.
Citera
2018-06-20, 19:16
Medlem
Citat:

Har bott i Malmö ett tag och jag kan observera att det kommer alltid någon ny jugge efter den andra har blivit mördad som styr Petar-Masovic-Nermin. Tror inte att det blir någon skillnad denna gång..

Observera att det är dessa (Jugoslaverna) som verkat styra vapenmarknaden. (Kan väll dra en pararell om att sälja spadar under en guldrush)

Rent generellt det enda juggarna behöver göra är vänta på att araberna har dödat ut varandra sedan klippa dom sista när tiden är inne.

HA har inte varit någon kraft på 20 år så jag förstår inte varför dessa skulle vara någon jämförelse.
Citera
2018-06-20, 19:17
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Vi som inte köper illegala vapen undrar över utropstecknen. Hur mycket ska en svart pistol kosta i normalfall (inkl. ammunition)?

Jag blev erbjuden att köpa en pistol för några år sedan, då snackades det om 5000-6000 kr. Det är ungefär vad en pistol kostar på den vita marknaden, dock tillkommer det ju en jädra massa kostnader och arbete för att få köpa en lagligt. Kvalitetsskillnaden lär dock vara stor, för det lär förmodligen röra sig om ett äldre östeuropeiskt vapen snarare än en högmodern Glock i kompositmaterial.

Som laglydig vapenägare var detta givetvis inte intressant, men vore jag en kriminellt belastad smågangster hade jag säkert slagit till direkt.

Edit: Jag blev lovad att 50 patroner skulle ingå i priset.
Senast redigerad av Felstavaren 2018-06-20 kl. 19:19.
Citera
2018-06-20, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JATAWS
Jag var där nere sekunder efter skottlossningen skett och det var ca 3 personer då som filmade. Samt en gubbe som skrek från fönstret att dom inte skulle filma, utan hjälpa till istället. Dom fortsatte filma. (Detta var en stund innan polisen kom på plats.)
I tråden pratas om en person som kommer i en stor bil sekunderna efter och börjar lasta in skadade på direkten såg du honom och var det så som folk säger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in