2018-06-20, 17:44
Medlem
Picamagpies avatar
https://mobile.twitter.com/PolandDaily/status/1009021754075959296
Citera
2018-06-20, 17:58
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majongq
Det här är planerat från början då GM visste att de var där inne och vänta ut dom. Sen är där motorväg efter 500m mott Lund och 300m från platsen kan man köra mot västkust vägen och sedan nånn km längre fram ut mot annan motorväg även här mot Lund och vidare mot Landskrona. Så snabba utvägar

Sant. Många har tjafsat om närheten till en polisstation. Det är ganska irrelevant faktiskt. Detta är ett ganska perfekt läge för att smita undan. De utvägar du nämner PLUS att man kan dra genom Kirseberg in på inre ringen på typ 2 minuter. Eller svänga vänster ner i hamnområdet. De kan dra i minst 5 olika riktningar innan polisen ens hinner rycka ut.
Citera
2018-06-20, 18:04
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebigeri
Jaja, det man ser av dom så otroligt hårdhudade och enl somliga nästintill övermänskliga förortsgängen är en massa tillsynes undernärda halft efterblivna ynglingar som hoppar runt på olika kukar i hopp om respekt, dom som räknas och verkligen är stridbara pga inteligens och tuffhet för dom finns och dom tjänar bra pengar men dom är lång ifrån så många som en del vill tro men det är klart, kastar man in en massa puffror i en flock efterblivna så blir ju det naturligtvis farligt, mest för dom själva vilket vi sett nu i ca 10 år och att BMC osv skulle vara sönderskjutna och bortskrämda är ju rent skitsnack, det snackas förövrigt väldigt mkt skit bland folket i orten men det ligger i sakens natur att ortens grabbar är dom starkaste och farligaste i hela världen.
Betänk nu att det vi ser här redan varit på tapeten från dag ett när bla BMC etablerade sig i Europa och då först i Frankrike " Marseille" där dom olika gängen och maffian krigade för fullt och som naturligtvis är helt ofarliga jämfört våra gäng här , lika så i Italien Spanien osv, dvs att konflikter uppstår och att folk dör är ju inte något som direkt överaskar någon i MC världen eller förortsgängen, att det finns mer eller mindre stridbara individer hos samtliga grupper vet vi ju men jag vill nämna en händelse förra året som jag inte lyckats hitta ett skit om någonstans på här FB eller någon annanstans för den delen och som jag trodde skulle leda till något otäckt, det hela började med att några ynglingar från orten åkte lite utanför och rånade en grabb på hans scoter samt slog honom hyffsat, näsan och ett par tänder rök tydligen, han var tydligen lillebror till någon i BMC, dagen efter på torget i orten befann sig åtminstånde hälften av dom tunga som styr och ställer samt ca 20 till av ordinarie ynglingarna när BMC kommer med 5 man in på torget, jag har fanimej aldrig sett folk springa så fort, några av dom "tunga" valde att stå kvar men dom var fanimej inte kaxiga och scotern lämnades enl folk tillbaks sen var det enl vad som sades 2st från orten som fick riktigt med spö av sin egna, om det sista är sant vet jag inte men det var snacket som gick, det första såg jag med egna ögon.

Är det inte även så att Bandidos och X-team har massa medlemar som från början kommer från förorten?
Mehdi Sayeed som sägs vara sergeant at arms för BMC i Europa, och som är en av de kändaste ledarna(eller medlemmarna), är ju också från förorten. Skjutningarna som ägde rum i förorten Biskopsgården för något år sedan... där hade ju en del av dem inblandade bakgrund inom X-team..
Jag skulle ju kunna tänka mig att gubbar som Mehdi har en hel del "tunga" kontakter i Göteborgs förorter.

Dem 5 som kom där, var dem svenskar? Och hur såg dem ut, var det stora bolatorskar?
Senast redigerad av kungarolf 2018-06-20 kl. 18:10.
Citera
2018-06-20, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prideordie
Helt utrotade blev dom ej, Mekawi familjen har alltid haft tillgång till vapen och det är allt som behövs när två av dina bröder blir dödade. Trodde själv först detta var hämnd från albanernas sida men icke, har fått det bekräftat av ett par nära vänner.

Stor respekt till Maysem Mekawi synd bara att han inte lyckades plocka Mekky snorungen.

Haha kompis sluta skylla på en oskyldig stackare som har lämnat det kriminella bakom sig... Maysem har inte de resurser eller kapital till att utföra detta!

Sluta snacka strunt och kom med riktig info istället för att säga att du bara fått höra av ett par vänner
Citera
2018-06-20, 18:06
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetskarsigmedIsis
Jättekonstigt idag att sådana herrar som dessa kan tjäna sitt uppehälle på detta sätt, alltså knarkokitum till salu dagligen, och ändå kunna sitta och häcka på caféet

Att de kan tjäna feta cash på droghandel är inte särskilt konstigt. Och vi har sett flera tidigare exempel på döda "gangsters" som tjänade miljoner. Vad jag undrar är: vem för in drogerna i landet? Är dessa Nermin, Mekky, Nicola och alla andra babbar som nämns de riktiga importörerna eller är de bara återförsäljare? Om så, vilka är de riktiga krafterna bakom? De frågar jag mig.
Citera
2018-06-20, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie

Oj! Där fick ”Sverigebilden” sig en törn
Citera
2018-06-20, 18:10
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockmachine
Såg nu att nyheten inte ens är kvar?! Vad fan är det som händer? Är 5 skjutna 3 döda inte längre nyheter? Fy för fan vad vi är illa ute....

Det är resultatet av "agendasättande nyheter", som Wolodarski rakt ut erkänt de sysslar med. Detta dåd passar inte agendan. Hade det varit en svenne som kukade ur och sköt ihjäl 3 ensamkommande hade det varit första sidan veckor framgent.

Du kan inte läsa slemsajter som DN och tro det är nyheter eller information till allmänheten som är deras prio #1. Deras prio är agendan, och deras agenda är att multiculti=bra!
Citera
2018-06-20, 18:17
Medlem
FelGuds avatar
https://ibb.co/msqFPd

Här är bild på brottsplatsen och blommhavet samt bilder på de fina malmö pojkarna...
Citera
2018-06-20, 18:22
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Händelseförloppet - är det diskuterat? Hur kommer det sig att minst 6 personer står utanför kafeet - och röker eller? Eller är de på väg därifrån - Samlad trupp - Är de inte vaksamma?
Och plötsligen dyker de upp en bil. Eller Har mördarbilen stått och väntat? Är det inte genomfartsled där?
Och den omtalade polisstationen - var det en sådan kiosk som bemannas några timmar i veckan?

Det är tvåfilig innerstadsväg med refug i mitten och går rätt bra att stå obemärkt och vänta typ 100 meter bort. Vad gäller polisen så är det mer en myndighetsbyggnad och där är varken mer eller mindre chans för polisbevakning på stället än på något annat ställe i stan. Sen byggnaden där cafét ligger får fasaden reparerad så där är byggnadsställningar runt hela brottsplatsen.

Flyktvägarna är i princip perfekta. Många och snabba.

Min feeling är att det är ett jävligt bra ställe för en drive by OM man vet att de man avser skjuta är där och ungefär när de kan tänkas komma ut. Annars ett rätt dåligt ställe, man kan inte köra förbi om och om igen och hoppas finna offren i rätt läge.

Skyttarna måste haft någon slags spaning, antingen en infiltratör inne på stället eller en spanare i korsningen på andra sidan gatan och även i det senare fallet måste de ha vetat eller åtminstone anat att offren var där just då.

Vilket också talar emot spekulationen om "inflygna mördare". Detta krävde lokalkännedom.
Citera
2018-06-20, 18:25
Medlem
Westerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Polackerna kan inte förstå hur den hör typen av dåd kan ske i Sverige. Landet utmålats som en idyll i decennier. Hade ett sånt här dåd skett där så hade det varit en förstasidesnyhet en månad i sträck. Här är det redan sopat under mattan...
Citera
2018-06-20, 18:27
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Det jag tycker är märkligt är att det inte finns mer bilder eller filmer från tiden runt händelsen... 3 personer skjuts ihjäl i centrala Malmö, borde ju finnas massor av människor i närheten som kunde ha filmat och tagit lite bilder med mobilerna

Det är nära centrala Malmö men inte direkt ett ställe med mycket gångtrafik. Det är en korsning mellan Östergatan och Drottninggatan som båda är mer bilgator. Och som tidigare sagt, det är nära centrum men ändå lika nära de större utfartsvägarna ur stan - Malmö är jävlig kompakt. I just detta område är jag inte förvånad man kan tömma ett magasin eller två utan att bli filmad.
Citera
2018-06-20, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MalmoPolis
Fel teori.
Det är inte lilla chicago här

Hur tror du då att de säljer droger? Spelar väll ingen roll om det är chicago eller malmö när det handlar om att sälja droger? klart att de använder kontantkorts mobiler som inte går att spåra och har kunder som de inte känner.. Dock vet jag inte om morden här handlar om detta. Jag tror iaf inte att de gör de för ledarna håller ofta inte på med detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in