Citat:
HA är idag mer som företag som sköter sitt. Det är inte som för 20 år sedan när ungdomar ville gå med i MC gäng. Dom växer inte längre. Dom styr i lite mindre orter. Nej tyvärr stämmer det. Redan för flera år sedan miste MC gängen kontrollen över Sverige. Även i Köpenhamn har HA tvingats ut till Amager som är en stadsdel med lite mindre invandrare. Tittar du på t.ex Bandidos i Skåne är det mest blattar. Helt annorlunda från Danmark. Lite rörigt.
HA är idag mer som företag som sköter sitt. Det är inte som för 20 år sedan när ungdomar ville gå med i MC gäng. Dom växer inte längre. Dom styr i lite mindre orter.
Sen vill jag påpeka att inte alla chapters är super lojala. Om Sverige inte kan ta hand om sin del så ses dom som svaga. Folk flyger inte in flera tusen från andra länder och hjälper till. Det funkar inte så.
När det gäller östeuropeiska länder så är invandrare för lite i antal för att sätta emot. Även i Sverige misshandlades och mördades invandrare kraftigt i början. Strength comes in numbers.
Dom existerar iofs men är inte så stora på kartan längre. Det är nya MC gäng som är attraktiva nu dom Satudarah, Black Jackets osv. Dessa är typ packade med blattar. Nya tider.
HA är idag mer som företag som sköter sitt. Det är inte som för 20 år sedan när ungdomar ville gå med i MC gäng. Dom växer inte längre. Dom styr i lite mindre orter.
Sen vill jag påpeka att inte alla chapters är super lojala. Om Sverige inte kan ta hand om sin del så ses dom som svaga. Folk flyger inte in flera tusen från andra länder och hjälper till. Det funkar inte så.
När det gäller östeuropeiska länder så är invandrare för lite i antal för att sätta emot. Även i Sverige misshandlades och mördades invandrare kraftigt i början. Strength comes in numbers.
Dom existerar iofs men är inte så stora på kartan längre. Det är nya MC gäng som är attraktiva nu dom Satudarah, Black Jackets osv. Dessa är typ packade med blattar. Nya tider.
Dom existerar iofs men är inte så stora på kartan längre. Det är nya MC gäng som är attraktiva nu dom Satudarah, Black Jackets osv. Dessa är typ packade med blattar. Nya tider.[/quote]
Kliv ur bubblan, både BMC och HA expanderar växer och frodas både i öst och väst och är fler än någonsin så jag förstår inte vad du babblar om, BMC i synnerhet som växer ojämförligt snabbast och mest av alla klubbar, sen är det ju mkt riktigt så att dom olika chapters sköter sig själva och sin ekonomi osv men dom måste ju följa dom bylaws som gäller och gemensamt för så vitt jag vet alla klubbar är ju att man backar varandra vid behov och skickar folk om det behövs och så har det alltid fungerat, det är ju liksom det fundamentala med hela konceptet och dom skulle för länge sedan varit utrotade om det inte vore så både av staten och alla andra man krigat med genom åren, i USA drogkarteller, mexikanska maffian, maffian, Blods, Crips mm och inte minst MC klubbarna mot varann både i USA och europa men ändå växer dom i antal på alla kontinenter utom Afrika Vad gäller Saturdarah så består dom av en nästan identisk etnisk mix som BMC med den stora skillnaden att SMC har öppet hus för Bsfolk från andra klubbar och att merparten av deras medlemmar verkar efterblivna och inte platsar i bla BMC, i antal sett är SMC mkt små om man jämför men dom har jobbat hårt för att befästa sig i framförallt Holland, så till den milda grad att dom där nu blivit förbjudna, i övriga EU är dom närmast obefintliga och ses inte som något direkt hot, med det sagt ser ju alla att mindre lokala konflikter mellan BMC/HA och SMC blossar upp då och då.
Förövrigt så har jag för skoj skull letat efter någon förort typ Rinkeby Rosengård Angered Biskopsgården som har något chapter men har inte lyckats hitta något, i hela världen, finns inte och verkar inte funnits heller, nästan uteslutande finns man geografiskt i fristående hus i utkanterna eller i industriområden och så har det med få undantag alltid varit i hela världen.