2018-06-20, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiDDi
Nej tyvärr stämmer det. Redan för flera år sedan miste MC gängen kontrollen över Sverige. Även i Köpenhamn har HA tvingats ut till Amager som är en stadsdel med lite mindre invandrare. Tittar du på t.ex Bandidos i Skåne är det mest blattar. Helt annorlunda från Danmark. Lite rörigt.

HA är idag mer som företag som sköter sitt. Det är inte som för 20 år sedan när ungdomar ville gå med i MC gäng. Dom växer inte längre. Dom styr i lite mindre orter.

Sen vill jag påpeka att inte alla chapters är super lojala. Om Sverige inte kan ta hand om sin del så ses dom som svaga. Folk flyger inte in flera tusen från andra länder och hjälper till. Det funkar inte så.

När det gäller östeuropeiska länder så är invandrare för lite i antal för att sätta emot. Även i Sverige misshandlades och mördades invandrare kraftigt i början. Strength comes in numbers.

Dom existerar iofs men är inte så stora på kartan längre. Det är nya MC gäng som är attraktiva nu dom Satudarah, Black Jackets osv. Dessa är typ packade med blattar. Nya tider.
HA är idag mer som företag som sköter sitt. Det är inte som för 20 år sedan när ungdomar ville gå med i MC gäng. Dom växer inte längre. Dom styr i lite mindre orter.

Sen vill jag påpeka att inte alla chapters är super lojala. Om Sverige inte kan ta hand om sin del så ses dom som svaga. Folk flyger inte in flera tusen från andra länder och hjälper till. Det funkar inte så.

När det gäller östeuropeiska länder så är invandrare för lite i antal för att sätta emot. Även i Sverige misshandlades och mördades invandrare kraftigt i början. Strength comes in numbers.

Dom existerar iofs men är inte så stora på kartan längre. Det är nya MC gäng som är attraktiva nu dom Satudarah, Black Jackets osv. Dessa är typ packade med blattar. Nya tider.[/quote]
Kliv ur bubblan, både BMC och HA expanderar växer och frodas både i öst och väst och är fler än någonsin så jag förstår inte vad du babblar om, BMC i synnerhet som växer ojämförligt snabbast och mest av alla klubbar, sen är det ju mkt riktigt så att dom olika chapters sköter sig själva och sin ekonomi osv men dom måste ju följa dom bylaws som gäller och gemensamt för så vitt jag vet alla klubbar är ju att man backar varandra vid behov och skickar folk om det behövs och så har det alltid fungerat, det är ju liksom det fundamentala med hela konceptet och dom skulle för länge sedan varit utrotade om det inte vore så både av staten och alla andra man krigat med genom åren, i USA drogkarteller, mexikanska maffian, maffian, Blods, Crips mm och inte minst MC klubbarna mot varann både i USA och europa men ändå växer dom i antal på alla kontinenter utom Afrika Vad gäller Saturdarah så består dom av en nästan identisk etnisk mix som BMC med den stora skillnaden att SMC har öppet hus för Bsfolk från andra klubbar och att merparten av deras medlemmar verkar efterblivna och inte platsar i bla BMC, i antal sett är SMC mkt små om man jämför men dom har jobbat hårt för att befästa sig i framförallt Holland, så till den milda grad att dom där nu blivit förbjudna, i övriga EU är dom närmast obefintliga och ses inte som något direkt hot, med det sagt ser ju alla att mindre lokala konflikter mellan BMC/HA och SMC blossar upp då och då.
Förövrigt så har jag för skoj skull letat efter någon förort typ Rinkeby Rosengård Angered Biskopsgården som har något chapter men har inte lyckats hitta något, i hela världen, finns inte och verkar inte funnits heller, nästan uteslutande finns man geografiskt i fristående hus i utkanterna eller i industriområden och så har det med få undantag alltid varit i hela världen.
Citera
2018-06-20, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Något annat som också talar för det är dels hänsynslösheten men framförallt så finns det ytterst få, om någon undantaget HA i Malmö som hade vågat ge sig på dom 6-7 farligaste (kanske) gängmedlemmarna i staden utan att vara rädd för repressalier.

Detta känns inte så HA att meja ner så här öppet. De jobbar lite mer i det tysta.

Jag sätter en tusing på att Mekawi-lägret ligger bakom detta. Hänsynslösheten talar för att det är überpersonligt och Maysem har ju liksom förlorat sina 2 bröder, han känner nog att han inte har något att förlora.
Citera
2018-06-20, 13:18
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Föräldrarna har enligt min mening ett stort ansvar för hur deras söner utvecklats. Man blir inte grovt kriminell gängmedlem/-sympatisör av en slump. En stor del av förklaringen ligger troligen i uppfostran och i den kultur och värderingar de skolats in i under uppväxten, av föräldrarna.

F.ö. önskar jag inte att föräldrarna till de båda döda ska lida. Det är egalt för mig om de lider eller inte. Jag önskar dock att de ska sluta utgöra en belastning och kostnad för det svenska samhället. De har redan kostat oss åtskilligt, framför allt genom sönernas kriminalitet. Nu kostar de oss ytterligare i form av sjukvård. Det bästa hade naturligtvis varit om de, tillsammans med övriga barn/familjemedlemmar, tagit sitt pick och pack och återvänt till sitt ursprungsland. I brist på detta får man helt enkelt hoppas att de dör.

Håller med till fullo, försökte med en ovanlig tanke att låtsas ha medkänsla men den gick bort direkt. Tyvärr är det väl så att dessa är "svenskar" redan eller?
Citera
2018-06-20, 13:19
Medlem
FluffsterBunnys avatar
Citat:
Mina källor säger att dom skadade men överlevande två stycken (talbara) uppenbarligen inte har någon som helst aning vem som gjorde detta.
Dom har pratat om motorcykelgäng, hämnd för föregående dåd, Rosengårdsfolk, zigienare ifrån Helsingborg, somalier ifrån stockholm med mera.

Detta tyder i sådanafall på

A) Någon som inte alls har med dådet att göra kan bli utpekad/misstänkligjord och få betala priset
B) Det blir inga hämndaktioner,kedjereaktion eller krig då dom helt enkelt inte vet om förövarna ens bor i Sverige.

intressant!

C) De vet mycket väl vem som ligger bakom men pladdrar ovidkommande saker för att senare kunna ta ut hämnd på de skyldiga själva.

Mvh
/F
Citera
2018-06-20, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FluffsterBunny
C) De vet mycket väl vem som ligger bakom men pladdrar ovidkommande saker för att senare kunna ta ut hämnd på de skyldiga själva.

Mvh
/F

Detta.

Den här massakern har stora likheter med Vår krog och Bar händelsen. Även då spekulerades om inhyrda torpeder osv, men det visade sig vara de svurna fienderna. Förövrigt, så många som drabbats av Mekky-gänget, folk i Malmö kan ju ha tröttnat rejält och planerat detta länge. Men det är mindre troligt, inte hänger vän Malmös gangsters med golaren Maysem (om det är han som är GM, vilket jag tror)
Citera
2018-06-20, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catulla
Blodgrupper kan inte blandas.

Stämmer inte. A kan ta A och O. B kan ta B och O. AB kan ta A, B, O eller AB. Med andra ord alla kan ta O. Utom för små barn där det är ett annat system.
Senast redigerad av Sillastrypar-rens 2018-06-20 kl. 13:39.
Citera
2018-06-20, 13:39
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Stämmer inte. A kan ta A och O. B kan ta B och O. AB kan ta A, B, O eller AB. Med andra ord alla kan ta O. Utom för barn där det är ett annat system.

Rätt sjukt att de kämpar för att inte bli en del av samhället men får blod av vad jag misstänker hobbykristna svenskar. Det måste vara haram om de är muslimer..
Citera
2018-06-20, 13:42
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Ja det är hemskt hur samhället har förfallit i våldtäkter och mördande, och NU denna senaste oerhörda våldsorgie på öppen gata i Malmö, hur kan vi ha tillåtit Sverige förfalla på detta sätt?
Så sorgligt att höra Morgan Johansson stå och hävda att denna långt gångna kriminella utveckling går att vända, om inte ännu mer sorgligt att höra poliser(!) stå och hävda att allmänheten inte behöver känna någon oro... verkligen sorgligt.

Framtiden ser onekligen mycket mörk ut.
Senast redigerad av E-R-N-S-T 2018-06-20 kl. 13:47.
Citera
2018-06-20, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetskarsigmedIsis
Håller med till fullo, försökte med en ovanlig tanke att låtsas ha medkänsla men den gick bort direkt. Tyvärr är det väl så att dessa är "svenskar" redan eller?

Sannolikt är de väl svenskar i betydelsen svenska medborgare. Tyvärr.

Och medkänsla är förstås egentligen något positivt. Men för min del har medkänslan tagit slut när det gäller grovt kriminella, icke integrerbara babbar.
Citera
2018-06-20, 13:45
Medlem
Tack så mycket för alla gratulationer❤️❤️❤️.....
Tre underbara människor har gått bort.
Två familjer som sörjer.
Flera hundra personer som gråter.
Denna staden är infekterad.
Allt vi har är minnet kvar av er och tack för dom och ni är på bättre plats nu.
All styrka till familjerna🙏🏽❤️❤️❤️

Hong Nemo
Citera
2018-06-20, 13:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Tack så mycket för alla gratulationer❤️❤️❤️.....
Tre underbara människor har gått bort.
Två familjer som sörjer.
Flera hundra personer som gråter.
Denna staden är infekterad.
Allt vi har är minnet kvar av er och tack för dom och ni är på bättre plats nu.
All styrka till familjerna🙏🏽❤️❤️❤️

Hong Nemo
Är det från Facebook?
Citera
2018-06-20, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Detta känns inte så HA att meja ner så här öppet. De jobbar lite mer i det tysta.

Jag sätter en tusing på att Mekawi-lägret ligger bakom detta. Hänsynslösheten talar för att det är überpersonligt och Maysem har ju liksom förlorat sina 2 bröder, han känner nog att han inte har något att förlora.

Det är ca 20 år sedan HA och liknande var aktuella i saker som detta och inte ens då var det såhär omfattande. Mytbildning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in