2018-06-20, 10:01
Medlem
Poland Daily

@PolandDaily
21 timför 21 timmar sedan
Mer
The police in #Malmo #Sweden has held a press conference after yesterday's mass shooting.

A third man has died & a fourth man is still fighting for his life.

2 more are wounded but will survive.

The three dead are:
The two brothers Chadi & Nabil Abdallah
18 year old Omar Abadi
Citera
2018-06-20, 10:10
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
Hade de varit på internet kaffet innan och spelat? Eller vaddå.. Lite komiskt asså..

Det stod i aftonbladet eller expressen att det var en samlingspunkt för något av de där falangerna som finns i malmoe. De hade tidigare nån biljardhall men att det nu brukar vara ett ställe där de umgicks. Antar att ägaren eller nån som jobbar där är en vän
Citera
2018-06-20, 10:22
Medlem
Man får väl hoppas att polisen samlat in information om besökare ,trafiken,registernummer ect. utanför akuten för nu ska väl vapen fram från sina gömmor..
Citera
2018-06-20, 10:23
Medlem
GW ger en möjlig förklaring till vad som kan ha triggat kulutlösningen:

"– Det kan vara så att man har fel färg på mössan eller uttryckt sig nedsättande om en kusin"

https://www.expressen.se/kvallsposten/leif-gw-om-vad-som-utloste-skjutningarna/
Citera
2018-06-20, 10:25
Medlem
Ägaren eller en av ägarna till internetcafeet heter Zi*d *l-Ied*ni.
* = a

Enskild firma i alla fall.
https://www.allabolag.se/850109PPIH/galaxy-cybercafe
Vem är han?
Senast redigerad av Twia 2018-06-20 kl. 10:28.
Citera
2018-06-20, 10:25
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
GW ger en möjlig förklaring till vad som kan ha triggat kulutlösningen:

"– Det kan vara så att man har fel färg på mössan eller uttryckt sig nedsättande om en kusin"

https://www.expressen.se/kvallsposten/leif-gw-om-vad-som-utloste-skjutningarna/

De där jävla bakåtvända kepsarna som folk envisas att ha borde rendera i ett och ett annat massmord helt klart... Väldigt konstig anledning till att skjuta men fan vet jag, jag är inte babbe så tänker annorlunda.
Citera
2018-06-20, 10:32
Medlem
Tror inte man ska överdriva den eventuella röran och hämnd som detta kan ge. Det var ett hårt slag mot de som drabbades och garanterat är att de överlevande är i viss chock. Visst det kan säkert bli replik, men tror helt enkelt på att kraften och längden i en konflikt inte behöver vara så som intervjuer i media beskriver eller som en del påstår.

Sen ska det bli intressant att se om det finns substans i ryktet att de som blev skjutna har lämnat indirekta uppgifter genom att anhöriga har berättat för polisen vad de sagt. Det ska väl vara om någon av de som avlidit hunnit med det innan de dog kanske, eller förvisso någon som inte är nämnvärt skadad, men det känns som mindre troligt kanske. Återstår att se om det kan stämma och det blir gripanden som Undrande87 skrev igår.
Citera
2018-06-20, 10:33
Medlem
Lian.Vendls avatar
Ett par frågor till er med insyn: Var det bara dessa sex ur grupperingen som befann sig på internetcafeet? Eller fanns det fler på platsen som ej träffades eller ej kommit ut från cafeet vid tiden för skottlossningen? Isåfall undrar jag vilka fler ur grupperingen som befann sig på platsen?
Citera
2018-06-20, 10:36
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Ett par frågor till er med insyn: Var det bara dessa sex ur grupperingen som befann sig på internetcafeet? Eller fanns det fler på platsen som ej träffades eller ej kommit ut från cafeet vid tiden för skottlossningen? Isåfall undrar jag vilka fler ur grupperingen som befann sig på platsen?

Som jag förstod de så blev de skjutna utanför och inte inne på internetcaféet. Antar att det iaf var nån som jobbar där inne men då jag inte har en kännedom om hur det ser ut så kan de som spelar sitta en våning ner eller upp eller längre bak och inte vara i riskzonen.
Citera
2018-06-20, 10:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det sköts även i Landskrona igår. Om det är relaterat till Malmö har jag ingen aning om, men helt omöjligt är det ju inte.
https://www.hd.se/2018-06-19/larm-om-skottlossning-vid-brak-i-landskrona
Citera
2018-06-20, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl

Fanns fler än dessa 6 som befann sig där inne men dådet skedde utanför.

Däremot så fungerar både detta internetcafeét och det på Södervärn (ni vet den mittemot Södervärns krog) men även den vid Seved/Heleneholm (bredvid Friskis/Myrorna) som någon form av plats för dessa olagligheter. Man röker gräs friskt utanför, man säljer tramadol där inne, man gör upp affärer.
Jag förutsätter att snuten bevakar dessa.

PS : Nu fattar man att dessa politiska "Vi kommer att ha fler poliser" inte kommer att hjälpa ett skit. Mitt i Malmö, 20.00 på typ en av dom mest trafikerade gatorna 30 meter ifrån polishuset pepprar man ihjäl 4 personer och polisen har inte ens tagit in någon på förhör. Det säger en hel del.
Citera
2018-06-20, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prideordie
Detta stämmer.
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Låter som du har mer koll än de flesta här. Känner du dessa personer?

Då kanske GM redan har lämnat landet, när uppdraget är slutfört.

Citat:
Ursprungligen postat av MalmoPolis
Hämndaktion för:
Akram mekawi
Maysem mekawi
Dodo mekawi

Gm: en släkting från irak bagdad nått sånt

Detta stämmer.

Jag tror inte detta stämmer , då borde de bara klippt Mekky och inte missat honom. Nu var det en statement mot allihopa. En våldsvåg skulle inte bryta ut om det bara handlade om familjen Mekawi. Vilka ska ingå i den? Mamman och systern, ska farbröder från Irak komma hit varje vecka? Fb används mest av allt för att lägga ut falska spår, se bara tråden om mordet på Akram. Jag tror att det är större fiskar som simmar här men vi får väl se...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in