2018-06-19, 21:31
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det verkar som dom har det rörigt på huset.
Kan ju inte vara den bästa av arbetsmiljöer, gynnar säkert inte
kreativt tänkande.

Joda, du svarade

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Den infallsvinkeln har inte kommit på tal så jag har ingen vetskap om det.

Aha, där ser man! Förstår att mina svar kanske kan verka motsägelsefulla men just det jag beskrivit idag kopplade jag inte till din fråga första gången. Jag måste ha slarvläst ditt inlägg då och lagt vikt på just spänningar mellan åklagaren och polisen. Jag har inte hört ett knyst om åklagaren.
Senast redigerad av LimeTime 2018-06-19 kl. 21:34.
Citera
2018-06-19, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Du förstår jag hur du menar! Ursäkta att jag är lite trögtänkt 😌. Det jag ville få fram var i alla fall att hon var borta på morgonen utan att barnen visste var hon var.
Vet du hur ofta det hände att hon lämnade barnen på natten?

Barnen vaknade ibland på natten och visste inte var hon var. Så det hände flera gånger. Det ska ha varit en utav anledningarna till anmälningar. Huruvida hon varit borta om morgnar vet jag inte men kan kolla upp det. Nu kom hon ju inte tillbaka fast vardag med skola och jobb rullade igång, hon svarade inte på mobilen heller.
Citera
2018-06-19, 21:39
Medlem
Citat:
Tack! Enligt uppgift till Metro alltså... Polisen verkar vara förtegen kring motivet i samma artikel så frågan är var de fått sin uppgift ifrån?

Metro skriver svartsjuka som motiv torsdagen den 17 maj. Då går polisen också ut med försvinnandet (minus namn och bild). Men SD plockas in redan tisdagen den 15 maj. Alltså samma dag som anhöriga kontaktar polisen. Jag gör således tolkningen att anhöriga tipsat om svartsjukemotivet.
Citera
2018-06-19, 21:42
Medlem
LimeTimes avatar
https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/springare-om-wesstrom-fallet-omdomeslost-riskera-hela-mordutredningen

Från artikeln i NA:

”Det finns en del kritik mot hur utredningen kring mordet på Lena Wesström har skötts, bland annat att kroppen hittades först efter fyra dagar och då bara hundra meter från hennes hem. Vad säger du om det?

– Jag håller med om den kritiken och vi har framfört den internt. I början handlade det om en förvunnen person och det sköts av en annan organisation som vi inte hade något med att göra. Men man utgår ju ifrån att de börjar vid brevlådan och sedan söker av området meter för meter, det trodde i alla fall vi i vår enfald, säger Peter Springare.”
Citera
2018-06-19, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
1. Lena gick ibland ut om nätterna utan att meddela barnen.
4. Enligt NA var dörren olåst, inte öppen (som på glänt eller vidöppen)
Om den har motorlås låser den direkt, alltså stod den minst på glänt?!
Citera
2018-06-19, 21:44
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
När gick polisen ut med att svartsjuka låg bakom?

Angående människorov, att personen inte försvunnit frivilligt, så tänker jag att det fanns flera faktorer i fallet Lena som gjorde att det klassades som det:
1. Barnen var lämnade i huset och hon hade inte meddelat att hon skulle ut.
2. Yngsta barnet fyllde år och det fanns planer för dagen.
3. Hon gick inte att nå.
4. Dörren var olåst.
5. Hennes personliga tillhörigheter (förutom mobilen) fanns kvar i bostaden.
6. Lena har inte en historia av att försvinna.
7. Hon var en skötsam medborgare, med familj, bostad och arbete. Inget känt missbruk eller kriminalitet.
(8. Halvinslagna paket i bostaden?).
(9. Den sista kontakten som någon hade med Lena avbröts plötsligt?).

Bra sammanfattat ✨
Citera
2018-06-19, 21:46
Medlem
Citat:
Metro skriver svartsjuka som motiv torsdagen den 17 maj. Då går polisen också ut med försvinnandet (minus namn och bild). Men SD plockas in redan tisdagen den 15 maj. Alltså samma dag som anhöriga kontaktar polisen. Jag gör således tolkningen att anhöriga tipsat om svartsjukemotivet.
Plockades inte han in under onsdagen?
Citera
2018-06-19, 21:46
Medlem
Citat:
Aha, där ser man! Förstår att mina svar kanske kan verka motsägelsefulla men just det jag beskrivit idag kopplade jag inte till din fråga första gången. Jag måste ha slarvläst ditt inlägg då och lagt vikt på just spänningar mellan åklagaren och polisen. Jag har inte hört ett knyst om åklagaren.

Man har lite brådis ibland, allrahelst när man ska läsa ikapp.

Det är beklämande det som sker nu men samtidigt får vi veta lite mer.
Missnöjet verkar ju mer eller mindre enormt, att det påverkar deras
arbetsprestation är glasklart, det är rent förjävligt.
Citera
2018-06-19, 21:49
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Barnen vaknade ibland på natten och visste inte var hon var. Så det hände flera gånger. Det ska ha varit en utav anledningarna till anmälningar. Huruvida hon varit borta om morgnar vet jag inte men kan kolla upp det. Nu kom hon ju inte tillbaka fast vardag med skola och jobb rullade igång, hon svarade inte på mobilen heller.

Så otryggt för barnen... Alla vinklar och vrår som framkommer om människor när något sånt här fasansfullt händer. Ju mer man gräver desto djupare och mörkare blir det. För alla inblandade.
Citera
2018-06-19, 21:49
Medlem
Citat:
Andra tidningar hänvisar till Metro gällande svartsjukemotivet så det är förmodligen anhöriga eller vänner som tipsat om detta. Jag kör en spekulation: geocache'vänner' i sthlm har tipsat?
Han drog ju till Norge, hans flickvän var ju bara borta...
Citera
2018-06-19, 21:56
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Man har lite brådis ibland, allrahelst när man ska läsa ikapp.

Det är beklämande det som sker nu men samtidigt får vi veta lite mer.
Missnöjet verkar ju mer eller mindre enormt, att det påverkar deras
arbetsprestation är glasklart, det är rent förjävligt.

Exakt så 😊
Det skulle vara en skandal och så jävla rättsOsäkert om mordet på Lena förblir olöst på grund av pajkastning i korridorerna.
Citera
2018-06-19, 21:59
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Någon planterade det, media vattnade.
Känns nästan planlagt och vi vet ju alla var fokus har varit.
Jag kan inte släppa att om SD är skyldig så har han väntat i ett och ett halvt år. Känns fel. Han är impulsiv och ogenomtänkt, kan han planera under så lång tid?

Du menar att någon vän eller anhörig vill flytta fokus från sig själv och därför planterar detta frö? Någon särskild i åtanke?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in