2018-06-19, 16:24
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag förstår inte riktigt vad du vill säga. Menar du att det finns skäl att misstänka SD? Och vad skulle det i så fall vara menar du?

Jag menar precis det som jag skriver. Om det inte finns något överhuvudtaget som pekar på en viss person är inblandad så blir denne inte skäligen misstänkt. Du kan läsa på nätet vad som krävs för skälig misstanke, om du är osäker.
Citera
2018-06-19, 16:25
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Jag förstår inte riktigt vad du vill säga. Menar du att det finns skäl att misstänka SD? Och vad skulle det i så fall vara menar du?

SD är fortfarande skäligen misstänkt av TR, det är ju inte den som byts ut.

Hade nuvarande spaningsledig gjort sitt jobb hade SD kanske varit sannolikt misstänkt i stället.
Citera
2018-06-19, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filterbubbla
Bara dagar efter att kvinnan anmälts försvunnen reste Peter Springare på semester. Enligt uppgifter hade man fattat beslut att inte vidta några ytterligare planerade utredningsinsatser.

Detta har väckt skarp kritik inom polismyndigheten, vilket nu alltså leder till att Peter Springare får gå.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-intern-kritik-utredare-for-kvinnomord-petas

Det verkar som man vill åtala Springare för tjänstefel. Polisledningen har försökt komma åt Springare i flera års tid efter att han skrivit lite för mycket på sociala medier.

Helt korrekt att Springare byts
ut. Har samma misstro som GW äger mot honom i någon spaningsledande funktion för mordutredningar.
Citera
2018-06-19, 16:27
Medlem
Vi kanske får dras med kärringen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-intern-kritik-utredare-for-kvinnomord-petas

Citat:
Samtidigt har två anhöriga till den man som är misstänkt för mordet klagat på att polisen tagit deras tillhörigheter i beslag. Det handlar bland annat om en dator och beslag som polisen gjort i en sommarstuga.

Nu kommer Örebro tingsrätt ta ställning till om beslagen ska hävas.

De har klagat på beslagen och jag motsatte mig det, säger åklagaren Åsa Hiding.

De anhöriga ville inte kommentera saken i media
Citera
2018-06-19, 16:30
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag menar precis det som jag skriver. Om det inte finns något överhuvudtaget som pekar på en viss person är inblandad så blir denne inte skäligen misstänkt. Du kan läsa på nätet vad som krävs för skälig misstanke, om du är osäker.
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
SD är fortfarande skäligen misstänkt av TR, det är ju inte den som byts ut.

Hade nuvarande spaningsledig gjort sitt jobb hade SD kanske varit sannolikt misstänkt i stället.
Ok, jag missförstod. Jag trodde att ni själva ansåg att det rent faktiskt finns skäl att misstänka honom.
Citera
2018-06-19, 16:30
Medlem
sommarljums avatar
HDs dator?

"Samtidigt har två anhöriga till den man som är misstänkt för mordet klagat på att polisen tagit deras tillhörigheter i beslag. Det handlar bland annat om en dator och beslag som polisen gjort i en sommarstuga.

Nu kommer Örebro tingsrätt ta ställning till om beslagen ska hävas."

Citera
2018-06-19, 16:34
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/manga-vittnar-i-jakten-pa-lena-wesstroms-mordare/

Inte konstigt att man inte kommer någonstans då man inte ens arbetar för fullt och har en spaningsledare som heter Springare. Ju längre tiden går ju sämre möjligheter. Att dom hade US resenären inne några timmar måste betyda att han absolut inte hade med det här att göra för skulle det vara så är dom ganska rökta på polisen i Örebro. Inga direkta läckor heller och inga mediauppgifter som har något intressant utan som det ser ut står dom och stampar på en fläck bara. Dags att kalla in Riksmordsgruppen kanske innan veranda spår kallnar.

Citat:
Polisens spaningsledning sparkas från Lenafallet
Enligt uppgift till tidningen är det utredningschef Jonas Rydén och biträdande spaningschef Peter Springare som får lämna sina uppdrag i fallet.
https://www.expressen.se/nyheter/polisens-spaningsledning-sparkas-fran-lenafallet/

Inkompetenta poliser som Springare får kicken från utredningen. Precis som jag tidigare skrivit angående spaningsledaren så dög han inte till att utreda mord.
Citera
2018-06-19, 16:36
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ok, jag missförstod. Jag trodde att ni själva ansåg att det rent faktiskt finns skäl att misstänka honom.

Jag kan inte svara på vad den andre du citerade anser, men jag anser att det finns skäl att misstänka honom just för att han är skäligen misstänkt.
Citera
2018-06-19, 16:36
Medlem
Cocinellas avatar
De här hundarna som undersökte SD:s trädgård dagen innan han försattes på fri fot, man skulle kanske kunna tycka att de borde varit där betydligt tidigare i utredningen.

Känns nästan som om de snålat helt enkelt med resurser, ungefär som att de inte gjort sitt yttersta från början.
Citera
2018-06-19, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
HDs dator?

"Samtidigt har två anhöriga till den man som är misstänkt för mordet klagat på att polisen tagit deras tillhörigheter i beslag. Det handlar bland annat om en dator och beslag som polisen gjort i en sommarstuga.

Nu kommer Örebro tingsrätt ta ställning till om beslagen ska hävas."

JG hade en sommarstuga vill jag minnas.
Citera
2018-06-19, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
De här hundarna som undersökte SD:s trädgård dagen innan han försattes på fri fot, man skulle kanske kunna tycka att de borde varit där betydligt tidigare i utredningen.

Känns nästan som om de snålat helt enkelt med resurser, ungefär som att de inte gjort sitt yttersta från början.

Man tycker de borde haft fler avspärrningar på vissa personer men det är nog försent
Citera
2018-06-19, 16:39
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag kan inte svara på vad den andre du citerade anser, men jag anser att det finns skäl att misstänka honom just för att han är skäligen misstänkt.

Jag tror som du. Han är skäligen misstänkt, alltså finns något på honom enligt TR och det är mer än vad som finns på någon annan just nu. I alla fall vad allmänheten vet om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in