2018-06-19, 15:45
Medlem
bbwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrka
För tjock plåt för att vara stuprör. Förmodligen lyktstolpe. Kaliber 7.62.

Samma effekt men vi har kommit fram till samma resultat, dvs inte 12,7 så japp.
Citera
2018-06-19, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Jag vet vem det är på Facebook. https://www.facebook.com/nicola.frankie

Min fråga är vad hans riktiga namn är?

Ingen aning faktiskt
Citera
2018-06-19, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Rimligt är att de inte ställt bilen precis utanför och möjligen i riktning och avstånd ifrån rättscentrum.

Det är ju bättre om de som ser skjutningen inte har direkt syn på bilen och de som ser GM kliva in i bilen inte har sett gärningen även om de kan ha hört. Skapar ju viss tid innan pusslet är på plats då.
Varför skulle GM kliva ur bilen- så klart avlossas vapnet-vapnen
av någon som lugnt satt kvar i bilen.
Finns ingen anledning att kliva ur bilen.
Alla i bilen hade så klart luvtröja och solglasögon.
Citera
2018-06-19, 15:50
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbwolf
Ser ut som ett träffat stuprör. Tunn plåt och offset från kulan.

Jag tycker det tyder på att en mindre kaliber än 12,7 använts och att offset-träffen har skapat hålets utvidgning. Detta stärks av lacken som har släppt mer på ena sidan än den andra.

Alltså är hålets diameter större än den projektils (kula) diameter som träffat plåten.

My thoughts.

Det finns en del som tyder på att kulan passerat en kropp, innan det resultat som syns på fotot. Det skulle kunna förklara vissa ”egendomligheter”. Kaliber/hastighet.
Citera
Medlem
MartinStLouiss avatar
Hade de skjutna någon koppling till Internet-caféet? Riktig kass reporter förresten i Aftonbladets sändning.
Citera
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Skönt att dom rensa ut sig själva, lite ovanligt att man skjuter ned 6 st, iskallt säger jag bara.

Jag önskar att nån gång en vanlig svensk som är trött på skiten och börja rensa lite bland kriminella.
Kommer dock aldrig hända, inte ens NMR gör det och dom har tydligen tillgång till vapen.

Det kommer aldrig att hända men det gör inte så mycket, det där fixar de bra själva.
Citera
2018-06-19, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Varför skulle GM kliva ur bilen- så klart avlossas vapnet-vapnen
av någon som lugnt satt kvar i bilen.
Finns ingen anledning att kliva ur bilen.
Alla i bilen hade så klart luvtröja och solglasögon.

Varför skulle man inte kliva ur bilen menar jag? Klart du kan sitta kvar men för ökad effekt så är det ju avsittning som gäller så du kan verka med vapnet fritt. Sedan finns det andra incitament att ha bilen en bort som skrev tidigare. Finns ju inget som kommer hindra direkt och ridstappet försumbart i jämförelse med att sitta kvar i bilen. Men visst du kan ha rätt i din teori såklart.
Citera
2018-06-19, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W-O
Om jag förstår saken rätt var Om*r Gomorra inblandad i mordet på Nermin.
Folk såg Om*r tillsammans med Hong på sjukhuset. Hur går det ihop?
Plus vad jag vet har ingen hämnats för mordet på Nermin?
Nej det gjorde han inte. Och ja, jag såg Hong och Gomorra igår men där va ju 50 andra också.
Citera
2018-06-19, 15:57
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Kenan Habul är stockholmare som skriver på forumet här frekvent. Han är dock oerhört politiskt korrekt och vänsterfjant. Där av så skiter polisen i honom och dom kriminella ännu mer
Däremot så har Joakim Palmqvist på Sydsvenskan sjukt bra kontakt med riktigt många poliser och i stort sätt direktnummer till samtliga kriminella i Malmö. Jävligt bra journalist med stenkoll. Kabul borde hålla sig till att sprida fake news på Aftonbladet, annat duger inte PK-vänstern till. Artikel nedan är Palmqvists. https://www.sydsvenskan.se/2018-06-19/gangkrig-om-makten-hotar-malmo

Tack men Sydsvenska är bakom en paywall.

Stockholmare? Och de skickar honom till Malmö istället för att hitta någon lokala journalist. Usel.
Citera
2018-06-19, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Blonda albaner eller vadå? Nej, balkanfolk är inte blonda. Ryssar är inte blonda. Om de inte är albiner eller blekta.

Rent allmänt är det om "blonda" osannolikt.
Du menar att du aldrig har sett en blond alban? Antingen så ser du dåligt eller så bor du mitt ute i skogen?
Citera
2018-06-19, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Tack men Sydsvenska är bakom en paywall.

Stockholmare? Och de skickar honom till Malmö istället för att hitta någon lokala journalist. Usel.

Han bor i Malmö (Habul alltså)
Citera
2018-06-19, 16:00
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/skjutningen-i-malmo-ar-en-varldsnyhet

Skjutningen i Malmö blev en världsnyhet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem