2018-06-19, 09:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om dom tänker något så när rationellt så undviker man givetvis "civila" offer så långt det går. Det har kriminella alltid gjort. Men dessa påtända anabolaraber har nog inte riktigt samma impulskontroll som tidigare generationers brottslingar.

Nej precis, det var det jag också tänkte. De tillhör ett annat virke av kriminella avarter.
Citera
2018-06-19, 09:44
Medlem
drunknars avatar
De som skjutits är med allra största sannolikhet ansvariga för flertalet mord på andra kriminella med kontakter och familjer med våldskapital. Detta kan vara hämnd för något av dessa mord utfört av antingen lokala förmågor eller "automatturister" utifrån som tagits hit med detta syfte, då befinner de sig antagligen redan långt ifrån Sverige och kommer antagligen aldrig åtalas eller ens förhöras av svensk polis. Det är det mest troliga som jag ser det. Men man kan spekulera kring ett par andra scenarion:

1. Orelaterat dåd kopplat till maktkampen om Malmös undre värld där dessa killars övertramp och aggressiva framfart till slut stötte på rejält motstånd. Men "legenden" A Mekky verkar ha klarat sig, antingen blir det krig eller så har dessa offer sålts ut totalt, något annat borde vara otänkbart.

2. Ett riktigt longshot skulle kunna vara en utomstående mördare med militär bakgrund som utfört detta i liknande anda som Ausonius och Mangs. Inte sannolikt men inte omöjligt heller. Kanske en person som sett någon vän/familjemedlem bli utnyttjad/skadad av dessa killar och sedan sett de komma undan med allt de gör. Ärligt talat är det osannolikt men samtidigt inte omöjligt. Det enda som krävs är ju egentligen en anhörig med tillräckligt stor vrede och beslutsamhet och som har tillgång till mordvapen, kanske genom hemvärnet eller liknande.Denne mördare skulle kunna vara antingen etnisk svensk eller ha invandrarbakgrund.

Finns det uppgifter om hur flykten gick till? Körde gm själv flyktbilen eller hoppade han in på passagerarsidan?
Citera
2018-06-19, 09:46
Medlem
MalmoPoliss avatar
Det är hämndaktion för mekawi bröderna. En släkting till dom från utlandet kommit hit för o hämnas
Citera
2018-06-19, 09:48
Medlem
Citat:
Skulle det vara en hämnd för något tidigare mord? Vilket?

(FB) Aktuella brott och kriminalfall

Eventuellt kan det vara payback på Nermins död, i och med att Mirza har synts till i stan men det känns långsökt.
Senast redigerad av prideordie 2018-06-19 kl. 09:50.
Citera
2018-06-19, 09:48
Medlem
Vad har hänt med polisen , man ser typ 5 kvinnliga och 2 manliga poliser. Och muslimerna har ju inte som helst respekt för den svenska kvinnan ganska uppenbart att de skiter fullständigt i polisen. Krävs ju en massa kvinnor för att stoppa en galen arab.
Citera
2018-06-19, 09:49
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Du har bättre belägg och källor än jag? Fram med dom då!

Så du menar på fullt allvar att det svenska försvaret förfogar över färre vapen än de då kallade invällarna?

Frågan kvarstår, varför kan man inte diskutera dessa ämnen utan att överdriva?
Citera
2018-06-19, 09:49
Medlem
MalmoPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prideordie

Eventuellt kan det vara payback på Nermins död, i och med att Mirza har synts till i stan men det känns långsökt.

Hämndaktion för:
Akram mekawi
Maysem mekawi
Dodo mekawi

Gm: en släkting från irak bagdad nått sånt
Citera
2018-06-19, 09:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prideordie

Du får nog fixa till den länken lite.
Citera
2018-06-19, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Struntprat. Jag har personligen bevittnat en skjutning vid möllevångstorget och allt som sker är INNE i stan. Malmö har inte ens förorter typ Stockholm och deras stalisnistiska satellitstäder.

Nu skrev jag inte förorter utan ytterområden, alltså Kroksbäck, Holma, Rosengård mm. Hur många skjutningar har hänt i centrum som Rörsjöstaden, Slottsstaden, Södervärn mm?
Citera
2018-06-19, 09:52
Medlem
Citat:
Du får nog fixa till den länken lite.

Så ska det vara (FB) Malmö: Mord på Quendrim Bajramaj på Annelundsgatan (2016-11-02)
Citera
2018-06-19, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utdodochforkastad
Nu vet jag inte hela händelseförloppet men har denne skytt endast träffat sina mål med en ak spray så är det ingen ovan skytt. Vet inte hur många gånger du skjutit med en ak-47 men skulle vilja se dig sätta dom skotten i den situationen mitt i stan själv om det inte är några problem.
Vittnen som hörts om detta säger att skotten kom i en följd och kan ha varit runt 20-30 skott dvs automateld. Så förmodligen är det inte första gången denna skytt skjuter. ^^

Nä så kan det rimligen vara att det inte är första gången individen avfyrar ett vapen som AK47. Jag svarade på ett inlägg om varför den geografiska härkomsten av skytten spelar in i själva dådet, med andra ord har du vinklat din replik något fel.

Att skjuta ner 6 personer inne och utanför en lokal med automateld är inte svårt nej. Självfallet med viss tidigare vana ska tilläggas. Inte svårt verkansmässigt med vapnet eller för en individ som är motiverad att komma över tröskeln att skjuta 6 istället för bara 1 menar jag.

Jag menar -för att förtydliga- inte att samtliga personer är kapabla till det utan jag menar att för en motiverad skytt är det inte svårt att prestera 6 skjutna varar några av dessa döda, inte heller är det svårt för samma motiverade skytt att just hantera vapnet OM personerna är som i detta fall instängda eller trängda i ett slutet rum.
Citera
2018-06-19, 09:53
Medlem
Universells avatar
https://www.dn.se/webb-tv/klipp/nyheter/live-polisen-i-malmo-efter-dodsskjutningen/

Citat:
Live: Polisen i Malmö efter dödsskjutningen

Om 22mins
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in