Citat:
Ursprungligen postat av
Utdodochforkastad
Nu vet jag inte hela händelseförloppet men har denne skytt endast träffat sina mål med en ak spray så är det ingen ovan skytt. Vet inte hur många gånger du skjutit med en ak-47 men skulle vilja se dig sätta dom skotten i den situationen mitt i stan själv om det inte är några problem.
Vittnen som hörts om detta säger att skotten kom i en följd och kan ha varit runt 20-30 skott dvs automateld. Så förmodligen är det inte första gången denna skytt skjuter. ^^
Nä så kan det rimligen vara att det inte är första gången individen avfyrar ett vapen som AK47. Jag svarade på ett inlägg om varför den geografiska härkomsten av skytten spelar in i själva dådet, med andra ord har du vinklat din replik något fel.
Att skjuta ner 6 personer inne och utanför en lokal med automateld är inte svårt nej. Självfallet med viss tidigare vana ska tilläggas. Inte svårt verkansmässigt med vapnet eller för en individ som är motiverad att komma över tröskeln att skjuta 6 istället för bara 1 menar jag.
Jag menar -för att förtydliga- inte att samtliga personer är kapabla till det utan jag menar att för en motiverad skytt är det inte svårt att prestera 6 skjutna varar några av dessa döda, inte heller är det svårt för samma motiverade skytt att just hantera vapnet OM personerna är som i detta fall instängda eller trängda i ett slutet rum.